Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ελεγκτές Ε.Ε: «Αργή η κατασκευή νέων σταθμών φόρτισης»

1.545 Επισκέψεις στο άρθρο (15/4/2021)

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο, σε έκθεσή του, πιέζει για την κατασκευή περισσότερων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αναφέρει τα προβλήματα που συνάντησαν οι αρμόδιοι στην χρήση τους.

Η ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι αρκετά γρήγορη για την επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο. Οι αρμόδιοι διαπίστωσαν ότι η διαθεσιμότητα δημόσιων σταθμών φόρτισης ποικίλλει σημαντικά μεταξύ των κρατών μελών και ότι τα συστήματα πληρωμών δεν είναι εναρμονισμένα το ένα με το άλλο, αναγκάζοντας τους οδηγούς να χρησιμοποιούν πολλές συνδρομές ή διαφορετικές μεθόδους πληρωμής για να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους.

«Πέρυσι, ένα στα 10 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικά αλλά οι υποδομές φόρτισης είναι άνισα προσβάσιμες στην ΕΕ», δήλωσε ο Ladislav Balko, μέλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ο αριθμός των σταθμών φόρτισης στα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν περίπου 250.000 τον Σεπτέμβριο του 2020, κάτι που σημαίνει πως υπάρχει σημαντικός κίνδυνος να χαθεί ο στόχος του 1 εκατομμυρίου δημόσιων σταθμών φόρτισης έως το 2025 εάν η κατασκευή των υποδομών αυτών συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, ανέφεραν οι ελεγκτές. Απαιτούνται περίπου 150.000 νέοι σταθμοί κάθε χρόνο - σχεδόν 3.000 την εβδομάδα - για να καλυφθεί το κενό.

Οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων περιμένουν η παραγωγή ηλεκτρικών στην Ευρώπη να φτάσει πάνω από 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και φορτηγά ετησίως το 2025 και να αντιπροσωπεύουν  περισσότερο από το ένα πέμπτο του συνολικού όγκου παραγωγής αυτοκινήτων στην ΕΕ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν τω μεταξύ, έχει θέσει στόχο να κυκλοφορούν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2030. Σήμερα, περίπου δύο εκατομμύρια τέτοια οχήματα κυκλοφορούν στην ΕΕ.

Οι ελεγκτές οδήγησαν πάνω από 2.000 χιλιόμετρα μέσα σε ένα ηλεκτρικό όχημα μεταξύ της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Ιταλίας για να δοκιμάσουν τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ υποδομές φόρτισης. Συνολικά, είπαν ότι η εμπειρία τους ήταν θετική και κατάφεραν να φορτίσουν τα αυτοκίνητά τους σε όλους τους σταθμούς. Ωστόσο, η έκθεσή τους προειδοποίησε ότι οι οδηγοί δεν διαθέτουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, όπως πληροφορίες για το ποιοι φορτιστές στη διαδρομή τους είναι ελαττωματικοί ή σε ποιους υπάρχουν μεγάλες ουρές που θα καθυστερήσει την εξυπηρέτησή τους.
 

Mercedes
CORAL GAS NIKHTHS OIKONOMIAS