Η μεταμόρφωση της SEAT σε CUPRA φαίνεται πως ήταν από την αρχή το σχέδιο. Αυτό που μένει είναι να δούμε τι θα κερδίζουμε και τι θα μας λείψει από την αλλαγή.
Επιβεβαιώνεται το τέλος της SEAT, όμως τελικά τι αλλάζει;
Και επίσημα πλέον η SEAT θα γίνει CUPRA, τουλάχιστον σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα, με την ισπανική φίρμα να αλλάζει κατεύθυνση προς άλλα οχήματα. Όμως τι κερδίζουμε και τι χάνουμε εμείς από αυτή την αλλαγή;
Το ότι η CUPRA θα απορροφήσει τη SEAT το είχαμε καταλάβει από τη μέρα που η CUPRA ανακοινώθηκε ως «θυγατρική» της ισπανικής φίρμας. Η SEAT δεν είναι ακριβώς η μάρκα που είχε ανάγκη για μια σπορ υπο-φίρμα, και με τον «αέρα» που μπήκε η CUPRA στην αγορά, ήταν μάλλον εμφανές πως η κατεύθυνση είναι διαφορετική. Τα είχαμε ξαναπεί και τον Μάιο πως με τη SEAT να μην έχει ανακοινώσει κανένα νέο μοντέλο, και ειδικά με κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη γκάμα της, οι Ισπανοί άλλαζαν τη μία φίρμα για την άλλη.
Και έτσι επιβεβαιώνεται σήμερα, από τα πιο επίσημα χείλη, αυτά του επικεφαλής του VW Group, Tomas Schafer, από την έκθεση του Μονάχου, πως «το μέλλον της SEAT είναι η CUPRA». Που σημαίνει πως με το τέλος του 2025, όταν και τα τρία SUV της SEAT, Arona, Ateca και Tarraco κλείσουν τον εμπορικό τους κύκλο και μαζί και το Leon αλλά και το Ibiza ένα χρόνο αργότερα, η μάρκα δεν θα έχει κανένα μοντέλο και θα στρέψει το ενδιαφέρον της σε άλλα οχήματα, μικροκινητικότητας, όπως τα σκούτερ σαν το SEAT Mo.
Η CUPRA από την άλλη, έχει ολόκληρο μπαράζ παρουσιάσεων, με το Tavascan και το UrbanRebel, στα δύο άκρα της ηλεκτροκίνησης από πλευράς μεγέθους, να πλαισιώνουν το εξαιρετικό Born, αλλά και το Dark Rebel, ένα ηλεκτρικό σπορ αμάξι. Στα πιο συμβατικά, δίπλα στο Formentor έρχεται ακόμη ένα SUV, στα χνάρια του Q3, με υβριδικά σύνολα ή και μόνο βενζινοκινητήρα.
Και λοιπόν; Θα πει κανείς πως απλά η μάρκα αλλάζει όνομα, και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Το πιθανότερο είναι το ένα δίκτυο (CUPRA) να αντικαταστήσει το άλλο (SEAT), ενώ εδώ που τα λέμε τα μοντέλα της CUPRA θα είναι και πιο ενδιαφέρονται και πιο σπορ και περισσότερο χαρισματικά. ¶ρα;
Χάνεται ίσως η οικονομικός χαρακτήρας των μοντέλων της SEAT, όμως υπάρχει ακόμη η Skoda στον όμιλο για αυτά, ενώ από την άλλη, ίσως με το τέλος της μάρκας (ως έχει) να δούμε και στην αγορά αρκετές ευκαιρίες, με μοντέλα που το σήμα τους θα εκλείψει και έτσι θα είναι ίσως φθηνότερα. Και θα είναι και κελεπούρια, με δεδομένο πως δε μιλάμε για καμιά Saab εδώ. Τα αυτοκίνητα της SEAT δεν κινδυνεύουν ούτε από έλλειψη ανταλλακτικών, ούτε από μάστορες και δίκτυο να τα επισκευάζει.
Είναι καλύτερα λοιπόν; Για τη SEAT σίγουρα η CUPRA είναι το καλύτερο μέλλον που φανταζόταν. Και ας χάνει το όνομά της. Για εμάς, επίσης, αφού η CUPRA έχει ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά, χωρίς αστρονομικές τιμές. Η αγορά ενός CUPRA ήδη είναι μια καλύ κίνηση, και θα είναι ακόμη καλύτερη στο μέλλον. Θα μας λείψει το Ibiza, όμως αυτό θα ήταν το μέλλον του μοντέλου άσχετα με το τι θα συνέβαινε στη SEAT, όπως έχουμε δει ήδη με τόσα μικρά.
Εσύ όμως τι λες; Τι θα σου λείψει από τη SEAT, και τι γουστάρεις να δεις στην CUPRA; Είναι τελικά αυτή η εξέλιξη η καλύτερη πιθανή για τους Ισπανούς;