15.676 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 6/9/2015
Το νέο Honda Civic Type R είναι προσθιοκίνητο, η BMW M4 έχει την κίνηση πίσω, ενώ το ολοκαίνουργιο Ford Focus RS είναι τετρακίνητο. Εσείς τι τρόπο μετάδοσης προτιμάτε;
H ΒΜW παρουσίασε την Σειρά 2 Αctive Tourer, το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο στην ιστορία της. Ετοιμάζει την επόμενη X1, που θα βασίζεται και αυτή στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της MINI, ενώ φήμες θέλουν και την επόμενη Σειρά 3 να γίνεται προσθιοκίνητη. Ένας κατά παράδοση φανατικός της πίσω κίνησης κατασκευαστής κάνει κωλοτούμπα; Πόσο μετράει, τελικά, ο τρόπος μετάδοσης της κίνησης;
Η πίσω κίνηση ευνοεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου, αφού εξασφαλίζει καλύτερο «ζύγισμα» του αυτοκινήτου και (θεωρητικά) ανάλογο τιμόνι, που δεν έχει αντιδράσεις από την κίνηση των τροχών. Ο έλεγχος βέβαια στο όριο ενός αυτοκινήτου που υπερστρέφει (ανοίγει η τροχιά του πίσω μέρους του) δεν είναι καθόλου εύκολος για τον μέσο οδηγό, ενώ και το κόστος κατασκευής πισωκίνητων μοντέλων είναι μεγαλύτερο από αυτό των προσθιοκίνητων για προφανείς λόγους (λόγω επιπλέον μηχανικών μερών, όπως ο άξονας μετάδοσης).
Τα προσθιοκίνητα από την άλλη είναι σαφώς πιο εύκολα να κοντρολαριστούν στο όριο από τον μέσο οδηγό, έχουν χωροταξικό πλεονέκτημα (λόγω της απουσίας κεντρικού τούνελ και πίσω διαφορικού), μικρότερο κόστος, αλλά και λιγότερο fun to drive. Υπάρχει φυσικά και ένα όριο ισχύος για τη μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι και κατευθυντήριοι. Η Ηοnda με το νέο Civic Type R, πάντως, έβαλε τον σχετικό πήχη (για μοντέλο παραγωγής) στα 310 άλογα.
Από την άλλη, η Ford για νέο Focus RS (το προηγούμενο είχε το ρεκόρ ισχύος για προσθιοκίνητο μοντέλο με 305 άλογα) και τα 330+ άλογά του επέλεξε την ασφαλή λύση της μόνιμης τετρακίνησης. Αυτή σαφώς και εκτοξεύει τα περιθώρια πρόσφυσης και ενεργητικής ασφάλειας, αλλά από την άλλη αυξάνει το βάρος και την κατανάλωση.
Είναι τυχαίο που τα περισσότερα γνήσια σπορ αυτοκίνητα είναι πισωκίνητα; Από την άλλη είναι τυχαίο, που το Type R έκανε 7:50:63 στο Νύρμπουργκρινγκ, αφήνοντας πίσω αρκετά μοντέλα της Ferrari, της Porsche και της Lamborghini; Γιατί η Ford για το νέο της «καυτό» χάτσμπακ ακολουθεί την λύση της τετρακίνησης;
Το ιδανικό είναι ένα αυτοκίνητο πισωκίνητο, μικρό και οικονομικό στην αγορά και στη χρήση του, όπως τα δίδυμα forfour & twingo... Μειονεκτήματά τους το ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ και η ύπαρξη esp... Τι να το κάνεις όταν μπορείς να το ελέγξεις μόνο σου;
Να προσθέσω μια διευκρίνηση στο παλιό μου σχόλιο, που έλεγε ότι πάνω από 300 άλογα χρειάζεται τετρακίνηση, έχοντας στο μυαλό μου τις συνθήκες των ελληνικών δρόμων.
Για μέγιστες επιδόσεις, το ελαφρύτερο προσθιοκίνητο έχει προφανώς πλεονέκτημα, με την προϋπόθεση μηχανικά ή ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού.
Από την άλλη πλευρά, το πισωκίνητο πλεονεκτεί στην "ζωγραφική" στην άσφαλτο, με την προϋπόθεση καλής έκπτωσης στην αγορά ελαστικών.
