- Από τη μια η Κυβέρνηση λέει πως θα αυξήσει την επιδότηση των ηλεκτρικών πάνω από τα 8 χιλιάρικα
- Ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εμπόρων) απαντάει να μειωθεί αυτή στα 5 χιλιάρικα και να την δικαιούνται περισσότεροι
- Το σίγουρο είναι πως η πλατφόρμα είναι κλειστή και οι καταναλωτές παραπονιούνται
- Μήπως αντί για επιδότηση των ηλεκτρικών, πρέπει να γίνει η απόσυρση των πολύ παλιών;
Κλειστή η πλατφόρμα και οι ενδιαφερόμενοι στα «κάγκελα»
Ομιχλώδες είναι το τοπίο σχετικά με το μέλλον του Κινούμαι Ηλεκτρικά και την 3η φάση του. Το σίγουρο είναι πως η πλατφόρμα δεν δέχεται άλλα αιτήματα, ότι «ανοίγει» και «κλείνει» σπανίως σε άτακτα διαστήματα και όταν αυτό γίνεται μαθαίνεται στόμα με στόμα, με αποτέλεσμα ο κόσμος να γκρινιάζει. Μέχρι και εφαρμογή έχουν φτιάξει οι φίλοι της Ηλεκτροκίνησης που κάνει αυτόματα τα βήματα μέχρι την οριστικοποίησή της ώστε να μην κρέμονται πάνω από τον υπολογιστή… Τι θα γίνει λοιπόν με το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3;
H Κυβέρνηση λέει πως θα αυξήσει την επιδότηση των ηλεκτρικών πάνω από τα 8 χιλιάρικα
Από την μία, έχουμε την Κυβέρνηση που είναι πολύ ικανοποιημένη και περήφανη που έχουν αξιοποιηθεί όλα τα κονδύλια και δια στόματος Χριστίνας Αλεξοπούλου (Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών) ανακοινώνει ότι το ποσό στην επόμενη φάση ίσως αυξηθεί πολύ πάνω από τα 8 χιλιάδες ευρώ. Επίσης, αναφέρει ότι θα υπάρξει πρόβλεψη για εγκατάσταση περισσότερων φορτιστών, με τους πόρους να αντλούνται από το Ταμείο ανάκαμψης και να μοιράζονται κατά 30 εκατομμύρια στους Δήμους και 80 εκατομμύρια στους Ιδιώτες (προφανώς και ιδιωτικές εταιρείες).
Οι έμποροι απαντάνε να μειωθεί αυτή στα 5 χιλιάρικα και να την δικαιούνται πιο πολλοί
Από την άλλη, όμως, ο ΣΕΑΑ, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έχει μια διαφορετική οπτική. Αντί δηλαδή το ποσό να αυξηθεί και να αφορά λίγους που θα πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια, το ποσό να μειωθεί στις 5.000 ευρώ και να επωφεληθούν περισσότεροι αγοραστές, να μην είναι δηλαδή ένα μεγάλο ποσό στα χαρτιά απλά και μμόνο για λόγους εντυπωσιασμού... ¶λλωστε και με 5 χιλιάδες επιδότηση η χώρα μας θα παραμείνει σε αυτές με υψηλές επιδοτήσεις. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως και στο εξωτερικό οι επιδοτήσεις έχουν αρχίσει να μειώνονται. Επίσης, ο ΣΕΑΑ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου πως η τυχόν συσχέτιση του κινήτρου με τα εισοδήματα δεν πρέπει να επιβραβεύσει τη φοροδιαφυγή, πρέπει να συμβεί το αντίθετο, όπως συνέβη με σειρά μέτρων στη διάρκεια COVID.
Επιδότηση μεγαλύτερη, μικρότερη ή και για μη EV οχήματα είναι το καλύτερο;
Με δεδομένο πάντως ότι ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι ο γηραιότερος στην Ευρώπη (17 χρόνια ηλικία όταν ο μ.ο. είναι 12), θεωρούμε πως πρέπει να υπάρχουν ριζικές και μεγάλες επιδοτήσεις που θα αφορούν πολύ κόσμο και όχι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα.
Εσείς όμως ποιο μοντέλο προτιμάτε; Μικρότερη επιδότηση που να πιάνει πολλούς, μεγαλύτερη για ένα συγκεκριμένο κοινό, ή μήπως να έχουμε ένα είδος απόσυρσης και το ποσό επιδότησης να προκύπτει ανάλογα με το όχημα που βγαίνει από τους δρόμους και το νέο που μπαίνει, ανεξάρτητα αν είναι EV ή όχι; Τι λέτε;