• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πιέσεις για απόσυρση στην Ευρώπη

7.796 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/5/2020

Πληθαίνουν τα σενάρια της απόσυρσης στην Ευρώπη, με τρία ηχηρά ονόματα να ασκούν έντονες πιέσεις! Σε πρώτη φάση Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία καλούνται να πάρουν αποφάσεις για τα κίνητρα που θα δώσουν στους πολίτες, προκειμένου να γίνει restart στην αγορά αυτοκινήτου.


Οι φωνές που θέλουν κρατικές αποσύρσεις οχημάτων αυξάνονται και αυτή τη φορά στο παιχνίδι μπαίνουν και μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Ford, ο Όμιλος PSA και η -ινδικών συμφερόντων- Jaguar Land Rover ζητούν, σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, από τη βρετανική κυβέρνηση να θεσπίσει κίνητρα για την ενίσχυση των πωλήσεων τους στην χώρα, όπως η απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων.

Όπως σας έχει ενημερώσει το autotriti.gr από τις αρχές του Απρίλη, η επιστροφή του μέτρου της απόσυρσης παλαιών, ρυπογόνων οχημάτων έχει πέσει ξανά στο τραπέζι των συζητήσεων, κάτι που ουσιαστικά θα προσφέρει με... ένα σμπάρο, δυο τρυγώνια, αφού, τώρα, είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για την παροχή κινήτρων ώστε να αναθαρρήσει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Παράλληλα, μία τέτοια εξέλιξη θα βγάλει από τους δρόμους της Γηραιάς Ηπείρου πολλά από τα παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα, συμβάλλοντας ουσιαστικά τόσο στην μείωση εκπομπών ρύπων, όσο και στα ατυχήματα, μιας και τα καινούργια αυτοκίνητα διαθέτουν πληθώρα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.

Πρώτη στον χορό των αποφάσεων φαίνεται πως θα είναι η Γερμανία, μετά τις διαβουλεύσεις που είχαν προγραμματιστεί για τις αρχές Μαΐου μεταξύ της Ανγκελα Μέρκελ και των πρωθυπουργών της Κάτω Σαξονίας, της Βαυαρίας και της Βάδης-Βυρτεμβέργης, περιοχών που φιλοξενούν τις Volkswagen, BMW και Daimler. Σημειώστε πως, αυτά που συζητήθηκαν περιελάμβαναν μεταξύ άλλων απόσυρση, μείωση του ΦΠΑ στα καινούρια αυτοκίνητα, φοροελαφρύνσεις, κίνητρα για όλους τους τύπους κινητήρα και όχι μόνο για υβριδικά και ηλεκτρικά.

Όσον αφορά στην κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή, οι ταξινομήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, την δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης μετά τη Γερμανία, κατέρρευσαν κατά 97% τον Απρίλιο λόγω του κλεισίματος των εκθεσιακών χώρων κατά τη διάρκεια του lockdown για τον έλεγχο της εξάπλωσης του ιού.

Ο επικεφαλής της Ford στο Ηνωμένο Βασίλειο, Andy Barratt, δήλωσε ότι ένα πρόγραμμα που θα υποστηρίζεται από την κυβέρνηση θα ήταν το κλειδί για την αναζωογόνηση των πωλήσεων. «Θα μπορούσε να είναι ένας νόμος ή κάτι παρόμοιο για να κινηθεί η αγορά αυτοκινήτων», δήλωσε ο Barratt τη Δευτέρα. Σε ίδιο μοτίβο και ο Διευθύνων Σύμβουλος του PSA Group στο Ηνωμένο Βασίλειο, Άλισον Τζόουνς, που δήλωσε ότι πρέπει να εισαχθούν κίνητρα πριν τον Ιούλιο. «Η 1η Ιουλίου ήταν μια πρόταση και συνδέεται με την αγορά αυτοκινήτων του Σεπτεμβρίου, αλλά αυτό που θα έλεγα είναι ότι οποιαδήποτε απόφαση πρέπει να ληφθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα», δήλωσε ο Τζόουνς στην Car Dealer τη Δευτέρα.

Αξίζει να αναφερθεί πως, η βρετανική κυβέρνηση είχε λανσάρει ένα πρόγραμμα απόσυρσης το 2009 για την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά την οικονομική κρίση του 2008. Το μέτρο βοήθησε στη χρηματοδότηση 400.000 νέων αυτοκινήτων. Η γαλλική κυβέρνηση ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα θεσπίσει κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων με χαμηλές εκπομπές ρύπων ενώ τέλος, η Γερμανία εξετάζει να ενεργοποιήσει ένα πρόγραμμα απόσυρσης. Η απόφασή της γερμανικής κυβέρνησης αναμένεται πριν τον Ιούνιο.

Με τον κλοιό των αποφάσεων να στενεύει για τις κραταιές δυνάμεις της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να γίνει στην Ελλάδα; Η κυβέρνηση έχει ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να επιστρέψει το μέτρο της απόσυρσης, όπως το γνωρίζαμε, και θα δοθούν κίνητρα για την αγορά «καθαρών» ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πως σας φαίνεται αυτό σαν εξέλιξη και τι θα θέλατε να γίνει εν τέλει;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια