Η πρώτη μέρα του φετινού ΕΚΟ ράλλυ Ακρόπολις ήταν καταιγιστικά εξαντλητική και τα «διόδια» που κλήθηκαν να πληρώσουν οι οδηγοί μεγάλα. Δύο φορές η τριάδα των Ειδικών Διαδρομών στα βουνά της Φθιώτιδας ήταν αρκετά να ταλαιπωρήσουν τα πληρώματα. Εκατέρωθεν του Σπερχειού ποταμού: στα νότια το ζευγάρι Παύλιανη και Δάφνη και στη συνέχεια πάνω από η νοητή γραμμή της κοίτης του Σπερχειού – καλύτερα του άξονα Λαμία – Καρπενήσι – ο Ταρζάν. Ενδιάμεσα το service park για να γιατρέψει τις πληγές.
Τεράστιο το ενδιαφέρον για την από εδώ και πέρα εξέλιξη του φετινού πρωταθλήματος. Θυμίζουμε ότι στο Πρωτάθλημα Οδηγών ο Βέλγος Νεβίλ προοηγείται με 168 βαθμούς του Οζιέ (που έχει μαζέψει μέχρι στιγμής 141 βαθμούς χωρίς να έχει συμμετάσχει σε 4 αγώνες…). Ακολουθεί πιο πίσω ο Τάνακ με 137 βαθμούς και πιο πίσω ο Έβανς. Όλα λοιπόν είναι πιθανά από εδώ και πέρα. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών η Toyota Gazoo Racing βρίσκεται στη δεύτερη θέση κατά 20 βαθμούς πίσω από τη Hyundai.
Στον αγώνα λοιπόν που σε όλους θύμισε τον γνήσιο χαρακτήρα ενός Ακρόπολις, την απίστευτη σκληρότητα, ο Ότ Τάνακ εκμεταλλεύτηκε τις ατυχίες του Οζιέ και πέρασε στο δεύτερο των Ειδικών διαδρομών της πρώτης μέρας του Ακρόπολις, στην κορυφή της κατάταξης. Ο Οζιέ ταλαιπωρήθηκε από πρόβλημα στο turbo του κινητήρα του μένοντας χωρίς την απαιτούμενη ισχύ με αποτέλεσμα να περιοριστεί στη δεύτερη θέση αλλά δεν ήταν ο μόνος… Τέσσερις οδηγοί πρώτης γραμμής υπέφεραν από διάφορα προβλήματα. Ένας εξαιρετικός Φουρμώ, όντας δεύτερος γενικής (!!!) εγκατέλειψε στην δεύτερη Παύλιανη από σπασμένο άξονα τιμονιού, ο Κατσούτα έχασε ένα ημιαξόνιο με τον πίσω δεξιό τροχό και το αμορτισέρ όταν χτύπησε στον πρώτο Ταρζάν σε ένα δένδρο μη έχοντας ακούσει σωστά τα λόγια του συνοδηγού του σε μια συγκεκριμένη στροφή. Ο Έβανς είχε το ίδιο πρόβλημα με το turbo του Yaris στο πρώτο loop των Ειδικών Διαδρομών καθυστερώντας για περίπου εννέα λεπτά… Από τους 70 οδηγούς που ξεκίνησαν εγκατέλειψαν οι 20 (δηλαδή ποσοστό 28%) και αυτό λέει πολλά!
Στην κατηγορία WRC2 έγιναν συγκλονιστικές μάχες. Επικεφαλής άνετα ήταν ο Γιοχάν Ροσέλ με Citroen έως ότι ένα κλατάρισμα τον έριξε πίσω από τους Ρόμπερ Βίρβες και Σάμι Πάγιαρι (με Skoda Fabia και Toyota Yaris αντίστοιχα).
Σε ό,τι φορά στα ελληνικά πληρώματα η μεγάλη απώλεια από την 1 κιόλας Ειδική Διαδρομή ήταν αυτή του Αθανασούλα, ο οποίος είχε μια έξοδο με μεγάλη ταχύτητα από το δρόμο καταλήγοντας σε δένδρο με αποτέλεσμα την καταστροφή του Skoda Fabia. Ευτυχώς ο οδηγός και ο συνοδηγός Νίκος Ζακχαίος δεν έπαθαν το παραμικρό. Πρώτος Έλληνας στην κατάταξη της 1ης ημέρα είναι ο Παναγιώτης Ρουστέμης (Skoda Fabia) στην 16η θέση γενικής κατάταξης, ακολουθούμενος από τους Σερδερίδη (Ford Puma Rally-1) και Καρανικόλα (Ford Fiesta R-3) στην 23η και 32η θέση αντίστοιχα.
Η κατάταξη WRC στο τέλος της 1ης ημέρας:
1. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N 1h 40m 16.9s
2. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +21.8s
3. T Neuville / M Wydaeghe BEL Hyundai i20 N +45.2s
4. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris +2m 26.4s
5. R Virves / A Lesk EST Škoda Fabia RS Rally2 +3m 10.9s
6. S Pajari / E Mälkönen FIN Toyota GR Yaris Rally2 +3m 12.4s
Η αυριανή μέρα, Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου, προβλέπεται ακόμη πιο σκληρή καθότι τα αυτοκίνητα διασχίζουν από πάνω μέχρι κάτω τη Στερεά Ελλάδα χωρίς ενδιάμεσο service park παρά μόνο για αλλαγή ελαστικών στο Λουτράκι. Φανταστείτε μια ολόκληρη ημέρα χωρίς δυνατότητα επισκευών και άλλων όσων μπορούν να προσφερθούν στο service park. Σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες όλη η μέρα…
Σταύρος Γ. Τσογκανής
Σελίδα 1 | ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Αλώβητος ο Tanak από την «γκιλοτίνα» της Παρασκευής |
Σελίδα 2 | Το EKO Ράλλυ Aκρόπολις δείχνει τα δόντια του! |