Οι περισσότεροι φίλοι εδώ έχουν σωστές απόψεις για το θέμα. Εγώ θα ήθελα να προσθέσω ότι η πίσω κίνηση προσφέρεται για θέαμα. Η τετρακίνηση είναι η απόλυτη λύση, για τη μέγιστη απόδοση στο κράτημα. Εννοείται όμως ότι και οι δύο λύσεις χρειάζονται μεγάλη ιπποδύναμη, για να δείξουν τις δυνατότητες τους. Για να υπερστρέψει εύκολα ένα αυτοκίνητο χρειάζεται δύναμη και πίσω κίνηση, ώστε όταν ο οδηγός θέλει να διώξει την ουρά, να το κάνει εύκολα με ένα απλό πάτημα του γκαζιού. Αν το αυτοκίνητο έχει μπροστινή κίνηση, το διώξιμο της ουράς γίνεται με το χειρόφρενο, αλλά αυτή η λύση κόβει ταχύτητα και έχει περιορισμένο εύρος κίνησης. Με την κίνηση πίσω και την κατάλληλη ιπποδύναμη και ροπή, μπορείς να διώχνεις την ουρά, για μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα ένα ωραίο θέαμα. Και για όσους φίλους υποστηρίζουν ότι είναι δύσκολο να αποκτήσεις ένα δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο, υπάρχει και η λύση του παλιού μεταχειρισμένου, όπου με λίγα χρήματα μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο και να κάνει το χόμπυ του. Ένα παλιό δίλιτρο άνω της δεκαετίας έχει μειωμένο τεκμήριο και δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας.
Δε θα σχολιασω τον υποτιθεμενο χρονο του civic στο Ring ( ειπαν και αλλοι μοντελο προπαραγωγης με αλλο στησιμο κλπ κλπ). Ανηκω σε αυτους που δεν θα εχουν ποτε την δυνατοτητα για πραγματικη επιλογη (δεν εχω ουτε δυστυχως θα εχω ποτε τα λεφτα). Το κυριο θεμα οσον αφορα την οδηγηση ειναι: ποσο γρηγορα-με ασφαλεια-ευχαριστα μπορεις και θες να πηγαινεις απο το ενα σημειο στο αλλο, τι διαδρομες προτιμας (αχαληνωτη ευθεια τυπου Θηβας, Κατερινης κλπ, ή καμπες-στροφες τυπου Κορινθος-Πατρα), πως σου αρεσει να στριβεις ιδανικα ή με το πλάι. Κατα την υποκειμενική δική μου άποψη ενα τετρακινητο καλυπτει καλυτερα όλες τις περιπτώσεις. Δυστυχώς δεν υπαρχουν αξιόλογα τετρακινητα για τον κοινο θνητο (το Subaru Impreza στα 1,5l ειναι πολυ πισω σε σχεση με τον ανταγωνισμο του σε πολλα σημεια). Τωρα στον καβγα μεταξυ πισωκουνας και μπροστοκινητο τα λεφτα παιζουν καθοριστικό ρολο οταν μιλαμε για αυτοκινητο του κοινου θνητου με μεσο ορο εισοδηματος τα ~700-800 ευρω. Οποτε μια καλη μπροστοκουνα με 100-150 αλογατα ειναι νομιζω αυτο που χρειαζεται ενας οδηγος. Δε χρησιμοποιω τον όρο μεσος γιατι δε νομιζω οτι αυτα τα σχολια τα διαβαζουν οδηγοι στο μεσο επιπεδο αλλα καποιοι λιγο περισσοτερο "καμμενοι" με την οδηγηση.
