ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
4 φωτογραφίες »

Oι ρεπρίζ του Kamiq G-TEC με τα 90 άλογα είναι κατάτι πιο σβέλτες σε σχέση με αυτές του Kamiq 1,0 ΤSI 116 PS. Το κοντό κιβώτιο κάνει το θαύμα του.

Κινητήρας: Πας Λαμία με κάτω από 10 ευρώ

42.417 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2020)

Το Kamiq G-TEC εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα του ομίλου VW, ο οποίος ωστόσο με τις απαραίτητες μετατροπές -πιστόνια με επίστρωση χρωμίου/νικελίου, νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής καθώς και μικρότερο turbo για λιγότερη αδράνεια- καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Μόνο σε κρύες εκκινήσεις για ελάχιστο χρόνο και όταν δεν υπάρχει φυσικό αέριο, «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης (το αντίστοιχο ρεζερβουάρ είναι πραγματικά ανάγκης με χωρητικότητα μόλις 9 λτ.), χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει. O κινητήρας αυτός αποδίδει 90 ίππους, με τη ροπή να είναι 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Στην πράξη η ραθυμία στις χαμηλές στροφές δεν κρύβεται, ενώ γίνεται αισθητή με πλήρες φορτίο και ανοιχτό κλιματισμό σε ανηφορική εκκίνηση. Εν κινήσει και με αρωγό την πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (38,6 χλμ./ώρα με 1.000 σ.α.λ. και 6η) τα πράγματα είναι καλύτερα με τις ρεπρίζ να είναι παραπλήσιες ή και καλύτερες από αυτές του Kamiq 1,0 TSI 116 PS.

Φυσικά, το μεγάλο του ατού, είναι το χαμηλό κόστος μετακίνησης. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Kamiq G-TEC απαιτεί 3,7 κιλά CNG/100 χλμ., οι μετρήσεις μας όμως έδειξαν μέση κατανάλωση 5,2 κιλά/100 χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε κόστος 4,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (τιμή CNG: 0,834 ευρώ/κιλό). Το αντίστοιχο πραγματικό κόστος με το Kamiq 1,0 ΤSI 116 PS είναι υπερδιπλάσιο με 9,0 ευρώ ανά 100 χλμ. (τιμή βενζίνης 1,35 ευρώ/λτ.). Σε συνθήκες ταξιδίου είδαμε κατανάλωση CNG γύρω στα 4,0 κιλά/100 χλμ. ή 3,2 ευρώ/100 χλμ., ενώ η κατανάλωση βενζίνης είναι κάτω από 6 λτ./100 χλμ. 

Τι εστί CNG;
Tο CNG είναι πολύ φθηνότερο από τη βενζίνη ή το ντίζελ κάτι που αυτομάτως το καθιστά πολύ πιο οικονομικό από τα «παραδοσιακά» καύσιμα. Επιπλέον, το Compressed Natural Gas είναι πολύ πιο αποδοτικό από το ντίζελ, τη βενζίνη, ακόμη και από το LPG, καθώς η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που «δίνουν» 2 λίτρα υγραερίου, 1,3 λίτρα ντίζελ και 1,5 λίτρα βενζίνης. Το CNG, θυμίζουμε, είναι ένα αέριο μίγμα υδρογονανθράκων, το οποίο εξάγεται από υπόγειες κοιλότητες της γης και θεωρείται ως το πλέον οικολογικό καύσιμο. Βασικό συστατικό του είναι το μεθάνιο.

Tα οχήματα φυσικού αερίου είναι ιδιαίτερα φιλικά προς το περιβάλλον, καθώς έχουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων, μηδενικά οξείδια του θείου, ελάχιστους κυκλικούς υδρογονάνθρακες, πολύ λιγότερα οξείδια αζώτου και λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα (25 από αυτούς της βενζίνης και 35% από εκείνους του πετρελαίου).

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
Moto