Η Peugeot παρουσιάζει τη νέα γενιά του 2008 που αλλάζει ριζικά ντιζάιν, μεγαλώνει σε διαστάσεις και έρχεται πιο κοντά στο 3008 σε φιλοσοφία, μπαίνοντας για πρώτη φορά σε ηλεκτρικά μονοπάτια.
Το Peugeot 2008 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στον έκτο χρόνο ζωής του, έχοντας ένα εκτεταμένο λίφτινγκ στο δυναμικό του το 2016. Όντας πιο ώριμο από ποτέ, το μικρό SUV της γαλλικής φίρμας περνάει στη δεύτερη του γενιά προκειμένου να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του προκατόχου, έχοντας στη φαρέτρα του πλέον και τα νεότερα «όπλα» του PSA Groupe.
Αρχικά, το νέο 2008 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) των Γάλλων, όπως ακριβώς και το μικρότερο «αδελφάκι» 208, που του δίνει μεταξύ άλλων τη δυνατότητα να έχει για πρώτη φορά στη γκάμα του αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Στο πεδίο των διαστάσεων, το νέο γαλλικό SUV είναι μεγαλύτερο κατά 14 εκατ. σε μήκος από το απερχόμενο φτάνοντας τα 4,30 μέτρα και πιο φαρδύ κατά 3 εκατ., ενώ είναι κοντύτερο κατά 2 εκατ. σε ύψος. Αυτό στην ουσία σημαίνει πως, το 2008 αποχαιρετά την κλάση των μικρών SUV και μπαίνει οριακά στα μικρομεσαία. Σε κάθε περίπτωση, η αύξηση του μήκους και του μεταξονίου που μετράται στα 2,6 μέτρα (+62 χλστ.) έχει ως αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, την επέκταση του χώρου αποσκευών κατά 24 λίτρα που ορίζεται πλέον στα 434 λίτρα.
Εκτός των χώρων, το νέο 2008 βγάζει μια εικόνα μεγαλύτερου αυτοκινήτου συνολικά, που προσπαθεί να μοιάσει στον μεγαλύτερο «αδελφό» 3008, διατηρώντας ωστόσο την «φρεσκάδα» του νεότερου και μικρότερου 208. Έτσι, το ντιζάιν είναι ένα συνονθύλευμα των προαναφερόμενων μοντέλων. Μπροστά, οι προβολείς είναι σχεδόν ίδιοι με το 208 αν και οι «χαυλιόδοντες», που δίπλα τους έχουν τους προβολείς ομίχλης, δεν συνδέονται με το κυρίως φωτιστικό σώμα. Έπειτα, ο πρόβολος χαρακτηρίζεται από την τραπεζοειδή γρίλια με τις έντονες γραμμές του προφυλακτήρα, ενώ οι τονισμένοι ώμοι και το σχεδόν επίπεδο, με μικρές νευρώσεις, καπό χαρίζουν «άγριο πρόσωπο» στο 2008. Στο πλάι, την προσοχή τραβά η νεύρωση στο άνω μέρος των θυρών, που «απλώνει» αρμονικά προς το πίσω μέρος, καθώς επίσης και η σχεδιαστική γραμμή των παραθύρων που ανεβαίνει σταδιακά μέχρι να κλείσει στην πίσω κολόνα. Τέλος, στο πίσω μέρος η εικόνα παραπέμπει σε 3008, παρόλα αυτά υπάρχουν οι απαραίτητες διαφοροποιήσεις που δίνουν έναν ξεχωριστό τόνο στο μοντέλο: τα φώτα και η φάσα που τα ενώνει είναι πιο μακρόστενα, το πίσω τζάμι δείχνει μεγαλύτερο και υπάρχουν περισσότερες καμπύλες στα άκρα του αμαξώματος.
