Το CX-60 αποτελεί το πρώτο Plug-in υβριδικό SUV της Mazda που προσφέρεται στην Ευρώπη. Ωστόσο για όσους χρειάζονται περισσότερο χώρο πολύ σύντομα στην γκάμα της εταιρείας θα υπάρχει και το νέο CX-80, που θα μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του έως και τρεις σειρές καθισμάτων. Η είδηση αυτή είχε ακουστεί στο παρελθόν, ωστόσο πλέον επιβεβαιώθηκε με τον πιο επίσημο τρόπο, κάτι που ανέφερε σε δηλώσεις του ο επικεφαλής της μάρκας στην Ευρώπη, Martijn ten Brink.
Μιλώντας στην ιστοσελίδα Automotive News Europe για εάν το CX-80 πρόκειται να κάνει πρεμιέρα φέτος στην Ευρώπη, ο Martijn ten Brink είπε λακωνικά: «Ναι, θα το δούμε μέχρι το τέλος του έτους». Αν και απέφυγε να μπει σε λεπτομέρειες για το μοντέλο, γνωρίζουμε πως το CX-80 θα είναι μία μεγαλύτερη έκδοση του CX-60 με τρεις σειρές καθισμάτων, όπως προαναφέραμε. Το νεοφερμένο μοντέλο δεν θα πωλείται αποκλειστικά στη «Γηραιά Ήπειρο», καθώς η Mazda σκοπεύει να λανσάρει το όχημα και στην Ιαπωνία αλλά και σε άλλες αγορές επίσης.
Και με PHEV έκδοση
Οι τεχνικές προδιαγραφές δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, αλλά το επταθέσιο CX-80 δεν αποκλείεται να κληρονομήσει τα ίδια κινητήρια σύνολα με το μικρότερο αδερφάκι του, CX-60. Το τελευταίο, εκτός από το Plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, απόδοσης 327 ίππων και 500 Nm ροπής, εξοπλίζεται ακόμα και με εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel. Όντας γνωστός ως e-Skyactiv X, ο πρώτος θα έχει κυβισμό 3,0 λίτρων ενώ ο δεύτερος θα είναι ο Skyactiv-D 3,3 λίτρων. Και οι δύο έχουν αναπτυχθεί με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Τα τρία συστήματα κίνησης συνεργάζονται με ένα πρόσφατα αναπτυγμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Επίσης, ο Martijn ten Brink δεν απέκλεισε την πιθανότητα εγκατάστασης του νέου συστήματος κίνησης με τον περιστροφικό κινητήρα ως range extender και σε άλλα μοντέλα πέρα από το MX-30, χωρίς φυσικά αυτό να σημαίνει απαραίτητα πως θα το δούμε στο κατά πολύ μεγαλύτερο CX-80.
Μεγαλύτερο και πιο βαρύ από το CX-60
Θυμίζουμε πως το μέγεθος του CX-60 ορίζεται στα 4.745 χιλιοστά, πλάτος 1.890 χιλιοστά και ύψος 1.670 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.870 χιλιοστά. Άρα το CX-80 θα έχει μεγαλύτερες διαστάσεις για να χωρέσει και η τρίτη σειρά καθισμάτων. Είναι φυσικό πως μεγαλύτερο θα είναι και το βάρος, την ώρα που το PHEV Mazda CX-60 όταν εξοπλίζεται με τροχούς 20 ιντσών ζυγίζει 2.070 κιλά, ενώ 2.055 κιλά είναι το βάρος του με ζάντες 18 ιντσών.
Ακόμα ένα Mazda SUV για την Ευρώπη!
- Με τρεις σειρές καθισμάτων
- «Στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2023», είπε ο επικεφαλής της μάρκας στην Ευρώπη.
- Και με PHEV έκδοση.
- Μεγαλύτερο και πιο βαρύ από το CX-60.
Θα πουλήσουν οι SUVάρες με τρεις σειρές καθισμάτων στους Ευρωπαίους οικογενειάρχες ή πιστεύεις πως θα πάνε άκλαυτα;