Το νέο Subaru Οutback θα μπορούσε να γίνει σημείο αναφοράς με τις δυνατότητές του ως τετρακίνητο crossover, αλλά η υψηλή τιμή και ο μεγάλος του κυβισμός ναρκοθετούν την προσπάθειά του.
Με «επίπεδο» (boxer) κινητήρα για χαμηλό κέντρο βάρους
Ψηλό για εκτός δρόμου περιπέτειες
Σε ξυπνάει αν «γλαρώσεις»
Εσύ τι λες; Θα έδινες σχεδόν 60 χιλιάρικα για τη βασική με 169 άλογα; Ή πας για plug-in υβριδικό Toyota RAV4 με 300 άλογα και 10 χιλιάρικα ρέστα;
Με μια ματιά
6η γενιά Outback
2,5 λτ. boxer κινητήρας με μόνο 169 ίππους
Tετρακίνητο με 213 χλστ. από το έδαφος
Από 57.750 ευρώ
Αυτή είναι η 6η γενιά του Subaru Outback. Το μεγάλο crossover της Subaru, που ειδικά στην Αμερική είναι ιδιαίτερα δημοφιλές, έγινε ακόμη μεγαλύτερο: Το μήκος έφτασε τα 4,87 μ. και το πλάτος τα 1,875 μ.. Παράλληλα αυξήθηκε η απόσταση από το έδαφος στα 213 χλστ., ενώ βελτιώθηκαν και οι γωνίες αναρρίχησης. Οπτικά το νέο Subaru Outback, που με το στέισον υπερυψωμένο του αμάξωμα αποτελεί τον ορισμό του crossover, είναι επιβλητικό ειδικά με τα απαραίτητα προστατευτικά σε μαύρη απόχρωση, τις ράγες οροφής με δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον βάρους και τις πράσινες λεπτομέρειες στην έκδοση Adventure της δοκιμής . Η έκδοση Adventure είναι η μεσαία στη γκάμα του μοντέλου με την τιμή της να είναι 60.750 ευρώ. Η βασική έκδοση -στα χαρτιά μιας και διαθέτει πλούσιοπάροχο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας- Style κοστίζει 57.750 ευρώ, ενώ η κορυφαία Premium ξεφεύγει στα 65.550 ευρώ.
Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, αίσθηση προκαλεί στο κέντρο του ταμπλό η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 11,6 ιντσών για το σύστημα infotainment, αλλά και ο πίνακας οργάνων. Αυτά σχετικά με τις εντυπώσεις γιατί η ουσία είναι στην άρτια κατασκευή, στο εξαιρετικό φινίρισμα, στα ποιοτικά πλαστικά σε ολόκληρο το ταμπλό, στην κονσόλα και στις πόρτες, καθώς και στα ποιοτικά δέρματα της έκδοσης δοκιμής. Το σύνολο πείθει με το καλημέρα πως έχει τα φόντα να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου, αλλά και πως πιάνει κορυφή στην κλίμακα της πρακτικότητας. Τα πάντα είναι τοποθετημένα σε σωστές αποστάσεις, υπάρχουν πολλές θέσεις μια μικροαντικείμενα, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι αχανείς. Στο πίσω κάθισμα κάθεσαι σταυροπόδι ακόμα και αν είσαι ντερέκι, οι ώμοι δε βρίσκουν ακόμα και με 3 ενήλικες πίσω, ενώ το πόρτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 561 λτ., απόλυτα κανονικό σχήμα, ρυθμιζόμενη σε ύψος εταζέρα και ηλεκτρικό άνοιγμα πόρτας το οποίο δεν λειτουργεί με το πέρασμα του ποδιού κάτω από το προφυλακτήρα αλλά με την προσέγγιση του χεριού στο σήμα της Subaru (σ.σ. αυτό βολεύει πολύ στην πράξη γιατί δεν χάνεις την ισορροπία σου όταν είσαι φορτωμένος).
Η κάθετη κεντρική οθόνη των 13,6 ιντσών κλέβει τις εντυπώσεις.