Περνώντας στο εσωτερικό, το νέο 2008 υιοθετεί την πιο πρόσφατη εκδοχή του i-Cockpit με το τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να δεσπόζει πάνω από το μικρό, τετραγωνισμένο τιμόνι της Peugeot που συναντούμε στα SUV της μάρκας αλλά και το 208. Το «γλυκό» δένει με μια wide, κεκλιμένη προς τον οδηγό, οθόνη αφής του συστήματος infotainment που βρίσκεται στο πλευρό του ψηφιακού πίνακα οργάνων, στο κέντρο του ταμπλό και μοιάζει να αιωρείται. Γενικότερα, οι Γάλλοι σχεδιαστές έχουν υιοθετήσει ένα μοτίβο δύο επιπέδων στο μικρό SUV που δίνει την αίσθηση ευρυχωρίας στους επιβάτες μπροστά, ενώ θυμίζει εν πολλοίς την καμπίνα του νέου 208. Η διάταξη παραμένει γνώριμη, με τα πλήκτρα «πιάνο» για τις βασικές λειτουργίες να εδρεύουν κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς, ενώ χαμηλότερα υπάρχει χώρος για το smartphone και δύο θύρες USB.
Σε ό,τι αφορά στα κινητήρια σύνολα της δεύτερης γενιάς του 2008, οι Γάλλοι την εφοδιάζουν με προτάσεις της οικογενείας των PureTech βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λτ. σε τρεις εκδόσεις ισχύος με 100, 130 και 155 άλογα και Blue HDi 1,5 λτ. με 100 και 130 άλογα. Για τη μετάδοση υπάρχει η επιλογή του μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσων, όπως επίσης και του αυτόματου EAT8, ενώ στη διάθεση του οδηγού βρίσκονται τρία οδηγικά προφίλ: Eco, Normal και Sport. Εκτός των θερμικών κινητήρων, το 2008 παίρνει για πρώτη φορά στην ιστορία του και ένα ηλεκτρικό σύνολο, δάνειο από το 208. Έτσι το e-2008, το οποίο βασίζεται στο δάπεδο e-CMP -μια παραλλαγή της «μαμάς» πλατφόρμας- θα έχει κάτω από το καπό του έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 136 ίππων και 260 Nm ροπής, που αντλεί ενέργεια από ένα πακέτο μπαταριών 50 kWh (σ.σ. οι μπαταρίες έχουν εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.) και δίνουν τη δυνατότητα ηλεκτρικής αυτονομίας 310 χλμ. σύμφωνα με το νεότερο πρότυπο μετρήσεων WLTP.
Τέλος, σημειώνουμε πως, το νέο 2008 θα κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο στην Ευρώπη στα τέλη του 2019 και στη χώρα μας θα έρθει μετά τα μέσα του 2020, ενώ υπεύθυνο για την κατασκευή του θα είναι το εργοστάσιο της φίρμας στο Vigo.Η πρεμιέρα του επί ευρωπαϊκού εδάφους αναμένεται να γίνει στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
peugeot δεν ειχα αγορασει ποτε μεχρι το 2014...τοτε αγορασα το 508...μετα απο μια 5ετια και 70.000 χλμ με βεβαιοτητα μπορω να πω οτι η εταιρεια ανταποκριθηκε στις προσδοκιες μου...πολυ οικονομικο,μηδεν βλαβες και ξεκουραστο στα ταξιδια...με το 2008 βλεπω την peugeot να ανοιγει τα φτερα της και στις χαμηλοτερες κατηγοριες.
peugeot δεν ειχα αγορασει ποτε μεχρι το 2014...τοτε αγορασα το 508...μετα απο μια 5ετια και 70.000 χλμ με βεβαιοτητα μπορω να πω οτι η εταιρεια ανταποκριθηκε στις προσδοκιες μου...πολυ οικονομικο,μηδεν βλαβες και ξεκουραστο στα ταξιδια...με το 2008 βλεπω την peugeot να ανοιγει τα φτερα της και στις χαμηλοτερες κατηγοριες.