Μια all terrain 911; 24 ώρες, σχεδόν 90 λτ. βενζίνης και κάτι λιγότερα από 500 χλμ. ήταν αρκετά για σκέφτεσαι υπερβολές και να κάνεις υποκλίσεις μπροστά στη νέα Porsche Cayenne S.
What is new
- 3η γενιά Cayenne
- 3,0 V6 turbo με 440 άλογα
- 0-100 σε 5,2 δλ.
- Από 137.300 ευρώ
Ιεροσυλία; Υπερβολή; Ακρότητα; Σχολιάστε ελεύθερα, αλλά αυτή η Porsche Cayenne έχει περάσει σε άλλη διάσταση. Αφήνει πίσω αυτήν του γρήγορου SUV πολυτελείας και φλερτάροντας με εκείνη του sportscar, που πάει παντού. Όταν το 2002 η Porsche παρουσίασε την πρώτη Cayenne άλλοι έκαναν λόγο για ιεροσυλία και άλλοι «προέβλεψαν» παταγώδη αποτυχία. Και όμως η Cayenne ήταν το μοντέλο, που αφενός γέμισε τα ταμεία της μυθικής φίρμας και που αφετέρου, κατέδειξε πως Porsche δεν είναι μόνο 911. Τα χρόνια πέρασαν και σήμερα ήρθε η νέα, 3η, γενιά Cayenne την οποία δοκιμάσαμε και μείναμε με το στόμα ορθάνοιχτό… Τα γιατί ακολουθούν!
Μεγαλύτερη, κομψότερη και πιο αεροδυναμική από ποτέ
Η νέα Cayenne είναι μεγαλύτερη (περί τα 6 εκατοστά) στο μάτι όμως καταφέρνει να το κρύψει. Κάτι η -πιστή στη νέα εποχή Porsche- σχεδίαση με το χαρακτηριστικό σύνολο μάσκα -μπροστά φώτα- μοτίβο, ενιαίας γραμμής πίσω φώτων και το χαμηλωμένο κατά 10 περίπου χλστ αμάξωμα, λίγο η κλίση της οροφής μαζί με τα χαμηλότερα πλευρικά παράθυρα και στην πράξη το σχεδόν 5 μέτρων SUV δείχνει πιο κομψό από ποτέ. Και ελαφρύτερο. 65 κιλά λιγότερα ζυγίζει η νέα Cayenne S σε σχέση με πριν και αυτό οφείλεται τόσο στην ευρεία χρήση αλουμινίου και χάλυβα υψηλής αντοχής, όσο και στη νέα πλατφόρμα MLB Evo, ναι -γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε- αυτή των Audi Q7, Bentley Bentayaga και Lamborghini Urus!
Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί και στην αεροδυναμική κάτι που φαίνεται από το επίπεδο πάτωμα, τα ενεργά πτερύγια της μάσκας, που ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης με στόχο τη βέλτιστη σχέση ψύξης/μικρής αεροδυναμικής αντίστασης, αλλά και από την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη πίσω αεροτομή, η οποία αποτελεί βασική συνιστώσα της ενεργής αεροδυναμικής του αυτοκινήτου (Porsche Active Aerodynamics, PAA) και η οποία τοποθετείται για πρώτη φορά σε ένα SUV: Μέχρι τα 160 χλμ/ώρα είναι κρυμμένη, προς όφελος της αεροδυναμικής και της οικονομίας. Από εκεί και πέρα ανάλογα με την ταχύτητα και την επιλεγμένη ρύθμιση του αυτοκινήτου ανυψώνεται αυτόματα κατά 20, 40 ή 60 χλστ. (6, 12,6 ή 19,9 μοίρες) δημιουργώντας έως και 50 κιλά επιπλέον κάθετης δύναμης στον πίσω άξονα! Όταν δε, φρενάρεις απότομα με ταχύτητα 170-250 χλμ./ώρα, η αεροτομή λειτουργεί και ως αερόφρενo μιας και ανασηκώνεται με γωνία 28,6 μοιρών μειώνοντας κατά 2 μέτρα το κοκκάλωμα από τα 250 χλμ./ώρα…
Αν ήμουν πλούσιος…
Το τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας Cayenne είναι απίστευτο. Το ίδιο και η ίδια της η παρουσία. Βέβαια όλα αυτά πληρώνονται και μάλιστα πολλά. Η νέα Porsche Cayenne S της δοκιμής είναι διαθέσιμη από 137.300 ευρώ, αλλά για ένα μοντέλο με τα έξτρα καλούδια, που είχε η «δικιά μας» η τιμή εύκολα ξεπερνά τα 150 χιλιάρικα, τα οποία ακόμη και όταν έβρεχε ευρώ από τον ουρανό θα όριζαν μια προκλητική τιμή. Αυτό φυσικά σε τίποτα δεν μειώνει την αξία της Porsche Cayenne S, η οποία αν όχι το καλύτερο είναι ένα από τα καλύτερα σπορ SUV στον κόσμο…
Νομίζω ότι κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα ασχοληθεί με την συγκεκριμένη έκδοση του Μοντέλου αυτού.Αν θέλει κάποιος οικογενειάρχης ντε και κάλά να την δεί πιλότος θα πάει στην Παναμέρα. Οι υπόλοιποι έχοντες τα βαλάντια έχουν και άλλες επιλογές , που ίσως να υπολοίπονται στα χαρτιά σε επιδόσεις, αλλά όχι στην πράξη (διότι κανένας ιδιοκτήτης δεν τα σανιδώνει αυτά τα αυτοκίνητα) αλλά σαφώς περισσότερο κομψά... κατ εμέ. Υπο αυτή την όψη (του να σκάσεις ένα κάρο χρήματα για να πάρεις ένα SUV για να το οδηγείς όπως ένα χαμηλό σπορ (πχ 911) φαίνεται ολίγον Καγκούρικη επιλογή. Με τόσα χρήματα θα πήγαινα σε ηλεκτρικό, που έχει αντίστοιχες επιδόσεις, παρόμοια αυτονομία σε KM και παρόμοιο χώρο αποσκευών.... Ι-pace για παράδειγμα. Cayenne...παρελθόν...οπτικά και μόνο την έχεις βαρεθεί
Νομίζω ότι κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα ασχοληθεί με την συγκεκριμένη έκδοση του Μοντέλου αυτού.Αν θέλει κάποιος οικογενειάρχης ντε και κάλά να την δεί πιλότος θα πάει στην Παναμέρα. Οι υπόλοιποι έχοντες τα βαλάντια έχουν και άλλες επιλογές , που ίσως να υπολοίπονται στα χαρτιά σε επιδόσεις, αλλά όχι στην πράξη (διότι κανένας ιδιοκτήτης δεν τα σανιδώνει αυτά τα αυτοκίνητα) αλλά σαφώς περισσότερο κομψά... κατ εμέ. Υπο αυτή την όψη (του να σκάσεις ένα κάρο χρήματα για να πάρεις ένα SUV για να το οδηγείς όπως ένα χαμηλό σπορ (πχ 911) φαίνεται ολίγον Καγκούρικη επιλογή. Με τόσα χρήματα θα πήγαινα σε ηλεκτρικό, που έχει αντίστοιχες επιδόσεις, παρόμοια αυτονομία σε KM και παρόμοιο χώρο αποσκευών.... Ι-pace για παράδειγμα. Cayenne...παρελθόν...οπτικά και μόνο την έχεις βαρεθεί
Απο τα 9 θεωρητικα λιτρα στα 15 και με 75ρι ντεποζιτο ουτε 500χλμ δε βγαζει... δε το λες και επιτυχια