ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Φροντίδα μπαταρίας

 Σχολιάστε 
93.666 Επισκέψεις στο άρθρο (4/7/2023)
Το πιο ακριβό στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι μπαταρίες. Οι κατασκευαστές καλύπτουν με εγγύηση τις μπαταρίες των ηλεκτρικών τους οχημάτων συνήθως για 8 χρόνια ή για 160.000 χιλιόμετρα κά

Το πιο ακριβό στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι μπαταρίες. Οι κατασκευαστές καλύπτουν με εγγύηση τις μπαταρίες των ηλεκτρικών τους οχημάτων συνήθως για 8 χρόνια ή για 160.000 χιλιόμετρα κάτι που σημαίνει πως αν η χωρητικότητα των στοιχείων τους έχει μειωθεί σε ποσοστό 30% επί της αρχικής τιμής τους, αντικαθίστανται.

Πως θα φροντίζεις την μπαταρία του ηλεκτρικού σου αυτοκινήτου

Πήρες ή σκέφτεσαι να πάρεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Τι πρέπει να ξέρεις για τις μπαταρίες ώστε να εξασφαλίσεις την μακροζωία τους; Είναι οι μπαταρίες τους όπως αυτή του κινητού σου; Τι λες;

Το πιο ακριβό στοιχείο ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι οι μπαταρίες. Αυτές είναι ιόντων λιθίου και όπως και στα κινητά μας smartphone ο τρόπος φόρτισής τους επηρεάζει τη μακροζωία τους. Οι κατασκευαστές καλύπτουν με εγγύηση τις μπαταρίες των ηλεκτρικών τους οχημάτων συνήθως για 8 χρόνια ή για 160.000 χιλιόμετρα κάτι που σημαίνει πως αν η χωρητικότητα των στοιχείων τους έχει μειωθεί σε ποσοστό 30% επί της αρχικής τιμής τους, αντικαθίστανται. Συνήθως με τις μπαταριές αναμένονται 500 έως 1.000 κύκλοι φόρτισης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε μια απόσταση από 50.000 έως 100.000 χιλιομέτρων με μέση αυτονομία 100 χιλιομέτρων ανά διαδικασία φόρτισης. Ωστόσο, η χωρητικότητα μειώνεται στο 70 με 80% με την πάροδο του χρόνου, ανάλογα με τον τύπο φόρτισης, τον αριθμό των κύκλων φόρτισης ή το στιλ οδήγησης, ενώ κατά μέσο όρο οι μπαταρίες ενός BEV αυτοκινήτου, χάνουν το 2,3% της χωρητικότητάς του κάθε έτος. Αυτό σημαίνει πως με τη σωστή φόρτιση στη σωστή στιγμή, μπορούμε να κερδίσουμε τα διπλά χρόνια ζωής για την μπαταρία του. Ας δούμε πως γίνεται αυτό.

Κύκλος λειτουργίας (φόρτισης-εκφόρτισης)

Ο κύκλος λειτουργίας μιας μπαταρίας, είναι η διαδικασία κατά την οποία διεξάγεται μία πλήρης φόρτιση και εκφόρτιση σε συγκεκριμένο ποσοστό της χωρητικότητας και σε καθορισμένες συνθήκες. Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό εκφόρτισης, τόσο λιγότεροι οι κύκλοι ζωής της μπαταρίας. Κάθε φορά λοιπόν που συνδέουμε την πρίζα στο αυτοκίνητο, ξεκινάμε έναν νέο κύκλο φόρτισης. Σκεφτείτε πως ένας κύκλος με βάθος εκφόρτισης 80%, ισοδυναμεί στην πράξη με δύο κύκλους με βάθος εκφόρτισης 40% ή με δέκα κύκλους με βάθος εκφόρτισης 8%. Για το λόγο αυτό είναι προτιμότερο να κάνουμε μεγάλους και πλήρεις κύκλους παρά συχνούς, μικρούς κύκλους.

