ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ηλεκτρικά για 2.500 ευρώ κέρδος/χρόνο

Ηλεκτρικά για 2.500 ευρώ κέρδος/χρόνο

4.880 Επισκέψεις στην έκθεση, τον ΝΟΕΜΒΡΙΟ

Update: Από τον Ιούλιο και μετά αλλάζει κάθε μήνα η τιμή της κιλοβατώρας. Οι πάροχοι ανακοινώνουν τις τιμές κάθε μήνα, και έπειτα έρχεται κρατική επιδότηση. Οι τιμές προς το παρόν διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πριν. Π.χ. για τον μήνα Αύγουστο, ισχύουν μετά και την επιδότηση ίδιες τιμές με τον Ιούλιο.


Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι εξελίξεις στα ηλεκτρικά είναι ραγδαίες, ενώ τυχαίο δεν είναι πως υπάρχουν μοντέλα τα οποία έχουν ίδιες τιμές περίπου με τα βενζινοκίνητα και στην ουσία... συρρικνώνουν τα έξοδα (2.500 ευρώ/χρόνο όφελος).
 
Προφανώς, η επιδότηση των 8.000 ευρώ, έκανε τώρα τα ηλεκτρικά πιο φτηνά, σε βαθμό που σε καποιες περιπτώσεις είναι φτηνότερα και από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Αν μάλιστα αποσύρεις καποιο αυτοκίνητο έχεις 1.000 ευρώ ακόμα και αν καποιο μέλος της οικογένειας είναι κατω από 29 χρονών και παρεις το αυτοκίνητο στο όνομα του (για τους νέους «καθαρίζουμε»!) έχεις ακόμα 1.000 ευρώ επιδότηση.

Προϋπόθεση: να μπορείς να φορτίσεις το μελλοντικό ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο μία φορά την εβδομάδα σε μια σούκο πρίζα σπίτι σου ή στην δουλειά σου ή σε κάποιο κοντινό σούπερ μάρκετ.

Βασικά, το 99% των μετακινήσεων μας είναι μέσα στην πόλη ή σε μια ακτίνα 250 χλμ. γύρω από το σπίτι μας, οπότε οι μπαταρίες μας καλύπτουν. Κάνοντας 300-400 χλμ./εβδομάδα (15.000-20.000 χλμ./χρόνο), ένα γέμισμα την βδομάδα είναι αρκετό (κόστος 7,5 ευρώ με τις σημερινές ακριβές τιμές του ρεύματος). Ένα βράδυ σε μια απλή πρίζα σούκο μας δίνει ενέργεια για 100 χλμ. (με κόστος 2 ευρώ).
 

Τα θετικά των ηλεκτρικών με μια ματιά

  1. Όπως ήδη είπαμε, εχουν φθηνύνει πολύ, λόγω και της κρατικής επιδότησης (8.000 μέχρι 10.000 ευρώ)
  2. Δεν «καίνε» τίποτα! Φουλάρεις με 7,5 ευρώ και βγάζεις τα χιλιόμετρα της εβδομάδας
  3. Καθώς μιλάμε για νέα τεχνολογία, που μάλιστα προστατεύει το περιβάλλον, είναι μαγκιά σήμερα, το να έχεις ηλεκτρικό (μέχρι και η Porsche ηλεκτρικά πουλάει τώρα). Γίνεσαι το κέντρο της συζήτησης αυτόματα. Ολοι θέλουν να μάθουν για την ζωή με ένα ηλεκτρικό.
  4. Εχουν πολλά άλογα και επιταχύνσεις GTi
  5. Δεν κινδυνεύεις από απαγορεύσεις και χαράτσια
  6. Δεν πληρώνεις τέλη
  7. Μπαίνεις ελεύθερα στο δακτύλιο
  8. Δεν θα πληρώνεις «πρασινα διόδια», όταν έρθουν
  9. Θέλουμε, δεν θέλουμε, είναι το μέλλον, που ο πόλεμος στην Ουκρανία το έφερε πολλά χρόνια νωρίτερα.

Τα αρνητικά των ηλεκτρικών με μια ματιά

Το 1% των μετακινήσεων μας είναι μακρύτερα από 250 χλμ. και θα χρειαστούμε στάση για φόρτιση και αυτό έχει 2 προβλήματα:
  • Είναι ακριβό προς το παρόν: 4,5 φορές ακριβότερο από το σπίτι μας
  • το δίκτυο φόρτισης είναι προς το παρόν μικρό (αν και αναγγελλονται συνέχεια νέα σημεία. Πρόσφατα η ΔΕΗ είπε ότι μέχρι τελους χρονιάς θα έχει 1.000 σημεία, τα πρατήρια Shell και Avin σιγά-σιγά γεμίζουν φορτιστές κ.λπ.)
Υπάρχει βέβαια και η λύση να πας σαν χελώνα και να μην σταματήσεις καθόλου για φόρτιση, αλλά αυτή η λύση δεν παίζει κατά την γνώμη μας, για τους Ελληνες οδηγούς.
  • Αν πηγαίνετε σε καποιο ξενοδοχείο, θα πρέπει να κλείσετε –πριν πάτε– και χρόνο για να φορτίσετε το αυτοκίνητο σας στο wallbox του ξενοδοχείου
  • Είναι βαρύτερα λόγω μπαταριών, άρα αποχαιρετείστε την οδική ευχαρίστηση, όπως την ξέρετε, όσοι από σας την έχετε πολύ ψηλά στην λίστα των επιλογών σας.
  • Από την άλλη μεριά, να μην ξεχνάμε,  ότι τα παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα (6ετίας και πάνω) που δεν έχουν αυτά τα αρνητικά, θέλουν 2.500 ευρώ/χρόνο παραπάνω από τα ηλεκτρικά, για καύσιμα.
Απορίες για ηλεκτρικά
 

Porsche  Taycan

Porsche Taycan (Σπορ)

από 84.400 ευρώ (Ηλεκτρικό, 79,2 kWh, 921 € καύσιμα το χρόνο, 326 άλογα)

από 94.900 ευρώ (Ηλεκτρικό, 93,4 kWh, 943 € καύσιμα το χρόνο, 476 άλογα)

από 105.600 ευρώ (Ηλεκτρικό, 79,2 kWh, 935 € καύσιμα το χρόνο, 530 άλογα)

από 111.300 ευρώ (Ηλεκτρικό, 93,4 kWh, 955 € καύσιμα το χρόνο, 571 άλογα)

από 156.300 ευρώ (Ηλεκτρικό, 93,4 kWh, 976 € καύσιμα το χρόνο, 680 άλογα)

από 190.100 ευρώ (Ηλεκτρικό, 93,4 kWh, 1.007 € καύσιμα το χρόνο, 761 άλογα)

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS