Συνοδεύονται από εγγύηση τα καινούργια ελαστικά αυτοκινήτου; Τι είδους; Ποιες οι προϋποθέσεις για να ισχύει; Ποια η διαφορά εργοστασιακής & εμπορικής εγγύησης; Ποιες μάρκες δεν δίνουν εγγύηση; Αποζημίωση ή αντικατάσταση (με ή χωρίς υπαιτιότητα του οδηγού); Διαβάστε και θα μάθετε τα πάντα.
Μεγάλη έρευνα
Διαπιστώσαμε πως οι περισσότεροι κάτοχοι αυτοκινήτου όταν έρθει η ώρα για την απαραίτητη αντικατάσταση των φθαρμένων ελαστικών τους, ψάχνουν ενδελεχώς το τι λάστιχα θα του φορέσουν. Ψάχνουν ασφάλεια, επιδόσεις, τιμές. Μα με τις εγγυήσεις τι γίνεται; Οι περισσότεροι δεν ξέρουν, δεν ρωτούν. Το ψάξαμε εμείς. Σας το παρουσιάζουμε.
Εργοστασιακή ή εμπορική εγγύηση ελαστικών (διαφορές, προϋποθέσεις κ.λπ.)
«Σηκώνουν» όλο το βάρος του αυτοκινήτου, «πατάνε» σε κακής ποιότητας οδόστρωμα, τα βλέπεις σε χώμα και χιόνι. Τα ελαστικά εισπράττουν όλη την πίεση που προκαλείται από την επαφή τους με το οδόστρωμα. Μορφώματα, εξογκώματα, λακκούβες, κράσπεδα, όλα από λίγο. Όλα συμβάλλουν στην φθορά των ελαστικών μας, σε βάθος χρόνου. Και εδώ προκύπτει η εξής απορία: Πόσο ασφαλής μπορώ να νιώθω έχοντας αγοράσει καινούργιο σετ ελαστικών; Υπάρχει εγγύηση και πόσα χρόνια με καλύπτει;
Το ρεπορτάζ του AutoΤρίτη έχει όλες τις απαντήσεις για τις εγγυήσεις των γνωστότερων μαρκών που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Οι διαφορές εργοστασιακής και εμπορικής εγγύησης, η χρονική διάρκεια καθεμιάς, οι προϋποθέσεις αντικατάστασης ελαστικού και αποζημίωσης, όλες οι χρηστικές πληροφορίες αναλύονται στις γραμμές που ακολουθούν.
Τι αφορά η εργοστασιακή εγγύηση
Ξεκινώντας από τα βασικά, κάθε μάρκα προσφέρει εργοστασιακή εγγύηση σε όλα τα καινούργια της ελαστικό. Καλύπτει μόνο περιπτώσεις στις οποίες υπάρχει κατασκευαστική ατέλεια στα ελαστικά ή κάποια πιθανή αστοχία υλικού. Από τη στιγμή που χρησιμοποιούνται αρκετά υλικά για την κατασκευή ενός ελαστικού, (φυσικό και συνθετικό καουτσούκ, ειδική επίστρωση από χάλυβα κ.ά.) είναι προς το συμφέρον του καταναλωτή να είναι καλυμμένος σε περίπτωση που κάποιο υλικό είναι ακατάλληλο. Εφόσον ένα ελαστικό χαρακτηριστεί ελαττωματικό, τότε το εργοστάσιο δίνει ανάλογη αποζημίωση, με βάση τη φθορά του πέλματος (του κατόχου) την στιγμή που διαπιστώνεται το πρόβλημα.
Για να χαρακτηριστεί ως ελαττωματικό ένα ελαστικό ακολουθείται συγκεκριμένη διαδικασία, διαφορετική ανά εισαγωγέα. Η διαδικασία σε 3 βήματα:
Έλεγχος από πιστοποιημένο τεχνικό (στις εγκαταστάσεις του εισαγωγέα)
Αποστολή φωτό στην κατασκευάστρια εταιρεία στο εξωτερικό