Κατά τον οπτικό έλεγχο του κινητήρα δεν παρατηρήθηκαν διαρροές λαδιών, ενώ κατά την οδήγηση τα πάντα λειτουργούν σωστά. Ο κινητήρας δεν εμφανίζει αρρυθμίες, το DSG κιβώτιο ταχυτήτων είναι ομαλό στις αλλαγές σχέσεων και το σύστημα ανάρτησης δεν παρουσιάζει τριγμούς.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ο προηγούμενος κάτοχος έχει τοποθετήσει aftermarket σετ αμορτισέρ και ελατηρίων και έχει χαμηλώσει αρκετά το Polo, με αποτέλεσμα να τρίβονται τα ελαστικά στους θόλους σε καμπές με υψηλή ταχύτητα. Ωστόσο δεν έχουν γίνει σημαντικές παραχωρήσεις στην άνεση, με την ανάρτηση να απορροφά σωστά τις κακοτεχνίες του δρόμου.
Κάτω από τα καπό των πρώτων VW Polo GTI 5ης γενιάς βρίσκονται TSI κινητήρες 1,4 λίτρων, οι οποίοι έχουν διπλή υπερτροφοδότηση (turbo και κομπρέσσορα) και αποδίδουν 180 άλογα. Το 2014 η εταιρεία έκανε facelift στο μοντέλο, και το εν λόγω μοτέρ έδωσε τη θέση του σε έναν turbo TSI κινητήρα 1,8 λίτρων με ισχύ 192 άλογα.
Τα ανανεωμένα μοτέρ εφοδιάζονται με ιμάντα χρονισμού και είναι πιο αξιόπιστα, αφού τα προηγούμενα εμφανίζουν προβλήματα στην καδένα, που ενδέχεται να τεντώσει και να είναι πιο χαλαρή από όσο πρέπει. Με την πάροδο των χιλιομέτρων αποδεικνύεται πως τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων έχουν πιο ομαλή λειτουργία από τα DSG, και ως εκ τούτου είναι προτιμότερα για αγορά.