Όλες οι μορφές κίνησης έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Σημασία επίσης έχει πως στήνει το αυτοκίνητο ο κατασκευαστής κι όχι μόνο του που μεταδίδεται η κίνηση. Σημασία έχει και πως οδηγούνται. Με το πλάι μπορούν να πάνε όλα, με γραμμές μπορούν να πάνε όλα, να διώξουν μούρη μπορούνε όλα. Απλά κάθε μορφή μετάδοσης θέλει άλλους χειρισμούς και φυσικά όπως προείπα σημασία έχει και το στήσιμο του αυτοκινήτου, πως αντιδρά δηλαδή στους διάφορους χειρισμούς. Όσον αφορά τώρα την ερώτηση, δεν υπάρχει θέμα με τόσο ειδικά αυτοκίνητα. Αν έχεις λεφτά τα πέρνεις όλα. Αν δεν έχεις, δεν πέρνεις κανένα. Αν έχεις οριακά, προσωπικά πάλι δεν θα τα έδινα για αυτοκίνητο σ' αυτούς τους καιρούς, αλλά δεν θα έλεγα όχι για μια βόλτα με τη Μ3! Η BMW θα κάνει μεγάλο λάθος να βγάλει προσθιοκίνητη 3άρα ή τετρακίνητες Μ. Ποιός ο λόγος τότε να πάρει κανείς BMW; Με λιγότερα χρήματα θα πάρει κάτι εξίσου καλό, με λιγότερη μούρη ίσως. Το να γίνει μια εταιρία παραγωγός αξεσουάρ και μόνο (μια προσθιοκίνητη BMW δεν είναι αυτοκίνητο, είναι gadget) είναι επικίνδυνο. Θα πουλήσει σε μερικές κυράτσες παραπάνω αλλά σε βάθος χρόνου θα μείνουν να αναρρωτιούνται γιατί τους ξεπέρασαν οι Άουντι, Μερτσέντες και Άλφα.
ΠΑΝΤΟΤΕ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, προσωπικά είμαι υπερ της πισωκίνησης και της τετρακίνησης υπό όρους.
Επίσης ευτυχώς που στην χώρα μας έχουμε χεράδες με αγωνιστική άδεια και τρελλή εμπειρία, που στις διάφορες πίστες, σε κόντρες ελεγχόμενες με ασφάλεια, με ξένους χεράδες, ΑΠΛΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΓΙΟΝ ΤΟΥΣ και μετά λένε για τις γυναίκες.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.
Πίσω κίνηση για παιχνίδια στο δρόμο με την BMW M4 και με το πλάι και όπου πάει, τετρακίνηση για το Focus RS και 350 άλογα για απόλαυση με περισσότερη ασφάλεια και το νέο Type R για τους λάτρεις της προσθιοκίνησης. Δύσκολη επιλογή, εγώ θα προτιμήσω ως νέος την πίσω κίνηση με μια Μ4 να ντριφτάρει και να χαρίζει θέαμα!!! Μ'αρέσει πολύ και το νέο Focus RS και το Type R.
Στοιχειωσης γνώση βασικών κανόνων της φυσικής αναμφιβολα οδηγεί στο συμπέρασμα οτι η τετρακίνηση ειναι η ιδανικότερη (πλήρης έλεγχος), η πίσω κίνηση παιχνιδιάρικη (βλέπε υπερστροφή) και η μπροστινή ιδανικός συνδυασμός χαμηλού κόστους-ασφάλειας (λιγότερα μηχανικά μέρη & απλούστερος ο έλεχος της υποστροφής->απλά κρατάμε το τιμόνι στην ίδια θέση αφήνοντας το γκάζι)
Να πώ και κάτι άσχετο: Ειναι ιδέα μου ή κάθε νέο focus είναι ασχημότερο από το παλαιότερο...
Παιδια συμφωνω με τον gregvars και Γιώργος Μ , αλλα σιγουρα η μπροστινη κινηση ειναι πολυ καλυτερη , πρωτα απ ολα ολα τα ιστορικα αυτοκινητα σε θεμα στριβω-φρεναρω(και επιτανχυνω μεσ στη στροφη)ηταν 4κινητα και τα περισσοτερα μπροστινοκινητα οπως MINI COOPER(παλοιο-καινουργιο)-RENAULT MEGANE-CLIO-TWINGO(τα RS)-FOCUS RS- PEUGEOT RALLE και αλλα παρα πολλα, συν τοις αλλοις μεσ στην στροφη ΔΕΝ θελεις ουδετερο αυτοκινητο αλλα μπροστινοβαρο για να στιβει(οπως λεμε εμεις οι οδηγοι αγωνων) τα λαστιχα,τα πισωκινητα εχουν μονο ενα πλεονεκτημα, στην επιτανχυνση 0-100 μπορουν να ξεκινουν καλυτερα.
