Τα σύγχρονα diesel μοντέλα, μπορούν να ταξιδεύουν με ταχύτητες μέχρι και 141 χλμ./ώρα «καίγοντας» 6 δεκάρες στο χιλιόμετρο ενώ στο νόμιμο όριο των 120 χλμ./ώρα καίνε έως και 2 δεκάρες λιγότερες από τα διόδια!
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πουλάνε πλέον σαν ζεστά ψωμάκια και όχι άδικα, αφού εξυπηρετούν πολλαπλές ανάγκες μετακίνησης με χαμηλό κόστος καυσίμου. Μάλιστα σε δοκιμές οικονομίας του auto Τρίτη διαπιστώσαμε πως κινούμενος με χαμηλές ταχύτητες μπορείς να επιτύχεις καταναλώσεις, που αντιστοιχούν σε αυτές ενός… σκούτερ. Το θέμα είναι όμως πως η οδήγηση πρέπει να είναι απόλαυση και όχι αγγαρεία και η ταχύτητα είναι μέρος της απόλαυσης αυτής. Δεν είναι δυνατό να ταξιδεύεις με 70 και 80 χλμ./ώρα. Πιο νορμάλ είναι ταχύτητες 100 και 120 χλμ./ώρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις το όριο είναι 130 χλμ./ώρα.
Με 6 δεκάρες στο χιλιόμετροΜε πόσα χιλιόμετρα μπορούμε να κινούμαστε, ώστε να «καίμε» 6 δεκάρες για κάθε χιλιόμετρο; Με μια μέση τιμή diesel κίνησης στο 1,2 ευρώ/λίτρο οι 6 δεκάρες στο χιλιόμετρο αντιστοιχούν σε κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. Δοκιμάσαμε, ψαξάμε, αναγάγαμε και καταλήξαμε στους πρωταθλητές οικονομίας με βάση το ψυχολογικό όριο των 6 δεκάρων στο χλμ. Αν δεν το έχετε… νιώσει στην τσέπη, αυτό είναι πλέον και το χιλιομετρικό κόστος των διοδίων για Θεσσαλονίκη (30,9 ¤ συνολικά διόδια/500 χλμ. = 0,06 ¤/χλμ.). Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να ξέρετε μέχρι πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να πατάτε το γκάζι, ώστε να κινείστε με αξιοπρεπείς ταχύτητες στο οδικό δίκτυο και να κάνετε άνετα και γρήγορα ταξίδια, χωρίς το άγχος της υψηλής κατανάλωσης να σας «τρώει», αξιοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τις σημαντικές δυνατότητες που έχουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα στις πιο δημοφιλείς κατηγορίες.7 δεκάρες για τα crossoverΗ μόδα των δικίνητων crossover είναι η νέα τρέλα των κατασκευαστών. Ωστόσο, αν και εφαρμόζουν τις πιο εξελιγμένες τελευταίες λύσεις, ώστε να μειώσουν την κατανάλωσή τους, δεν είναι σε θέση να φτάσουν στα ίδια επίπεδα με αυτά τον καλύτερων αεροδυναμικά και πιο ελαφριών συμβατικών μοντέλων. Για τα crossover λοιπόν ανεβάσαμε λίγο το ψυχολογικό όριο των 6 δεκάρων, κάνοντάς το 7 δεκάρες στο χλμ. ή αν προτιμάτε 6 λτ./100 χλμ.
Αγαπητέ συντάκτη, στο τιγκουαν κάτι δεν παει καλά... η ταχύτητα λέτε οταν εχει κατανάλωση 5, είναι 130χαω, ενω στην δεξιά στήλη λέτε οτι με 120χαω καιει 5lt... δηλαδή τι 120 τι 130, το ιδιο πράγμα ειναι!
Επειδή είμαι έτοιμος να κάνω παραγγελιά για το Qashqai 1.5, η αναγραφόμενη κατανάλωση στα 120χλμ/ώρα αν ισχύει είναι η πραγματική ή η εργοστασιακή?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
ΤΟ ΚΟΝΤΕΡ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΜΕ 140ΧΛΜ ΚΑΙ 2000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΥΒΙΣΜΟ 4000 ΚΥΒΙΚΑ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ DIESEL ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ ME 2000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΦΤΑΝΟΥΝ 100ΧΛΜ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 1.4 DIESEL.
6 δεκαρες= 60 λεπτα=0.6 ευρω Αποκλειεται να ειναι 0.6 ευρω ανα χιλιομετρο= 60ευρω ανα 100χλμ Μαλλον εφυγε ενα ψηφιο
Αγαπητέ συντάκτη, στο τιγκουαν κάτι δεν παει καλά... η ταχύτητα λέτε οταν εχει κατανάλωση 5, είναι 130χαω, ενω στην δεξιά στήλη λέτε οτι με 120χαω καιει 5lt... δηλαδή τι 120 τι 130, το ιδιο πράγμα ειναι!
Προφανώς και έχετε κάνει κάποιο λάθος στο γράφημα. 5.0 λτ/100χλμ με 143 χλμ/ώρα είναι το Qashqai ή με 6.0 λτ/100χλμ???
Απάντηση: Έχετε δίκιο. Το σωστό είναι 6 λτ./100 χλμ. Δηλαδή ο τίτλος του γραφήματος.
Επειδή είμαι έτοιμος να κάνω παραγγελιά για το Qashqai 1.5, η αναγραφόμενη κατανάλωση στα 120χλμ/ώρα αν ισχύει είναι η πραγματική ή η εργοστασιακή? Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Απάντηση: Οι καταναλώσεις που αναφέρουμε είναι κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.
ΤΟ ΚΟΝΤΕΡ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΤΕ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ ΜΕ 140ΧΛΜ ΚΑΙ 2000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙ ΚΥΒΙΣΜΟ 4000 ΚΥΒΙΚΑ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ DIESEL ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ ME 2000 ΣΤΡΟΦΕΣ ΦΤΑΝΟΥΝ 100ΧΛΜ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 1.4 DIESEL.