Κινητήρας-Επιδόσεις: Μέτρια απόδοση και υψηλή κατανάλωση
Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει μια ανανεωμένη εκδοχή του boxer, ατμοσφαιρικού και άμεσου ψεκασμού κινητήρα των 2,5 λτ. (η Subaru ισχυρίζεται πως το 90% των «σωθικών» του κινητήρα έχει αλλαχθεί, όπως και το σύστημα ψεκασμού) με ισχύ μόλις 169 ίππων στις 5.000 – 5.800 σ.α.λ. και ροπή 252 Nm, διαθέσιμη από τις 3.800 σ.α.λ. Το μοτέρ συνδυάζεται αποκλειστικά με το ανασχεδιασμένο Lineartronic CVT κιβώτιο, που πλέον έχει 8 εικονικές «σχέσεις» και οι οποίες μάλιστα εναλλάσσονται με paddles στο τιμόνι. Φυσικά η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, με το Outback να ενσωματώνει τη θρυλική τετρακίνηση Symmetrical AWD, που συνεργάζεται με το Active Torque Split για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής κίνησης μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με την πρόσφυση, αλλά και με το X Mode που ρυθμίζει τη λειτουργία με δύο επιπλέον προγράμματα, τα Snow/Dirt και Snow/Mud. Στην πράξη ο κινητήρας, που στις υψηλές στροφές παράγει το χαρακτηριστικό κροτάλισμα ενός boxer, κινεί απλά επαρκώς το μεγάλο Subaru και έχει πολιτισμένη λειτουργία, αλλά πολύ δύσκολα αρκείται στα 10,0 λτ./100 χλμ. Παράλληλα στην πλήρη επιτάχυνση το χαρακτηριστικό βουητό των κιβωτίων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης γίνεται αισθητό.
Στην πίεση το αμάξωμα θα γείρει, το τιμόνι δε θα ικανοποιήσει με την αίσθηση, αλλά το κράτημα είναι υποδειγματικό και τα περιθώρια πρόσφυσης εξωπραγματικά ανεξαρτήτως καιρού χάρη στην θρυλική τετρακίνηση της Subaru.
Στο δρόμο: Aνετο, ήσυχο και… αμάσητο
Ο οδηγός κάθεται ψηλά και έχει άριστη ορατότητα, αλλά το μεγάλο πλεονέκτημα του Outback είναι η άνεση και η ησυχία στην καμπίνα. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις δίνουν την αίσθηση πως οι επιβάτες είναι πάνω σε μαγικό χαλί, αφού ισοπεδώνουν αποτελεσματικά και αθόρυβα κάθε ανωμαλία. Το ταξίδι είναι απολαυστικό με ελάχιστο θόρυβο στην καμπίνα και συγκλονιστικά σταθερό αμάξωμα ακόμα και στην τελική, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Και όλα αυτά με ένα έντονο αίσθημα ασφάλειας χάρη στα εξαιρετικά φρένα και στη σουίτα συστημάτων ασφαλείας EyeSight (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, adaptive cruise control κτλ) που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Μάλιστα παρατηρεί ακόμα και το βλέμμα του οδηγού με το σύστημα Driver Monitoring System και αν αντιληφθεί ότι τα μάτια του κλείνουν τον προειδοποιεί έντονα για να ξυπνήσει. Στην πίεση το αμάξωμα θα γείρει, το τιμόνι δε θα ικανοποιήσει με την αίσθηση, αλλά το κράτημα είναι υποδειγματικό και τα περιθώρια πρόσφυσης εξωπραγματικά ανεξαρτήτως καιρού χάρη στην θρυλική τετρακίνηση της Subaru, που προσαρμόζει την κατανομή της ροπής στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες. Και σε όλα τα τερέν όμως. Τέλος, χάρη στις τονισμένες γωνίες αναρρίχησης και την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, το Outback μπορεί να κινηθεί με άνεση στο δύσκολο ανάγλυφο και σε λασπωμένους δρόμους.
Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις δίνουν την αίσθηση πως οι επιβάτες είναι πάνω σε μαγικό χαλί, αφού ισοπεδώνουν αποτελεσματικά και αθόρυβα κάθε ανωμαλία.
Η γνώμη μας
Κακά τα ψέματα. Ο κυβισμός, η μέτρια απόδοση του κινητήρα και η τιμή του Subaru Outback, το καθιστούν μη ανταγωνιστικό στην ελληνική αγορά, αυτό όμως δεν μειώνει στο ελάχιστο την αξία του ως ένα κορυφαίο σε ασφάλεια και ικανότητες, μεγάλο, αξιόπιστο και made in Japan, crossover.