Tην άποψή της πως ο όμιλος Fiat-Chrysler πρέπει να πουλήσει τις επιχειρήσεις της στην Ευρώπη και να επικεντρωθεί στην αγορά της Βόρειας Αμερικής και συγκεκριμένα σε αυτή των ΗΠΑ, εξέφρασε μια μικρή επενδυτική ομάδα που διατηρεί ένα μικρό ποσοστό μετοχών στο FCA Group.
Πρόκειται για την εταιρεία ADW Capital Management που το τελευταίο διάστημα πιέζει σκληρά το διοικητικό συμβούλιο να υιοθετήσει τις προτάσεις της, ώστε να γίνει ο ιταλοαμερικανικός όμιλος και πάλι κερδοφόρος.
Ενδεικτικό για το πόσο μεγάλη σημασία έχει η αγορά των ΗΠΑ για την Fiat είναι ότι στο τρίτο τρίμηνο του έτους, κυρίως χάρη στα Ram 1500 και Jeep Wrangler, τα κέρδη στη Βόρεια Αμερική αποτέλεσαν το 97% των συνολικών κερδών της μάρκας, σημειώνοντας μεγαλύτερες πωλήσεις ακόμα και από την Ford στην συγκεκριμένη περιοχή. Ωστόσο, η αξία του FCA Group δεν έχει αντίστοιχη πορεία με τις άλλες δύο αμερικάνικες εταιρείες (Ford και GM) και ο ιδρυτής του μικρού επενδυτικού Group, Adam Wyden, ανακοίνωσε τα πράγματα που πρέπει να κάνει ο όμιλος για επιστρέψει στα παλιά του μεγαλεία.
Κάποιες από τις λύσεις που προτείνει είναι να αλλάξει η ονομασία του Group από FCA σε JeepRAM για να αντλήσει μεγαλύτερες επενδύσεις από τις ΗΠΑ, να συνεργαστεί με το PSA Group στην Αμερική, να ανεξαρτητοποιήσει ή και να πουλήσει τις Maserati και Alfa Romeo και να κατασκευάσει μοντέλα σε συνεργασία με την GM για να μειωθεί το κόστος παραγωγής.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει κάποια αντίδραση για το πλάνο αυτό από το FCA Group. O Marchionne κατάφερε στην διάρκεια της θητείας του να διπλασιάσει τα κέρδη της μάρκας σε σχέση με το 2013, χάρη κυρίως στην έμφαση που δόθηκε στην Jeep. Ωστόσο, μετά τον θάνατο του, οι μετοχές του FCA Group μειώθηκαν κατά 13% στις ΗΠΑ, ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί πως οι στόχοι της εταιρείας επαναπροσδιορίστηκαν μετά τις χαμηλές πωλήσεις που πέτυχε ο ιταλοαμερικανικός όμιλος στην αγορά της Κίνας.
...άντε τώρα να βγάλεις άκρη!!!