ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Είναι πρόβλημα να μην «κατεβαίνουν» τα πίσω παράθυρα;

Είναι πρόβλημα να μην ανοίγουν τα πίσω παράθυρα;

19.562 Επισκέψεις στο άρθρο (1/4/2020)

Γιατί οι κατασκευαστές επέστρεψαν στο φινιστρίνι αντί για πλήρως ανοιγόμενο παράθυρο;


Από τα φινιστρίνια πίσω της δεκαετίας του 90, στα φινιστρίνια πίσω της δεκαετίας του 10. Γιατί οι κατασκευαστές επέστρεψαν στο φινιστρίνι αντί για πλήρως ανοιγόμενο παράθυρο; Και τελικά πόσο πρόβλημα είναι;

Είκοσι και πλέον χρόνια πριν, κανείς δεν περίμενε στα τρίθυρα αυτοκίνητα να έχουν παράθυρα πίσω που να ανοίγουν. Και ήταν και λογικό, αφού δεν υπήρχε πόρτα, δεν υπήρχε και τρόπος. Τεχνικά, φυσικά, τρόπος υπήρχε, όμως δεν υπήρχε ζήτηση, ενώ συνήθως δεν υπήρχε και ο χώρος.

Βλέπεις στα τρίθυρα αυτοκίνητα οι εμπρός (μοναδικές) πόρτες είναι μεγαλύτερες για να προσφέρουν άνοιγμα και για τους πίσω, αλλά και για να δίνουν στο αυτοκίνητο τις αναλογίες που θέλει για να δείχνει πιο σπορ. Έτσι η απόσταση από την κεντρική κολώνα μέχρι τον πίσω θόλο είναι μικρή, ενώ αντίθετα το πίσω κρύσταλλο μεγάλο. Δεν υπάρχει τρόπος να χωρέσει.

Και έτσι στα τρίθυρα αυτοκίνητα, τότε ή τώρα, το φινιστρίνι είναι αναμενόμενο και το συγχωρούμε όλοι. Τι γίνεται όμως όταν το αυτοκίνητο είναι 5θυρο; Τότε γιατί να έχει πίσω φινιστρίνια;

Εδώ έχουμε δύο περιπτώσεις. Η μία είναι αυτή των μίνι αυτοκινήτων. Μοντέλα όπως οι τριπλέτες Aygo,C3,108 ή τα Up,Citigo,Mii έχουν πίσω φινιστρίνι τόσο στις τρίθυρες όσο και στις πεντάθυρες εκδόσεις. Ο λόγος εδώ είναι απλός. Το κόστος. Όχι το κόστος του ανοιγόμενου παραθύρου.

Το κόστος ολόκληρης της πλατφόρμας. Με δεδομένο ότι αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν μεγάλη χρήση στις πίσω θέσεις, οι κατασκευαστές έχουν δημιουργήσει μεγάλα ανοίγματα για τις εμπρός πόρτες να κάνουν τη ζωή των κυρίως επιβατών εύκολη. Αν θες και πίσω πόρτες, συνήθως όλο το πίσω σταθερό μέρος του σασί αντικαθίσταται με μία πόρτα που ανοίγει από την κολώνα μέχρι και το πίσω φως. Τόσο λίγος χώρος υπάρχει, και άρα ένα παράθυρο που να χωράει σε αυτή την πόρτα θα ήταν πολύ μικρό. Έτσι το παράθυρο δεν ανοίγει, και στη θέση του υπάρχει φινιστρίνι.

Υπάρχουν όμως και άλλα, μεγαλύτερα και όχι τόσο οικονομικά μοντέλα που έχουν φινιστρίνι πίσω. Μοντέλα της Citroen και της DS ακολουθούν την ίδια τάση, και για λόγους διαφορετικότητας και στυλ.

Κάποιους τους πειράζει κάποιους όχι. Κάποιοι αποκλείουν τα μοντέλα με φινιστρίνι από τη λίστα τους, και προτιμούν άλλα που έχουν κανονικά παράθυρα. Ένα Panda έναντι ενός Up, ή ένα Peugeot 308 έναντι ενός Citroen C4 Cactus.

Εσάς σας ενοχλούν τα φινιστρίνια; Σας απασχολεί αν τα πίσω παράθυρα ανοίγουν ή όχι; Μήπως τα προτιμάτε για δικού σας λόγους; Ποιους; Και τελικά τι γνώμη έχετε;

Hyundai
NEXEN NFERA PRIMUS