Είναι το 2015 η χρονιά του τρικύλινδρου κινητήρα;
Είναι το 2015 η χρονιά του τρικύλινδρου κινητήρα;
11.094 Επισκέψεις στο άρθρο (5/1/2015)
Ούτε δέκα χρόνια μετά το θαύμα της VW με τον 1.400άρη TSI κινητήρα των 140 ίππων (τότε), οι κινητήρες έχουν μεταμορφωθεί ριζικά. Εσείς είστε έτοιμοι για την επόμενη φάση, αυτή που θέλει το πολύ τρεις κυλίνδρους;
Επειδή μάθαμε στο «περισσότερο = καλύτερο» η μείωση μας φαίνεται δύσπεπτη. Σαφώς υπάρχουν μειώσεις που δεν είναι καθόλου ευχάριστες, και στην Ελλάδα φάγαμε μειώσεις με το κουτάλι τα τελευταία χρόνια. Όταν όμως μιλάμε για αυτοκίνητα, η μείωση δεν είναι κακό πράγμα.
Βλέπεις ένα τρικύλινδρο μοτέρ αντικαθιστά ένα τετρακύλινδρο για να πετύχει μειώσεις. Καλές μειώσεις, όπως η κατανάλωση και οι ρύποι. Πόση σημασία μπορεί να έχει ένας λιγότερο κύλινδρος όταν μιλάμε για σημαντικά πράγματα;Όσοι αντιστέκονται θα κάνουν αναφορά στον ήχο, ή την τραχύτητα που εγγενώς έχουν οι τρικύλινδροι λόγω απουσίας ζυγίσματος στο διαμήκη άξονα. Αρκεί όμως μία βόλτα, ή έστω ένα βίντεο, από την ολοκαίνουργια τρικύλνδρη BMW. Την i8. Ο ήχος είναι συγκλονιστικός, η λειτουργία βελούδινη. Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ. Δε θα ήταν τίποτε λιγότερο από άριστο.
Εντάξει, δεν είναι όλα τα μοτέρ σαν της i8. Είναι όμως πολύ κοντά. Βλέπεις τρικύλινδρα μοτέρ έχουν πλέον όλοι οι κατασκευαστές. Πιο πρόσφατο αυτό της Volvo στα 1,5 λίτρα από 105 ως 180 ίππους ανταγωνίζεται της BMW και της Ford στα ίδια κυβικά. H Ford έχει φυσικά και το 1.000άρι διαμάντι της, ενώ σε αυτό το μέγεθος παίζουν η Peugeot (1,2), η Opel (1.0), η Nissan (1,2), η VW (1,0) και η Renault (0.9).
Το 2015 οι περισσότερες εκδόσεις μοντέλων που ανταποκρίνονται στις ελληνικές ανάγκες και δεν είναι ντίζελ θα κινούνται από μοτέρ με τρεις κυλίνδρους. Εσείς θα τους αποφύγετε; Τι λέτε;
Οι τρικύλινδροι κινητήρες μεταξύ 1000 - 1500 κ.ε. είναι θερμοδυναμικά πιό αποδοτικοί από τους τετρακύλινδρους, συν τα άλλα κατασκευαστικά και χωροταξικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν. Και όπως σημειώνετε, δύσκολα ή και καθόλου πλέον αντλαμβάνεσαι τη διαφορά. Οδηγώ το Fiesta Ecoboost 100, και το μόνο που θα ήθελα να βελτιωθεί στον κινητήρα είναι η χροιά του ήχου στις χαμηλές στροφές.