Ζημιές στα diesel: Μπεκ και βαλβίδα EGR αν έχουν διανύσει πολλά χιλιόμετρα
9.816 Επισκέψεις στο άρθρο (12/6/2024)
Κάτω από το καπό της Skoda Octavia που δοκιμάζουμε ως μεταχειρισμένη βρίσκεται ο δίλιτρος TDI κινητήρας με απόδοση 150 άλογα, με την ισχύ να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός DSG κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων.
Κατά τη δοκιμή του αυτοκινήτου δεν παρατηρήθηκαν δυσλειτουργίες και αρρυθμίες. Ο κινητήρας είναι ροπάτος και επιταχύνει εμφατικά την Octavia, με τα 100 χλμ/ώρα από στάση να έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα, επιβεβαιώνοντας τις μετρήσεις που είχαμε δει όταν δοκιμάσαμε την Octavia καινούργια.
Ο πετρελαιοκινητήρας της τελευταίας γενιάς της Octavia είναι αξιόπιστος και δεν παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Οι μόνες βλάβες που μπορεί να εμφανιστούν είναι σε κινητήρες με πολλά χιλιόμετρα στην «πλάτη» τους και περιορίζονται στα μπεκ πετρελαίου και στη βαλβίδα EGR.
Περνώντας στους υπόλοιπους κινητήρες του μοντέλου, αναφέρουμε πως η βασική έκδοση διαθέτει χιλιάρι TSI μοτέρ βενζίνης με 110 άλογα, ενώ έπειτα βρίσκουμε κινητήρες 1,4 και 1,5 λίτρων με 150 άλογα, καθώς και ήπια υβριδικές εκδόσεις (e-TEC τις αποκαλεί η Skoda) με 110 και 150 ίππους. Ο δίλιτρος TSI κινητήρας αποδίδει 190 ή 250 ίππους, ενώ εκτός από τον πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων στη γκάμα υπάρχει και μοτέρ 2 λίτρων με 115 άλογα. Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο και ως plug-in υβριδικό (Octavia iV) με 204 ή 245 άλογα.
Τα μηχανικά σύνολα είναι απροβλημάτιστα. Μόνο το δίλιτρο TSI μοτέρ βενζίνης μπορεί να καίει λάδι, στην περίπτωση όπου οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες τον «ξεζούμιζαν» και αμελούσαν τη συντήρησή του.