Αγόρασες SUV γιατί είναι ψηλό, βλέπεις καλύτερα & σε σέβονται
Τα περισσότερα SUV σήμερα είναι φτιαγμένα για την άσφαλτο
Κάποιοι βάζουν all-terrain λάστιχα (παντός εδάφους) για να πατάνε και εκτός δρόμου
Όμως συχνά χάνεις σε κράτημα & φρενάρισμα στην άσφαλτο για να πάρεις λίγα στο χώμα
Αγόρασες SUV γιατί είναι ψηλό, βλέπεις καλύτερα & σε σέβονται
Πώς διαλέγεις λάστιχα για το δικό σου SUV; Αν η λογική είναι πως ένα SUV πάει και εκτός δρόμου, τότε η επιλογή των all-terrain ελαστικών έχει έναν σκοπό. Μήπως όμως απλά τα βάζεις γιατί θεωρείς πως ένα SUV πρέπει να φοράει τέτοια λάστιχα;
Γιατί αγόρασες SUV αντί για κάποιο άλλο αυτοκίνητο; Ίσως γιατί είναι ψηλό και βλέπεις καλύτερα. Ίσως γιατί είναι μεγάλο και χωράει τα πάντα. Ίσως γιατί έχει παρουσία στο δρόμο και οι άλλοι σε σέβονται. Ίσως γιατί νιώθεις περισσότερη ασφάλεια όταν το οδηγείς. Ίσως πάλι, γιατί εκτός από τα σαμαράκια και τα πεζοδρόμια, όντως πας συχνά και εκτός δρόμου. Όταν αλλάζεις λάστιχα σε ένα SUV η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι σημαντική.
Τα περισσότερα SUV σήμερα είναι φτιαγμένα για την άσφαλτο
Βλέπεις η αγορά ενός SUV γίνεται για πολλούς και διάφορους λόγους, αλλά και διαφορετικούς λόγους ανάμεσα σε δύο αγοραστές του ίδιου αυτοκινήτου. Από όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, τα SUV είναι αυτά που αγοράζονται συχνά και για τους τελείως λάθος, αφού πολλοί κάνουν τελείως λάθος ανάγνωση του τι είδους αυτοκίνητο είναι αυτό που αγοράζουν.
Ειδικά σήμερα, που τα περισσότερα SUV είναι ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές ασφάλτινα οχήματα, όσοι νομίζουν πως αγοράζουν εκτός δρόμου αυτοκίνητο, θα απογοητευτούν. Ακόμη περισσότερο όμως, μπορεί να κάνουν λάθος στην επιλογή ελαστικού, και να απογοητεύουν ακόμη περισσότερο.
Κάποιοι βάζουν all-terrain λάστιχα (παντός εδάφους) για να πατάνε και εκτός δρόμου
Βλέπεις οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια για να δώσουν στα SUV όσο καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Και αυτό σημαίνει όχι μόνο ριζική ρήξη με την εκτός δρόμου ικανότητα των αυτοκινήτων αυτών, αλλά και κυρίως σημαντικές αλλαγές στις επιλογές τους. Μία από αυτές είναι και στα λάστιχα.
Όμως συχνά χάνεις σε κράτημα & φρενάρισμα στην άσφαλτο για να πάρεις λίγα στο χώμα
Με το υψηλό κέντρο βάρους, τη μεγάλη μάζα, και τις απαιτήσεις σε οδική συμπεριφορά, τα SUV χρειάζονται πολύ καλά ασφάλτινα λάστιχα για να διατηρήσουν τον ασφάλτινο χαρακτήρα που τους χάρισαν όλα αυτά τα δισεκατομμύρια εξέλιξης.
Δε θέλει όμως πολύ. Μια ιδέα ότι το SUV σου πρέπει να μπορεί να πηγαίνει και λίγο εκτός, και στην πρώτη αλλαγή βάζεις ένα all-terrain λάστιχο, και καλύφθηκες.
Ισχύει όμως; Ή μήπως χάνεις πολύ περισσότερα εντός, απ`ότι κερδίζεις εκτός; Και πόσο συχνά θα είσαι εκτός για να θυσιάσεις τόσο από την ασφάλτινη συμπεριφορά; Και τελικά, είναι τόσο μεγάλη η θυσία, ή μήπως είναι τα all-terrain μιά χαρά; Τι λες;