Όταν το Ford Puma εξέπληξε τον… τάρανδο: Ακόμη ένα update στο τεστ αποφυγής κινδύνου, στην κατηγορία των μικρών crossover. Έτσι μετά το Peugeot 2008 και το Nissan Juke, ήρθε η σειρά του Ford Puma που μας εντυπωσίασε με την επίδοσή του.
Με δεδομένη την οδηγική εικόνα, αλλά και τη συμπεριφορά των σύγχρονων Ford στο ELK TEST, oι προσδοκίες μας από το Ford Puma ήταν μεγάλες σε αυτή την κορυφαία δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας που διεξάγει το AutoΤρίτη. ¶λλωστε το υψηλότερο και πιο... SUV Ford Ecosport έχει καταφέρει ταχύτητα εισόδου 76 χλμ./ώρα, που μετά την «ποινή» για τα έξτρα ελαστικά και τη σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης ST-Line έπεσε στα 74,5 χλμ./ώρα.
75 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Η πρώτη προσπάθεια του Puma έγινε στα 75 χλμ./ώρα, ελάχιστα πάνω δηλαδή από την τελική επίδοση του Ecosport. Το νέο μικρό crossover της Ford τα κατάφερε με χαρακτηριστική άνεση, χωρίς την παραμικρή απόκλιση από την πορεία του. Ανάλαφρο και ζωντανό σε όλες τις εναλλαγές πορείας, το Ford Puma εμφάνισε μικρή κλίση και ο οδηγός είχε τον απόλυτο έλεγχο μέσω του άμεσου και ακριβέστατου τιμονιού. Ούτε υποψία μεταφοράς βάρους, ουδέτερο κράτημα με ουσιαστικά μηδενική εμπλοκή του ESP.
78 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια
Με την πρώτη αίσθηση να είναι απόλυτα κολακευτική για το Ford Puma, δοκιμάσαμε να σπάσουμε το ρεκόρ του Ford Fiesta. Με ταχύτητα εισόδου τα 78 χλμ./ώρα, το Puma δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την δοκιμασία χωρίς επαφή με τις κορίνες. Ακόμη όμως και σε αυτή την οριακή κατάσταση, η υποστροφή στη δεύτερη αλλαγή πορείας προς το μεσαίο διάδρομο, δεν πήρε τραγική διάσταση, ούτε παρατηρήθηκαν έντονες αναπηδήσεις. Αντίθετα το Puma συμπεριφέρθηκε γραμμικά και εύκολα ελεγχόμενα.
77 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια
Το Ford Puma κατάφερε να περάσει το τεστ με 77 χλμ./ώρα, όχι μία, αλλά συνεχόμενες φορές. Αυτή η επίδοση ισοφαρίζει εκείνη του Ford Fiesta, πάνω στο πάτωμα του οποίου άλλωστε βασίζεται το Puma, και αποτελεί ρεκόρ για την κατηγορία των μικρών crossover. To Puma παρέμεινε εντός τροχιάς στην αλληλουχία των ελιγμών, χάρη στην εξαιρετική ανάρτηση και την σωστή λειτουργία του ESP. Το Puma μας εξέπληξε με την ομοιογενή συμπεριφορά του και το «μηχανικό» τρόπο που έβγαλε σε πέρας τη δοκιμασία με ελάχιστη εμπλοκή του ESP. Ωστόσο λόγω ανάρτησης και τροχών έχει ποινή 1,5 χλμ./ώρα. Ακόμη και έτσι όμως έχει το ρεκόρ στην κατηγορία.
Γενική αίσθηση οδηγού: Το Ford Puma προσφέρει μια ξεχωριστή οδηγική αίσθηση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Απόλυτα θετικό το τιμόνι και άμεσες αντιδράσεις, αλλά όλη τη δουλειά την κάνει η σφιχτούτσικη ανάρτηση.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Μικρές κλίσεις και ελάχιστες «αναταράξεις» στην καμπίνα στην διάρκεια του τεστ. H απουσία χειρολαβών στο πίσω κάθισμα αποδείχθηκε ενοχλητική.
Τι κάνει το Puma με τα 125 άλογα και την απλή ανάρτηση;
Το Puma που σημείωσε την εξαιρετική επίδοση των 77 χλμ./ώρα ήταν αυτό με τον ήπια υβριδικό 1,0 Ecoboost mHEV κινητήρα των 155 ίππων και το ST-Line πακέτο. Μιας και ήταν στη διάθεσή μας, δοκιμάσαμε και την έκδοση με τον κινητήρα των 125 ίππων, την απλή ανάρτηση και τους τροχούς των 17 ιντσών. Το «βασικό» Puma παρουσιάστηκε το ίδιο ικανό και ευχάριστο πετυχαίνοντας να ισοφαρίσει την κορυφαία επίδοση του Peugeot 2008 και της κατηγορίας, ήτοι τα 75 χλμ./ώρα.