Νομίζω οτι τα περισσότερα περιοδικά αυτοκινήτου κάνουν ένα λάθος, νομίζουν οτι απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε οδηγούς αγώνων, εκθειάζοντας κατά κυριο λόγο πισωκίνητα σπορ αυτοκίνητα, βλ. Μ3, τα οποία απαιτούν ικανότητες και ωριμότητα πολύ πάνω απο το μέσο όρο, ιδιαίτερα σε αυτή τη χώρα των ψευδαισθήσεων και του οτι να ΄ναι. Δυστυχως πολύ νεαροι αλλά και μεγαλύτεροι θεωρούν τους εαυτούς τους πνευματικούς συγγενείς του Σουμάχερ, με αποτέλεμσα τραγελαφικά και άλλοτε τραγικά . Σε μια έρευνα σε κατοχους BMW, μεγάλο ποσοστό δεν ήξερε για το που έχουν την κίνηση. Εκεινο που έχει σημασία είναι να είναι καλοστημένο με προβλέψιμη συμπεριφορά, που να ικανοποιεί το μέσο όρο των οδηγών, που κατά τη γνώμη μου ούτε το 90% των ελλήνων οδηγών δε προσεγγίζει αυτό που ελπίζουμε και ορίζουμε ως μέσο όρο.
Αν και θεωρώ ότι η ερωτηση θα έπρεπε να είναι ρητορική με τρώει να απαντήσω
Τα μοντέλα αυτά (RS, Type R κτλ) είναι για ειδικό κοινό που βγαίνει κάθε ΣΚ και τα οδηγάει για χόμπυ και όχι κάθε μέρα για να βγάλει το μεροκάματο, αφού η συντήρηση τους συνιστά χρεωκοπία.
Συγκεκριμένα το focus II πρεπει να είναι το χειρότερο focus που βγήκε ποτε, και αντίστοιχο ήταν και το RS. To λεγόμενο torque-steering (πατάς γκάζι στην ευθεία και στρίβει μόνο του) το χει ψωμοτύρι και αντε να το μαζευεις απο τα χωράφια.
Το 1ο RS ήταν μεγάλη καινοτομία όταν πρωτοβγήκε.
Το 2ο RS μοιάζει με πειραματισμό που κατέληξε σαν τον frankenstein.
To 3o RS δείχνει να ξαναβάζει τη Ford στο παιχνίδι της δημιουργίας ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο που ίσως πολλοι έχουν για wallpaper στο desktop τους και έχουν επίσης μεγάλη πιθανότητα να το πετύχουν στο δρόμο και να το λιγουρεύονται
RS τετρακίνητο εε? καλό ακούγεται!
Λοιπόν, τι να λέμε τώρα για τόσο καλά κ γρήγορα 2λιτρα (κατι παραπάνω λιτρα για το focus), επιπέδου typeR & RS. Σε πιςτα, ή σε στεγνό, καλή άσφαλτο, με τα λάστιχα καινούργια και λίγες στροφές, μικρές οι διάφορες σε γκάζια - αίσθηση. Στους δρόμους μας με συντελεστή τριβής ...μπανιέρας, χάραξη κου-κου-ρουκου, μπαλώματα, λακούβες, κτλ, η τετρακίνηση πλεονεκτει. Αν δε, έχουμε και βρεγμένο δρόμο, τότε το τετρακίνητο επιβεβαιώνει με διάφορα την υπέροχη του.
Και αυτό δεν το λέω προς το typeR με τα +300 θυμωμένα άλογα! που ούτε το εχω οδηγήσει ούτε μάλλον πρόκειται!! αλλά προς όλα τα προσθιοκινητα αυτής της κατηγορίας.
Τώρα οτι αφορά τριβές, κατανάλωση, κτλ., ...πιστεύει κανείς οτι θα ταΐσει 330 ή και γω δεν ξέρω πόσα, με 6,1λιτρα?? χα!
