Δοκιμή: Kia EV9 | 7θέσιο & 4κίνητο «τέρας» με 450 χλμ. αυτονομία
2 Φωτογραφίες »

Δοκιμή: Kia EV9 | 7θέσιο & 4κίνητο «τέρας» με 450 χλμ. αυτονομία

13.478 Επισκέψεις στο άρθρο (16/2/2024)

- SUV-διαμέρισμα για… 5+2 επιβάτες
- Με 2 ηλεκτροκινητήρες για τετρακίνηση και 0-100 σε 4,8 δλ.!
- Φρενάρει καλύτερα από την Porsche Taycan!
- Τροφοδοτεί με ρεύμα ένα νοικοκυριό για 10 ημέρες

SUV-διαμέρισμα για… 5+2 επιβάτες

Το EV9 βασίζεται στο δάπεδο Electric Global Modular Platform (E-GMP) του ομίλου Hyundai-Kia, πάνω στο οποίο έχει χτιστεί και το «αδελφό» Kia EV6, και είναι 5,01 μ. σε μήκος. Έχει πλάτος σχεδόν 2 μέτρα (!) και ύψος 1,78 μ., ενώ αχανές είναι το μεταξόνιό του, που ορίζεται στα 3,1 μέτρα, μέγεθος που συνηθίζεται κυρίως σε λιμουζίνες. Έτσι το high-tech μπορεί να υποστηρίξει 7θέσια ή 6θέσια διάταξη καθισμάτων, όπου η μεσαία σειρά γυρίζει και έτσι οι επιβάτες κάθονται αντικριστά, σαν σε λεωφορείο. Ακόμα και στα πίσω-πίσω καθίσματα όμως ένας ενήλικας μέσου αναστήματος μπορεί να κάτσει κανονικά. Αν η 3η σειρά καθισμάτων δεν χρησιμοποιείται, ο χώρος αποσκευών θυμίζει… σπηλιά με χωρητικότητα 828 λτ. (333 λτ. σε αντίθεση περίπτωση), ενώ υπάρχουν και 52 λτ. κάτω από το μπροστινό καπό (90 λτ. στις πισωκίνητες εκδόσεις).
 

Με 2 ηλεκτροκινητήρες για τετρακίνηση και 0-100 σε 4,8 δλ.!

Η τετρακίνητη εκδοχή του Kia EV9, που δοκιμάζουμε, έχει δύο ηλεκτροκινητήρες 192 ίππων έκαστος, τοποθετημένους σε εμπρός και πίσω άξονα, αντίστοιχα. Έτσι όταν χρειαστούν πρόσφυση οι μπροστινοί τροχοί, το EV9 γίνεται 4Χ4. Στην σπορτίφ έκδοση GT-line και τα δύο μοτέρ έχουν από 350 Nm ροπής (250 Nm ο μπροστινός στην απλή έκδοση). Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως το EV9 παρά τους 2,6 τόνους βάρους επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ., επίδοση που είναι καλύτερη από πολλά σπορ θερμικά μοντέλα. Το EV9 διαθέτει αρχιτεκτονική 800V που του επιτρέπει να ελαχιστοποιεί το χρόνο φόρτισης της μπαταρίας των 99,8 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία γύρω στα 450 χλμ., σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Με 15 λεπτά φόρτισης στα 240 kW το Kia EV9 της δοκιμής κερδίζει 219 χλμ. αυτονομίας.
 


Μιλάμε για θηρίο! Το EV9 είναι η ηλεκτρική (και όχι μόνο) ναυαρχίδα της Kia που πατάει στην E-GMP πλατφόρμα και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο προκαλεί… δέος.
2 Φωτογραφίες »

Μιλάμε για θηρίο! Το EV9 είναι η ηλεκτρική (και όχι μόνο) ναυαρχίδα της Kia που πατάει στην E-GMP πλατφόρμα και με τον έναν ή τον άλλο τρόπο προκαλεί… δέος.

Φρενάρει καλύτερα από την Porsche Taycan!

Παρά το βάρος του, που ξεπερνά τους 2,6 τόνους, το EV9 εκτός από εξωφρενικές επιταχύνσεις καταφέρνει να φρενάρει ανάλογα. Με τεράστια αεριζόμενα δισκόφρενα σε κάθε τροχό καταφέρνει να κοκαλώσει από τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 34,4 μέτρα, μια επίδοση που βλέπουμε σε supercars. Μάλιστα, το φρενάρισμα του EV9 είναι πιο δυνατό από αυτό της σπορ ηλεκτρικής Porsche Τaycan 4S (2.295 κιλά), που μετρήσαμε στα 35,4 μ.!
 

Τροφοδοτεί με ρεύμα ένα νοικοκυριό για 10 ημέρες

Το EV9 προσφέρει τεχνολογία επιστροφής της ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο ηλεκτρισμού Vehicle-to-Grid (V2G), καθώς επίσης και τεχνολογία φόρτισης Vehicle-to-Load (V2L) που επιτρέπει στους χρήστες από το αυτοκίνητο να φορτίζουν φορητούς υπολογιστές ή να χρησιμοποιούν εξοπλισμό κατασκήνωσης έως και 3,68 kW. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι, πως η ηλεκτρική ενέργεια της μπαταρίας του EV9 μπορεί να τροφοδοτήσει τις ανάγκες ενός σπιτιού, με τους ανθρώπους της Kia να υπόσχονται την πλήρη κάλυψη ενός νοικοκυριού για διάστημα έως και 10 ημερών.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα τη δοκιμή του θηριώδους τετρακίνητου ηλεκτρικού Kia EV9 GT-Line των 76.000 ευρώ με τη μπαταρία των 99.8 kWh και τα 384 άλογα.

Σελίδα 2Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός
Σελίδα 3Eσωτερικό-Χώροι: High-tech διαμέρισμα για… 7
Σελίδα 4Επιδόσεις-Αυτονομία: Επιταχύνει δαιμονισμένα και κάνει 450 χλμ. με μια φόρτιση
Σελίδα 5Οδική συμπεριφορά: Πιο ευκίνητο και «ανάλαφρο» από ό,τι περιμένεις, εντυπωσιακά φρένα
Σελίδα 6Η γνώμη μας
Σελίδα 7Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
FORD E-TRANSIT
test center