Το δεύτερης γενιάς Hyundai i10 θέλησε να συνεχίσει την επιτυχία του πρώτου i10 και σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, αφού κράτησε τα καλά στοιχεία της πρώτης γενιάς και παράλληλα αναβαθμίστηκε στους τομείς της ποιότητας, της ασφάλειας, της άνεσης, της οδικής συμπεριφοράς και της ευρυχωρίας. Πάμε να δούμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του στην έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 87 ίππων.
Το δεύτερης γενιάς i10 υιοθέτησε τη «ρέουσα γλυπτική» σχεδιαστική γλώσσα της Hyundai που χαρακτηριζόταν από περισσότερες νευρώσεις και καμπύλες, αλλά και λιγότερες κάθετες επιφάνειες σε σχέση με πριν. Το εμπρόσθιο τμήμα του i10 είναι δυναμικό, με την πολυγωνική γρίλια που κατεβαίνει χαμηλά στον προφυλακτήρα και τα μεγάλα φωτιστικά να κλέβουν τις εντυπώσεις. Στο πίσω μέρος, τα φωτιστικά και ο τονισμένος προφυλακτήρας, προβάλουν τη νεανικότητα του μοντέλου.
Εσωτερικό: Eύχρηστο και λειτουργικό
Το εσωτερικό του νέου i10 επενδύεται αποκλειστικά με σκληρά στην αφή υλικά αλλά δεν υπάρχει πουθενά «γυμνή» λαμαρίνα. Παράλληλα, η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα εξαιρετικό, γεγονός που κρατάει την καμπίνα αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου. Εξαιρετική είναι και η πρακτικότητα, μέσω της ύπαρξης πολλών θηκών για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό των θυρών, το χώρο μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, αλλά και μιας μεγάλης θήκης πάνω στην κονσόλα και κάτω από τα χειριστήρια του κλιματισμού. Στο εσωτερικό του μίνι μοντέλου της Hyundai, 4 ενήλικες επιβάτες θα βρουν άνετα θέση, ενώ ακόμη και οι πιο υψηλόσωμοι δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα κεφάλια και τα γόνατά τους. Περνώντας στο πορτ-μπαγκάζ, το i10 προσφέρει 252 λτ. χωρητικότητας ενώ όταν η διαιρούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος πέφτει, η χωρητικότητα εκτοξευεται στα 1.051 λτ.
Κινητήρας: Πρόθυμος και πολιτισμένος
Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.248 κ.εκ. του Hyundai i10 αποδίδει 87 άλογα και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, με μακρύτερη κλιμάκωση για λόγους κατανάλωσης, αλλά και με καλύτερη αίσθηση κατά το κούμπωμα των σχέσεων. Στο πεδίο των μετρήσεων, ο παραπάνω συνδυασμός καταφέρνει να εμφανίσει καλές επιδόσεις, με τις ρεπρίζ να είναι πολύ καλές για την κατηγορία του, λαμβάνοντας ως δεδομένο πως πρόκειται για ατμοσφαιρικό μοτέρ. Στην πόλη, ο οδηγός του i10 1,2 λίτρων θα εκτιμήσει την προθυμία του κινητήρα, την ελαστικότητά του, αλλά και κυρίως, την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Hyundai ανακοινώνει 4,9 λτ./100 χλμ..
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στον δρόμο: Άνετο στην πόλη, σταθερό στις στροφές
Το Hyundai i10 δεύτερης γενιάς φέρει ανάρτηση που αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Στην πόλη η ανάρτηση, αποδεικνύει την αποτελεσματικότητά της κατά το πέρασμα από ανωμαλίες του οδοστρώματος, φροντίζοντας να τις κρατά εκτός του εσωτερικού, την ίδια στιγμή που η προσεγμένη ηχομόνωση μειώνει τα επίπεδα του θορύβου στο εσωτερικό. Εκτός πόλης, η πολύ καλή αεροδυναμική του αμαξώματος συμβάλει και αυτή στη μείωση των θορύβων στο εσωτερικό, ενώ παράλληλα, ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η σταθερότητα που επιδεικνύει το i10 στην εθνική και η μικρή ευπάθεια στους πλάγιους ανέμους.
Παρότι σε μοντέλα της κατηγορίας οι απαιτητικές διαδρομές δεν είναι το σύνηθες «πεδίο δράσης», το i10 σε ένα δρόμο με στροφές, εμφανίζεται απολύτως σταθερό και ασφαλές, με την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της μόνο στις πλέον οριακές καταστάσεις. Το τιμόνι από την πλευρά του, με ηλεκτρική υποβοήθηση, έχει την απαιτούμενη πληροφόρηση και είναι πιο γρήγορο από ό,τι περιμένεις.
Tιμές-Συμπέρασμα
Το δεύτερης γενιάς i10 είναι ένα ολοκληρωμένο μίνι αυτοκίνητο που προσφέρει σβέλτες μετακινήσεις μέσα στην πόλη αλλά παράλληλα μπορεί να ανταποκριθεί και σε μικρές εξορμήσεις. Το εσωτερικό του είναι λιτό αλλά πρακτικό, ο κινητήρας των 87 ίππων όμως είναι κάτι παραπάνω από επαρκής για τις ανάγκες του μέσου οδηγού. Οι τιμές ξεκινούν από τις 6.500 χιλιάδες ευρώ, αφορούν όμως στην πλειοψηφία τους το i10 με τον 1.000άρη κινητήρα. Για τον 1.200άρη των 87 ίππων θα πρέπει κανείς να ανέβει στις 7.500 χιλιάδες ευρώ.
«Ψάχνονται» πολλοί για αυτό, αξίζει όμως;
- Καμπίνα εργονομική και στιβαρότατη
- Επαρκέστατος ο 1.200άρης των 87 ίππων
- «Στέκεται» και στην Εθνική
Αξίζει να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο i10 και με πόσα λεφτά; Eσύ θα το έπαιρνες;