Οτι αφορά την πίσω κίνηση και τα σούπερ - ντουπερ, εξωτικά οχήματα, μεγάλη κουβέντα, πρέπει να γραφτούν κατεβατα ολόκληρα, κ ίσως να μη καταλήξουμε κ πουθενά. Ενα ειναι σίγουρο, οτι πρέπει να διαφέρουν από τη "μάζα" των προςθιοκινητων υπερβολιδων (βλέπε typeR, Cupra, OPC, κτλ), να βγάζουν πιο πολυ ταμπεραμέντο από τετρακινινητες αποστειρομένες υπέρ-ρουκέτες τύπου S3, A45, Evo, RS3, RS4, κ ο νοών νοείτω.
Το όριο προσθιοκίνητων παραγωγής είναι 350 ίπποι από το focus rs 500 του 2010. Όσο για το ρεκόρ του civic δεν έχει γίνει ακόμα με αυτοκίνητο παραγωγής ίσως αυτό γίνει το καλοκαίρι και ενδεχομένως να είναι και καλύτερος ο χρόνος όμως μέχρι τώρα έχει δοκιμαστεί μοντέλο προπαραγωγής με αρκετές διαφορές με αυτό που θα βγει στους δρόμους.
Το ιδανικό είναι ένα αυτοκίνητο πισωκίνητο, μικρό και οικονομικό στην αγορά και στη χρήση του, όπως τα δίδυμα forfour & twingo... Μειονεκτήματά τους το ανύπαρκτο πορτμπαγκάζ και η ύπαρξη esp... Τι να το κάνεις όταν μπορείς να το ελέγξεις μόνο σου;
Να προσθέσω μια διευκρίνηση στο παλιό μου σχόλιο, που έλεγε ότι πάνω από 300 άλογα χρειάζεται τετρακίνηση, έχοντας στο μυαλό μου τις συνθήκες των ελληνικών δρόμων. Για μέγιστες επιδόσεις, το ελαφρύτερο προσθιοκίνητο έχει προφανώς πλεονέκτημα, με την προϋπόθεση μηχανικά ή ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού. Από την άλλη πλευρά, το πισωκίνητο πλεονεκτεί στην "ζωγραφική" στην άσφαλτο, με την προϋπόθεση καλής έκπτωσης στην αγορά ελαστικών.
Ότι και να οδήγηση ο Έλληνας αν δεν έχει οδηγικη παιδεία τι να το κανεις
Οι περισσότεροι φίλοι εδώ έχουν σωστές απόψεις για το θέμα. Εγώ θα ήθελα να προσθέσω ότι η πίσω κίνηση προσφέρεται για θέαμα. Η τετρακίνηση είναι η απόλυτη λύση, για τη μέγιστη απόδοση στο κράτημα. Εννοείται όμως ότι και οι δύο λύσεις χρειάζονται μεγάλη ιπποδύναμη, για να δείξουν τις δυνατότητες τους. Για να υπερστρέψει εύκολα ένα αυτοκίνητο χρειάζεται δύναμη και πίσω κίνηση, ώστε όταν ο οδηγός θέλει να διώξει την ουρά, να το κάνει εύκολα με ένα απλό πάτημα του γκαζιού. Αν το αυτοκίνητο έχει μπροστινή κίνηση, το διώξιμο της ουράς γίνεται με το χειρόφρενο, αλλά αυτή η λύση κόβει ταχύτητα και έχει περιορισμένο εύρος κίνησης. Με την κίνηση πίσω και την κατάλληλη ιπποδύναμη και ροπή, μπορείς να διώχνεις την ουρά, για μεγάλο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα ένα ωραίο θέαμα. Και για όσους φίλους υποστηρίζουν ότι είναι δύσκολο να αποκτήσεις ένα δυνατό και γρήγορο αυτοκίνητο, υπάρχει και η λύση του παλιού μεταχειρισμένου, όπου με λίγα χρήματα μπορεί κάποιος να αποκτήσει ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο και να κάνει το χόμπυ του. Ένα παλιό δίλιτρο άνω της δεκαετίας έχει μειωμένο τεκμήριο και δεν πληρώνει φόρο πολυτελείας.
