Δεν σπάει, δεν χαλάει, κάνει μία δουλειά και την κάνει καλά. Δε μιλάμε για τα Nokia σήμερα, αλλά αυτά που ξέραμε ότι αν πέσουν κάτω θα σπάσουν το πάτωμα. Αυτό θέλει να δείξει η Dacia με το νέο της σήμα. Και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, είναι μόνη της.
Με τι θες να συγκρίνεις τη Dacia; Λένε πολλοί, είναι «η Skoda πριν 20 χρόνια». Καμία σχέση. Η Skoda τότε είχε ένα στοίχημα να κερδίσει για να επιβιώσει στον όμιλο από τον οποίο είχε αποκτηθεί μερικά χρόνια νωρίτερα. Έπρεπε να δείξει στους Γερμανούς πως μπορεί να «καπελώσει» την αγορά της ανατολικής Ευρώπης με χαμηλό κόστος και «γερμανική» φιλοσοφία.
Η Dacia δεν έχει να αποδείξει τίποτε από αυτά. Το «καπέλωμα», δηλαδή η εμπορική επιτυχία είναι δεδομένη εδώ και αρκετά χρόνια, και όχι μόνο στην αγορά της ανατολικής Ευρώπης, ενώ, φυσικά, ως μέλος ενός γαλλο-ιαπωνικού ομίλου, δεν υπάρχει καμία «γερμανικότητα» που θέλει η μάρκα να έχει.
Και οι συγκρίσεις τελειώνουν εδώ. Γιατί η Dacia είναι μόνη της από την αρχή της ως μέλος του ομίλου Renault, μέχρι σήμερα. Είναι η μάρκα για όλους όσοι γκρινιάζουν για τα αυτοκίνητα που γίνονται πολύπλοκα, φορτωμένα με ηλεκτρονικά, εύκολα να χαλάσουν και φυσικά ακριβά.
Ρίξε μια ματιά στα σχόλια να δεις για πόσο κόσμο μιλάμε. Όταν όλοι αυτοί καταλάβουν και στην Ελλάδα τη λογική της μάρκας, θα έχει και εδώ την ίδια εμπορική επιτυχία που έχει και έξω. Και όχι μόνο με το Duster.
Αν και το Duster είναι το «εύκολο» μοντέλο να δεις όλα αυτά τα χαρακτηριστικά. Και επειδή είναι και SUV και φθηνό, αμέσως ξεχωρίζει. Το ίδιο θέλει τώρα η μάρκα και στα άλλα της μοντέλα.
Το νέο σήμα έχει αυτή την λογική αποτυπωμένη. Μια λέξη, μια χοντροκομμένη γραμματοσειρά, ένα έξυπνο λογότυπο με το D και το C να κάνουν ένα Χ. Λιτό, έξυπνο, συμπαγές. Όπως λέει και ο Denis Le Vot, επικεφαλής της μάρκας, η Dacia είναι και θα είναι η μάρκα που καθορίζει τι είναι το απαραίτητο στην αυτοκίνηση.
Εσύ το βλέπεις όλο αυτό στο σηματάκι; Και τι άλλο θες να δεις για να το εμπεδώσεις;