Tι σημαίνει «σωστή φόρτιση»

Ο πιο ασφαλής τρόπος για την φόρτιση της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μέσω wallbox ή ακόμα και από οικιακή πρίζα. Επειδή, ωστόσο, η δεύτερη περίπτωση απαιτεί πολλές ώρες, η χρήση wallbox κρίνεται η καλύτερη. Σε γενικές γραμμές ισχύει πως ένα επίπεδο φόρτισης από το 20 έως το 80% είναι το βέλτιστο για μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως ακριβώς και για τις κινητές φορητές συσκευές που χρησιμοποιούμε. O κανόνας λοιπόν είναι πως δεν αφήνω το αυτοκίνητο να αποφορτίσει πλήρως και δεν το φορτίζω αν έχω ποσοστό έως 80%. Εκτός από τη «ζημιά» που κάνει σε βάθος χρόνου στις μπαταρίες, είναι χαρακτηριστικό πως η φόρτιση απαιτεί δυσανάλογα περισσότερο χρόνο, τόσο για να φτάσει από το 0 στο 20%, όσο και από το 80 έως το 100%. Τα ακραία επίπεδα φόρτισης που προσφέρουν οι ταχυφορτιστές, μειώνουν τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας εξαιτίας των υπερβολικά υψηλών ή πολύ χαμηλών τάσεων εντός των κυψελών. Για το λόγο αυτό λοιπόν, καλό είναι να αποφεύγονται εκτός κι αν είναι αναγκαίο για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού. Τέλος, άλλος ένας παράγοντας που επηρεάζει τη ζωή των μπαταριών και έχει γενικά αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, είναι οι ακραίες θερμοκρασίες το καλοκαίρι ή το χειμώνα.

Η 1η φόρτιση

Όπως και τα σύγχρονα κινητά, έτσι και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν χρειάζονται καμία ιδιαίτερη διαδικασία για την πρώτη φόρτιση και φυσικά δεν χρειάζεται να τα φορτίζουμε για περισσότερες ώρες από όσες απαιτούνται. Όπως και στις άλλες, ωστόσο, φορτίσεις που θα κάνετε στη συνέχεια, δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε μπαλαντέζα και να προσέξετε να μην κάνει «σπείρωμα» το καλώδιο φόρτισής του γιατί έτσι δυσκολεύει τη φόρτιση και αναπτύσσονται μεγάλες θερμοκρασίες, με αποτέλεσμα να διακοπεί η φόρτιση.

Σελίδα 1EV ready 2023: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο & φόρτιση
Σελίδα 2Νέα ηλεκτρικά μοντέλα
Σελίδα 3Ηλεκτρικά για 2.500 ευρώ κέρδος/χρόνο
Σελίδα 4Επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού
Σελίδα 5Τι παίζει με την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος
Σελίδα 6TIPS all about Φόρτιιση
Σελίδα 7Δοκιμή: Νέα Mercedes EQA
Σελίδα 8Δοκιμή: Lexus UX 300e & Schneider
Σελίδα 9Δοκιμή: Ford Mustang Mach-E
Σελίδα 10Δοκιμή: VW ID.3
Σελίδα 11Δοκιμή: Ecocar Pocco
Σελίδα 12Mega Test: Τα καλύτερα ηλεκτρικά με μπαταρία 50 - 70 κιλοβατώρες (kWh)
Σελίδα 13Mega Test: Τα καλύτερα ηλεκτρικά με μπαταρία πάνω από 70 κιλοβατώρες (kWh)
Σελίδα 14Smart e-mobility: Μικρά οχήματα Le για την πόλη
Σελίδα 15Συγκριτικό VANs: Mercedes eSprinter VS Maxus eDeliver 9
Σελίδα 16Συγκριτικό VANs: BYD ETP3 VS Peugeot e-Partner
Σελίδα 17Test φορτιστών
Σελίδα 18Εγγύηση - Συντήρηση μπαταρίας
Σελίδα 19Συντήρηση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Σελίδα 20Service ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Σελίδα 21Φροντίδα μπαταρίας
Σελίδα 22Ελαστικά ηλεκτρικών
Σελίδα 23Falken e.ZIEX
Σελίδα 24Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
Σελίδα 25Ασφάλιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
Σελίδα 26Τιμές καινούργιων ηλεκτρικών
Σελίδα 27Ηλεκτροκίνηση: Η λύση βελτιστοποίησης του συνολικού κόστους χρήσης
EPILEGONTAS LEASING
NEXEN VS CONTINENTAL