Δε θα σχολιασω τον υποτιθεμενο χρονο του civic στο Ring ( ειπαν και αλλοι μοντελο προπαραγωγης με αλλο στησιμο κλπ κλπ). Ανηκω σε αυτους που δεν θα εχουν ποτε την δυνατοτητα για πραγματικη επιλογη (δεν εχω ουτε δυστυχως θα εχω ποτε τα λεφτα). Το κυριο θεμα οσον αφορα την οδηγηση ειναι: ποσο γρηγορα-με ασφαλεια-ευχαριστα μπορεις και θες να πηγαινεις απο το ενα σημειο στο αλλο, τι διαδρομες προτιμας (αχαληνωτη ευθεια τυπου Θηβας, Κατερινης κλπ, ή καμπες-στροφες τυπου Κορινθος-Πατρα), πως σου αρεσει να στριβεις ιδανικα ή με το πλάι. Κατα την υποκειμενική δική μου άποψη ενα τετρακινητο καλυπτει καλυτερα όλες τις περιπτώσεις. Δυστυχώς δεν υπαρχουν αξιόλογα τετρακινητα για τον κοινο θνητο (το Subaru Impreza στα 1,5l ειναι πολυ πισω σε σχεση με τον ανταγωνισμο του σε πολλα σημεια). Τωρα στον καβγα μεταξυ πισωκουνας και μπροστοκινητο τα λεφτα παιζουν καθοριστικό ρολο οταν μιλαμε για αυτοκινητο του κοινου θνητου με μεσο ορο εισοδηματος τα ~700-800 ευρω. Οποτε μια καλη μπροστοκουνα με 100-150 αλογατα ειναι νομιζω αυτο που χρειαζεται ενας οδηγος. Δε χρησιμοποιω τον όρο μεσος γιατι δε νομιζω οτι αυτα τα σχολια τα διαβαζουν οδηγοι στο μεσο επιπεδο αλλα καποιοι λιγο περισσοτερο "καμμενοι" με την οδηγηση.
Όλες οι μορφές κίνησης έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Σημασία επίσης έχει πως στήνει το αυτοκίνητο ο κατασκευαστής κι όχι μόνο του που μεταδίδεται η κίνηση. Σημασία έχει και πως οδηγούνται. Με το πλάι μπορούν να πάνε όλα, με γραμμές μπορούν να πάνε όλα, να διώξουν μούρη μπορούνε όλα. Απλά κάθε μορφή μετάδοσης θέλει άλλους χειρισμούς και φυσικά όπως προείπα σημασία έχει και το στήσιμο του αυτοκινήτου, πως αντιδρά δηλαδή στους διάφορους χειρισμούς. Όσον αφορά τώρα την ερώτηση, δεν υπάρχει θέμα με τόσο ειδικά αυτοκίνητα. Αν έχεις λεφτά τα πέρνεις όλα. Αν δεν έχεις, δεν πέρνεις κανένα. Αν έχεις οριακά, προσωπικά πάλι δεν θα τα έδινα για αυτοκίνητο σ' αυτούς τους καιρούς, αλλά δεν θα έλεγα όχι για μια βόλτα με τη Μ3! Η BMW θα κάνει μεγάλο λάθος να βγάλει προσθιοκίνητη 3άρα ή τετρακίνητες Μ. Ποιός ο λόγος τότε να πάρει κανείς BMW; Με λιγότερα χρήματα θα πάρει κάτι εξίσου καλό, με λιγότερη μούρη ίσως. Το να γίνει μια εταιρία παραγωγός αξεσουάρ και μόνο (μια προσθιοκίνητη BMW δεν είναι αυτοκίνητο, είναι gadget) είναι επικίνδυνο. Θα πουλήσει σε μερικές κυράτσες παραπάνω αλλά σε βάθος χρόνου θα μείνουν να αναρρωτιούνται γιατί τους ξεπέρασαν οι Άουντι, Μερτσέντες και Άλφα.
ΠΑΝΤΟΤΕ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, προσωπικά είμαι υπερ της πισωκίνησης και της τετρακίνησης υπό όρους. Επίσης ευτυχώς που στην χώρα μας έχουμε χεράδες με αγωνιστική άδεια και τρελλή εμπειρία, που στις διάφορες πίστες, σε κόντρες ελεγχόμενες με ασφάλεια, με ξένους χεράδες, ΑΠΛΑ ΒΑΖΟΥΝ ΤΟ ΚΡΑΓΙΟΝ ΤΟΥΣ και μετά λένε για τις γυναίκες.ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.
