ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εκλογές 2023 & αυτοκίνητο: Τι περιμένεις από την επόμενη κυβέρνηση;

Εκλογές 2023 & αυτοκίνητο: Τι περιμένεις από την επόμενη κυβέρνηση;

3.411 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2023)

Απόσυρση για ανανέωση του στόλου; Περισσότερα κίνητρα; Λιγότεροι φόροι; Τι λέτε; Η προεκλογική περίοδος ξεκινά και μέσα σε όλα τα άλλα, χρειάζεται να γίνουν και κάποια πράγματα για την αγορά αυτοκινήτου. Εσείς τι θα θέλατε να αλλάξει;

Πέρα από κόμματα, τι περιμένεις για το αυτοκίνητο;

Το αυτοκίνητο μέχρι πριν λίγα χρόνια περνούσε στα ψιλά γράμματα των προγραμματικών δηλώσεων των κομμάτων, κάτι που άλλαξε μόνο με τον ερχομό την ηλεκτροκίνησης και της ανάγκης που δημιουργήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση προς τον εξηλεκτρισμό του στόλου των χωρών μελών, ανεξάρτητα από τα κόμματα που κυβερνούν. Όμως, κακά τα ψέματα, με τα χρόνια έχουν μαζευτεί ένα σωρό προβλήματα που έχουν δημιουργήσει απίστευτες στρεβλώσεις στην αγορά και πλέον γίνονται εμπόδιο στον εκσυγχρονισμό του στόλου.

Ένας παλιός στόλος αυτοκινήτων είναι καταστροφικός για το περιβάλλον και ιδιαίτερα βλαβερός για την υγεία μας λόγω των ρύπων, αλλά και επικίνδυνος για την ασφάλειά μας, αφού δεν είναι και λίγα τα παλιά αυτοκίνητα που μένουν ασυντήρητα και λογίζονται ως «Χάροι» στους ελληνικούς δρόμους. Και μετά έχεις και την φορολόγηση με όρους που έχουν αποφασιστεί πριν δεκαετίες ολόκληρες και σίγουρα χρειάζονται αλλαγές.

Πάρε για παράδειγμα τα Τέλη Κυκλοφορίας. Στα καινούργια υπολογίζεται βάσει των εκπομπών ρύπων, πράγμα λογικό και συνυφασμένο με τις πρακτικές που ακολουθούνται στην Ευρώπη. Για τα μοντέλα άνω των 13 ετών, δηλαδή με πρώτη ημερομηνία κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν το 2010, ισχύει η φορολόγηση βάσει κυβισμού. Αν το καλοσκεφτείς στην Ελλάδα που έχει μέσο όρο στόλου κυκλοφορούντων οχημάτων 16,6 χρόνια υπάρχουν πολλά Ι.Χ. μοντέλα από το 2010 και πίσω και στο μυαλό των Ελλήνων τα αμάξια 15ετίας θεωρούνται «καινούργια» ακόμα. Οπότε, δεν είναι λίγοι εκείνοι που καλούνται να τα «σκάσουν» για ένα αυτοκίνητο 1.800 κ.εκ. (280-320 ευρώ ανάλογα το έτος ταξινόμησης) και ας μην πάμε σε 2λιτρα ή παραπάνω που είναι βαρύς ο πέλεκυς. Άντε και πες τα παλιά ρυπαίνουν, οπότε υπάρχει μια δικαιολογία. Με τα καινούργια και το τέλος ταξινόμησης τι παίζει;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ο υπολογισμός του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης (ΕΤΤ) είναι αδιανόητο να γίνεται ακόμη με τον κυβισμό, όταν η χωρητικότητα του μοτέρ ταυτίζεται σπανίως με το μέγεθος, τις επιδόσεις, την πολυτέλεια ή την κατηγορία και τελικά την τιμή του αυτοκινήτου. Έτσι έχουμε premium μοντέλα με χαμηλό ΕΤΤ χάρη στους μικρού κυβισμού κινητήρες τους, ενώ άλλα φορολογούνται περισσότερο γιατί έχουν μεγαλύτερα μοτέρ. Και τώρα με τα υβριδικά το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο γιατί βλέπεις SUV ή μικρομεσαία hatchback με κινητήρες 2 ή παραπάνω λίτρων να δέχονται φορολογικό... ράπισμα.

Μετά είναι τα τεκμήρια και ο φόρος πολυτελείας και η εργοστασιακή τιμή που είναι τόσο χαμηλά που πιάνει τα πάντα. Τα νέα μοντέλα είναι φορτωμένα με τεχνολογία που κάνει την εργοστασιακή τιμή υψηλή. Δεν χρειάζονται κι άλλο φόρο. Αλλιώς θα γεμίσουμε με «γυμνά» και τεχνολογικά ξεπερασμένα αυτοκίνητα. Ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή που κάτι ο covid, κάτι οι ελλείψεις σε ημιαγωγούς (microchip), κάτι ο πόλεμος και οι ζυμώσεις που προκάλεσε έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις τιμές και τις παραγωγές, άρα δεν χρειάζεται έξτρα πίεση.

Βάλε επίσης τις πρωτοβουλίες για την ηλεκτροκίνηση, εκεί που συγκριτικά με την Ευρώπη τα έχουμε αρκετά καλά δεδομένων των συνθηκών, καθώς επίσης και τις υποδομές φόρτισης για τις οποίες έχουμε ακόμα δουλειά. Χώρια τις αποφάσεις για το δακτύλιο, το parking και ένα σωρό άλλες αλλαγές που καλό θα ήταν να γίνουν.

Συνοψίζοντας, εσείς τι θέλετε να δείτε να αλλάζει; Τι θα θέλατε να γίνει πρώτα; Και τελικά τι πραγματικά περιμένετε να αλλάξει από την επόμενη κυβέρνηση, είτε συνεχίσει το κυβερνών κόμμα στην εξουσία, είτε αλλάξει το κυβερνητικό σχήμα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON