Είναι τα ηλεκτρικά η «ταφόπλακα» της βελτίωσης;
- Η ηλεκτροκίνηση πλήττει το tuning, τουλάχιστον όπως το ξέραμε
- Οι βελτιώσεις περιορίζονται στην εμφάνιση (αεροτομές κλπ.) και το στήσιμο (ανάρτηση), όχι στα άλογα
- Η επέμβαση στο λογισμικό των ηλεκτρικών η δεν έχει δείξει ακόμα τις δυνατότητές της
- Δεν ασχολούνται με τα ηλεκτρικά γιατί δεν υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα για πειραματισμό
Η ηλεκτροκίνηση πλήττει το tuning, τουλάχιστον όπως το ξέραμε
Που είναι οι εποχές που ο μάστορας στο τοπικό συνεργείο έπιανε ένα 20VΤ από 150 άλογα, και το έφτανε 400; Και όλοι οι γνωστοί και μη βελτιωτικοί οίκοι, από πρόγραμμα και ΦΠΕ, μέχρι πλήρη αναβάθμιση 3ου σταδίου, εκτός από την εμφάνιση, είχαν και ουσία. Τώρα με τα ηλεκτρικά, τι θα κάνουν όλοι αυτοί;
Τι θα γίνει όλη αυτή η τεχνογνωσία, είτε συγκεντρωμένη στους οίκους βελτίωσης, είτε μοιρασμένη σε κάθε μηχανικό κάθε συνεργείου, που ξέρει να «φτιάχνει» ένα μοτέρ και να το βελτιώνει; Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αφαιρεί από τους ειδικούς αυτούς την ικανότητα να το βελτιώσουν, και για κάθε πιθανή επέμβαση στις επιδόσεις, όλες οι γνώσεις και η εμπειρία, φεύγουν από το παράθυρο. Δεν θες μηχανικό, θες πληροφορικάριο για αυτά τα αυτοκίνητα.
Οι βελτιώσεις περιορίζονται στην εμφάνιση (αεροτομές κλπ.) και το στήσιμο (ανάρτηση), όχι στα άλογα
Μια ολόκληρη βιομηχανία βελτιώσεων, σε ότι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά, περιορίζεται στο RICE, δηλαδή την αισθητική παρέμβαση, και το στήσιμο. Γίνεται όμως όλοι αυτοί οι οίκοι να περιοριστούν στο να σχεδιάζουν και να πουλάνε αεροτομές, σπόιλερ και φρυδάκια για τα φώτα; Και όλοι αυτοί οι μάστορες απλά να γίνουν μεταπωλητές τέτοιων αξεσουάρ και να ζουν από την τοποθέτηση; Και άντε κάποια στιγμή να δούμε και κάποια κιτ βελτίωσης στο στήσιμο, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές, καμιά μπάρα θόλων το πολύ.
Η επέμβαση στο λογισμικό των ηλεκτρικών η δεν έχει δείξει ακόμα τις δυνατότητές της
Για οτιδήποτε έχει να κάνει με βελτίωση κάτω από το καπό, οι σημερινοί μηχανικοί σηκώνουν τα χέρια ψηλά, και πιάνουν οι κομπιουτεράδες και οι ηλεκτρολόγοι. Ακόμη δεν έχουμε δει τι μπορεί να κάνουν, και τα λογισμικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι κλειστά σαν επτασφράγιστα μυστικά, ως ίσως το πολυτιμότερο πράγμα που έχουν πάνω τους. Κάποιος θα βάλει το χέρι του, κάποια μάρκα θα κάνει άνοιγμα σε κάποιον οίκο, δεν μπορεί. Μέχρι τότε όμως δεν ξέρουμε τι μπορεί να γίνει, υπάρχει όμως μεγάλη δυναμική, με δεδομένο το πώς λειτουργούν τα ηλεκτρικά, πώς «ζυγίζουν» την απόδοση με την αυτονομία.
Δεν ασχολούνται με τα ηλεκτρικά γιατί δεν υπάρχουν πολλά μεταχειρισμένα για πειραματισμό
Προς το παρόν η βιομηχανία βελτίωσης δεν έχει δει ηλεκτρικό «άξιο» βελτίωσης. Οι χομπίστες θα διερευνήσουν τα ηλεκτρικά για βελτίωση σε μερικά χρόνια, όταν η αγορά μεταχειρισμένου «περπατήσει» λίγο παραπάνω. Δεν βοηθάνε και τα ίδια τα ηλεκτρικά που είναι λίγο αδιάφορα για το κοινό της βελτίωσης, τουλάχιστον αισθητικά, αφού δεν υπάρχει το «στάνταρ» για σύγκριση, όπως τα αγωνιστικά κάθε κλάσης, από BTCC ως WRC και όλα τα ενδιάμεσα. Όμως η βιομηχανία βελτίωσης δε μπορεί να μείνει αμέτοχη.
Το θέμα είναι, μπορεί να επιβιώσει χωρίς επεμβάσεις στο μοτέρ και τις επιδόσεις; Μπορεί μόνο η εμφάνιση να κρατήσει τη βελτίωση στο προσκήνιο; Και τελικά υπάρχει κάτι άξιο βελτίωσης στη γκάμα ηλεκτρικών; Και αν και όταν «μπει» χέρι στα μοτέρ, το εμπιστεύεσαι;