Πίσω κίνηση για παιχνίδια στο δρόμο με την BMW M4 και με το πλάι και όπου πάει, τετρακίνηση για το Focus RS και 350 άλογα για απόλαυση με περισσότερη ασφάλεια και το νέο Type R για τους λάτρεις της προσθιοκίνησης. Δύσκολη επιλογή, εγώ θα προτιμήσω ως νέος την πίσω κίνηση με μια Μ4 να ντριφτάρει και να χαρίζει θέαμα!!! Μ'αρέσει πολύ και το νέο Focus RS και το Type R.
Δυστυχώς δεν έχω τόσο λεφτακια για να μπορώ να αγοράσω τετρακίνητα η οπίσθιακινητά αυτοκίνητα για να έχω άποψη. Σνιφ.
Στοιχειωσης γνώση βασικών κανόνων της φυσικής αναμφιβολα οδηγεί στο συμπέρασμα οτι η τετρακίνηση ειναι η ιδανικότερη (πλήρης έλεγχος), η πίσω κίνηση παιχνιδιάρικη (βλέπε υπερστροφή) και η μπροστινή ιδανικός συνδυασμός χαμηλού κόστους-ασφάλειας (λιγότερα μηχανικά μέρη & απλούστερος ο έλεχος της υποστροφής->απλά κρατάμε το τιμόνι στην ίδια θέση αφήνοντας το γκάζι) Να πώ και κάτι άσχετο: Ειναι ιδέα μου ή κάθε νέο focus είναι ασχημότερο από το παλαιότερο...
Αναλογα τον οδηγο,εαν θελει να (οδηγει) παιρνει πισωκινητο, εαν θελει να ταξιδευει τοτε παιρνει με μπροστινη κινηση
Παιδια συμφωνω με τον gregvars και Γιώργος Μ , αλλα σιγουρα η μπροστινη κινηση ειναι πολυ καλυτερη , πρωτα απ ολα ολα τα ιστορικα αυτοκινητα σε θεμα στριβω-φρεναρω(και επιτανχυνω μεσ στη στροφη)ηταν 4κινητα και τα περισσοτερα μπροστινοκινητα οπως MINI COOPER(παλοιο-καινουργιο)-RENAULT MEGANE-CLIO-TWINGO(τα RS)-FOCUS RS- PEUGEOT RALLE και αλλα παρα πολλα, συν τοις αλλοις μεσ στην στροφη ΔΕΝ θελεις ουδετερο αυτοκινητο αλλα μπροστινοβαρο για να στιβει(οπως λεμε εμεις οι οδηγοι αγωνων) τα λαστιχα,τα πισωκινητα εχουν μονο ενα πλεονεκτημα, στην επιτανχυνση 0-100 μπορουν να ξεκινουν καλυτερα.
Νομίζω οτι τα περισσότερα περιοδικά αυτοκινήτου κάνουν ένα λάθος, νομίζουν οτι απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε οδηγούς αγώνων, εκθειάζοντας κατά κυριο λόγο πισωκίνητα σπορ αυτοκίνητα, βλ. Μ3, τα οποία απαιτούν ικανότητες και ωριμότητα πολύ πάνω απο το μέσο όρο, ιδιαίτερα σε αυτή τη χώρα των ψευδαισθήσεων και του οτι να ΄ναι. Δυστυχως πολύ νεαροι αλλά και μεγαλύτεροι θεωρούν τους εαυτούς τους πνευματικούς συγγενείς του Σουμάχερ, με αποτέλεμσα τραγελαφικά και άλλοτε τραγικά . Σε μια έρευνα σε κατοχους BMW, μεγάλο ποσοστό δεν ήξερε για το που έχουν την κίνηση. Εκεινο που έχει σημασία είναι να είναι καλοστημένο με προβλέψιμη συμπεριφορά, που να ικανοποιεί το μέσο όρο των οδηγών, που κατά τη γνώμη μου ούτε το 90% των ελλήνων οδηγών δε προσεγγίζει αυτό που ελπίζουμε και ορίζουμε ως μέσο όρο.
