Είναι το νέο Defender αντάξιο του παλιού ή «φλώρεψε»;
3.141 Επισκέψεις στο άρθρο (23/10/2019)
Πως παίρνεις το πιο σκληροτράχηλο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε ποτέ και το κάνεις μοντέρνο; Πως το καταφέρνεις χωρίς να το κάνεις να χάσει από το χαρακτήρα του; Από τις ικανότητές του; Είναι το νέο Land Rover Defender φλώρικο;
Η αναμονή τελείωσε και το Land Rover Defender, το απόλυτο εκτός δρόμου όχημα, αναγεννήθηκε. Οι πρώτες εικόνες δείχνουν ένα αυτοκίνητο που εκτός από τις σχεδιαστικές του παραπομπές, θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Land Rover. Αυτό δεν είναι φυσικά κακό, όμως είναι αρκετό για να το κάνει διάδοχο του Defender;
Με πρώτη ματιά το νέο Defender έχει κρατήσει τις αναλογίες, του κοντούς πρόβολους εμπρός πίσω, την απόσταση από το έδαφος και τις κάθετες και οριζόντιες επιφάνειες. Εμπρός τα φώτα, στρογγυλά σε τετράγωνο πλαίσιο παραπέμπουν άμεσα, ενώ πίσω η ομοιότητα είναι ακόμη μεγαλύτερη χάρη στο ιδιαίτερο σχήμα του τελειώματος της ουράς.
Μέσα η θέση οδήγησης είναι επιτέλους ανθρώπινη, ενώ τα υλικά είναι πολύ πιο όμορφα, όπως και η σχεδίαση. Η δόση τεχνολογίας αρκετή αλλά όχι υπερβολική, ενώ έμφαση έχει δοθεί στην αντοχή και έτσι οι επενδύσεις είναι σκληροτράχηλες. Για τον ίδιο σκοπό η Land Rover προσφέρει εργοστασιακό φιλμ που προστατεύει το χρώμα του αμαξώματος και αλλάζει όποτε χρειάζεται.
Το νέο Defender υπάρχει για τα άπειρα αξεσουάρ, από μπιτόνια και σχάρες, μέχρι τροχοσκηνές και ό,τι άλλο μπορεί να βάλει ο νους. Είναι όμως αλήθεια φτιαγμένο για εκτός δρόμου; Ή μήπως είναι πιο ποζεράδικο, παρά πραγματικό off-road;
Στα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου διαβάζουμε απίθανα νούμερα πάντως. Οι γωνίες προσέγγισης κλπ. είναι καλύτερες (εκτός από την μπροστά) η οριζόντια κλίση έχει αυξηθεί, το βάθος νερού έχει διπλασιαστεί, η τετρακίνηση είναι σε άλλη σφαίρα πραγματικότητας και η αερανάρτηση δίνει ακόμη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και δυνατότητα άρθρωσης.
Αν βάλεις τις κάμερες στο κάτω μέρος του σασί που δείχνουν στην οθόνη τι περνάει ανάμεσα στους τροχούς, και την υπόλοιπη τεχνολογία που έχει προστεθεί για εκτός δρόμου χρήση, το νέο Defender αναμένεται να είναι το απόλυτο όχημα εκτός δρόμου.
Και αυτό χωρίς να λογαριάσουμε τα μοτέρ. Τετρακύλινδρα τούρμπο, με χαμηλούς ρύπους, υψηλή απόδοση, και 0-100 κάτω από 8 δλ. Και στην κορυφή ένα εξακύλινδρο σε σειρά, υβριδικό με 400 σχεδόν άλογα.
Τι λέτε λοιπόν, είναι φλώρικο; Πρόδωσε η Land Rover το κοινό της; Ή μήπως το νέο Defender θα γίνει το νέο απόλυτο όχημα που θα χαράξει τη δική του ιστορία;
Το παλιό Defender ικανοποιούσε δύο συνθήκες. Ένα όχημα ικανό να πάει παντού και ένα όχημα επισκευάσιμο με στοιχειώδη εργαλεία και μέσα. Η πρώτη συνθήκη σίγουρα ικανοποιείται (συν την πολύ καλύτερη άνεση) η δεύτερη όμως;
Ο κύριος παράγων που περιορίζει τις δυνατότητες εκτός δρόμου τέτοιων αυτοκινήτων δεν είναι ούτε τα λάστιχα, ούτε η άρθρωση της ανάρτησης. Είναι το κόστος.
Κανείς ιδιοκτήτης δεν θα βγάλει αυτοκίνητο 70-100 χιλιάδων ευρώ στα κατσάβραχα.
Το παλιό Defender ικανοποιούσε δύο συνθήκες. Ένα όχημα ικανό να πάει παντού και ένα όχημα επισκευάσιμο με στοιχειώδη εργαλεία και μέσα. Η πρώτη συνθήκη σίγουρα ικανοποιείται (συν την πολύ καλύτερη άνεση) η δεύτερη όμως;
Ο κύριος παράγων που περιορίζει τις δυνατότητες εκτός δρόμου τέτοιων αυτοκινήτων δεν είναι ούτε τα λάστιχα, ούτε η άρθρωση της ανάρτησης. Είναι το κόστος. Κανείς ιδιοκτήτης δεν θα βγάλει αυτοκίνητο 70-100 χιλιάδων ευρώ στα κατσάβραχα.
...ο χρόνος... θα δείξει...