300 ίπποι, ειδικά στην Ελλάδα θέλουν τετρακίνηση.
Σε "κανονικά" αυτοκίνητα δεν έχω κανένα πρόβλημα. Σε σπορ αυτοκίνητα, σιχαίνομαι την προσθιοκίνηση. Κατά τα άλλα δεν έχω πρόβλημα!
Αν και θεωρώ ότι η ερωτηση θα έπρεπε να είναι ρητορική με τρώει να απαντήσω Τα μοντέλα αυτά (RS, Type R κτλ) είναι για ειδικό κοινό που βγαίνει κάθε ΣΚ και τα οδηγάει για χόμπυ και όχι κάθε μέρα για να βγάλει το μεροκάματο, αφού η συντήρηση τους συνιστά χρεωκοπία. Συγκεκριμένα το focus II πρεπει να είναι το χειρότερο focus που βγήκε ποτε, και αντίστοιχο ήταν και το RS. To λεγόμενο torque-steering (πατάς γκάζι στην ευθεία και στρίβει μόνο του) το χει ψωμοτύρι και αντε να το μαζευεις απο τα χωράφια. Το 1ο RS ήταν μεγάλη καινοτομία όταν πρωτοβγήκε. Το 2ο RS μοιάζει με πειραματισμό που κατέληξε σαν τον frankenstein. To 3o RS δείχνει να ξαναβάζει τη Ford στο παιχνίδι της δημιουργίας ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου για το δρόμο που ίσως πολλοι έχουν για wallpaper στο desktop τους και έχουν επίσης μεγάλη πιθανότητα να το πετύχουν στο δρόμο και να το λιγουρεύονται
RS τετρακίνητο εε? καλό ακούγεται! Λοιπόν, τι να λέμε τώρα για τόσο καλά κ γρήγορα 2λιτρα (κατι παραπάνω λιτρα για το focus), επιπέδου typeR & RS. Σε πιςτα, ή σε στεγνό, καλή άσφαλτο, με τα λάστιχα καινούργια και λίγες στροφές, μικρές οι διάφορες σε γκάζια - αίσθηση. Στους δρόμους μας με συντελεστή τριβής ...μπανιέρας, χάραξη κου-κου-ρουκου, μπαλώματα, λακούβες, κτλ, η τετρακίνηση πλεονεκτει. Αν δε, έχουμε και βρεγμένο δρόμο, τότε το τετρακίνητο επιβεβαιώνει με διάφορα την υπέροχη του. Και αυτό δεν το λέω προς το typeR με τα +300 θυμωμένα άλογα! που ούτε το εχω οδηγήσει ούτε μάλλον πρόκειται!! αλλά προς όλα τα προσθιοκινητα αυτής της κατηγορίας. Τώρα οτι αφορά τριβές, κατανάλωση, κτλ., ...πιστεύει κανείς οτι θα ταΐσει 330 ή και γω δεν ξέρω πόσα, με 6,1λιτρα?? χα! Οτι αφορά την πίσω κίνηση και τα σούπερ - ντουπερ, εξωτικά οχήματα, μεγάλη κουβέντα, πρέπει να γραφτούν κατεβατα ολόκληρα, κ ίσως να μη καταλήξουμε κ πουθενά. Ενα ειναι σίγουρο, οτι πρέπει να διαφέρουν από τη "μάζα" των προςθιοκινητων υπερβολιδων (βλέπε typeR, Cupra, OPC, κτλ), να βγάζουν πιο πολυ ταμπεραμέντο από τετρακινινητες αποστειρομένες υπέρ-ρουκέτες τύπου S3, A45, Evo, RS3, RS4, κ ο νοών νοείτω.
Το όριο προσθιοκίνητων παραγωγής είναι 350 ίπποι από το focus rs 500 του 2010. Όσο για το ρεκόρ του civic δεν έχει γίνει ακόμα με αυτοκίνητο παραγωγής ίσως αυτό γίνει το καλοκαίρι και ενδεχομένως να είναι και καλύτερος ο χρόνος όμως μέχρι τώρα έχει δοκιμαστεί μοντέλο προπαραγωγής με αρκετές διαφορές με αυτό που θα βγει στους δρόμους.