H νέα, δεύτερη γενιά της GLA θέλει να ακολουθήσει το μονοπάτι επιτυχίας της προηγούμενης γενιάς και η Mercedes φρόντισε να της δώσει όλα τα εφόδια για να πετύχει τον στόχο της. Πότε έρχεται Ευρώπη;
Στην επίσημη παρουσίαση της ολοκαίνουριας GLA, του μικρότερου crossover που θα προσφέρει στην γκάμα της, προχώρησε η Mercedes προσφέροντας στη νέα γενιά καινούρια εμφάνιση, μεγαλύτερους χώρους και πλουσιότερο τεχνολογικό εξοπλισμό.
Η Μercedes είναι φανερό πως θέλησε να δώσει στη νέα GLA ακόμη περισσότερα crossover χαρακτηριστικά, φεύγοντας έτσι από το στυλ του υπερυψωμένου hatchback που είχε υιοθετήσει η προηγούμενη γενιά. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι η νέα GLA είναι παραπάνω από 10 εκατοστά πιο ψηλή από την προηγούμενη (στα 1.611 ύψος αντί 1.507 χιλιοστών) με 143 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος (+9 χλστ.), την ίδια στιγμή που το μήκος της έχει μειωθεί από τα 4.424 στα 4.410 χιλιοστά. Αν και έχει ελαφρώς μικρότερο καθαρό μήκος, η Mercedes κατάφερε να αυξήσει το μεταξόνιο κατά 3 εκατοστά στα 2.729 χιλιοστά (2.699 χιλιοστά είναι το μεταξόνιο της προκατόχου), δίνοντας την δυνατότητα στους σχεδιαστές να αυξήσουν το χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών κατά 116 χιλιοστά. Έπειτα, μικρή αλλά σημαντική είναι η αύξηση του χώρου αποσκευών, αφού η Mercedes φρόντισε να τον μεγαλώσει κατά 14 λίτρα φτάνοντας τα 435 λίτρα.
Η εξωτερική σχεδίαση της νέας GLA είναι σαφώς πιο μοντέρνα και εκσυγχρονισμένη, υπάρχουν ωστόσο κάποιες μικρές ομοιότητες με τον προκάτοχό της κυρίως χαμηλά στον προφυλακτήρα. Την ίδια στιγμή, τα φωτιστικά σώματα είναι πολύ διαφορετικά και πιο σπορτίφ ενώ η γρίλια, αν και συνεχίζει να είναι κυψελωτή, αυτή την φορά εξοπλίζεται κατά μήκος μόνο με μια διακοσμητική γραμμή. Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβουν τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα σταγόνας που είναι φανερά εμπνευσμένα από αυτά της A-Class.
Mέσα στην καμπίνα το σκηνικό είναι γνώριμο, αφού η GLA υιοθετεί πολλά στοιχεία από τις νέες A-Class και GLB. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού δεν γίνεται να μην προσέξει κανείς τις δύο ψηφιακές οθόνες που προσφέρονται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις ανάλογα με τις διαστάσεις τους. Η πρώτη επιλογή αποτελείται από δύο 7άρες οθόνης αφής, η δεύτερη από μια 7άρα και μια 10,25 ιντσών και η τρίτη από δύο οθόνες 10,25 ιντσών. Φυσικά, το παρών δίνει και το σύστημα infotainment ΜBUX που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Head Up Display, την λειτουργία φωνητικών εντολών «Hey Mercedes» αλλά και πλήθος άλλων εφαρμογών.
Σημαντικό είναι να τονιστεί επίσης ότι η θέση του οδηγού στη νέα GLA είναι κατά 140 χιλιοστά ψηλότερη από αυτή στην Α-Class και κατά 50 χιλιοστά από αυτή της B-Class, με την Mercedes να κάνει λόγο πως, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, έχει αυξηθεί η περιφερειακή ορατότητα.
H νέα Mercedes GLA, τουλάχιστον αρχικά, θα λανσαριστεί με τον 1,33 λίτρων βενζινοκινητήρα απόδοσης 163 ίππων και 250 Nm ροπής στην έκδοση GLA 200 που επιτρέπει στο crossover να πετυχαίνει το 0-100 σε 8,7 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 210 χλμ./ώρα. Η Mercedes ανακοίνωσε και την AMG GLA 35 4MATIC που παίρνει ισχύ από το γνώριμο 2λιτρο τετρακύλινδρο turbo μοτέρ βενζίνης με απόδοση 306 ίππων και 400 Nm ροπής και επιτρέπει στο μοντέλο να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,1 δευτερόλεπτα με μέγιστη τελική ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα. Αργότερα, θα μπουν και άλλοι κινητήρες στη γκάμα της βενζίνης ενώ σίγουρο είναι πως το premium crossover θα προσφερθεί και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Σε ό,τι αφορά στη μετάδοση, οι Γερμανοί εφοδιάζουν το μικρομεσαίο crossover με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη στην έκδοση GLA 200 ενώ η κορυφαία AMG GLA 35 προσφέρεται με το αντίστοιχο ενισχυμένο για την περίσταση 8άρι αυτόματο. Επιπλέον, οι τετρακίνητες εκδόσεις θα έχουν στη φαρέτρα τους μια αναβαθμισμένη εκδοχή του συστήματος 4MATIC το οποίο διαθέτει στάνταρ το πακέτο Off-Road Engineering. Μηχανικά, το σύστημα 4MATIC περιλαμβάνει τον μετατροπέα ροπής στον πίσω άξονα, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο. Επιπλέον, το μπλοκέ διαφορικό με πολλαπλούς δίσκους εδρεύει στον πίσω άξονα ενώ, η τετρακίνηση ενεργοποιείται ηλεκτρομηχανικά σε αντίθεση με το απερχόμενο μοντέλο, στο οποίο ξεκινούσε υδραυλικά.
Καταλήγοντας, η νέα Mercedes GLA θα λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2020 και αργότερα θα διατεθεί και στις υπόλοιπες αγορές. Οι «ευρωπαϊκές» GLA θα κατασκευάζονται στο Rastatt της Γερμανίας και το Hambach της Γαλλίας.
.....Σαφως καλυτερη απο την προηγουμενη GLA, η οποια δεν σε επειθε για SUV, ομως και παλι με αποσταση απο το εδαφος μολις 14,3 εκατ. δεν μπορει να χαρακτηριστει SUV, αφου αν δεν κανω λαθος πρεπει να ειναι πανω απο 15 εκατ. για να λεγεται SUV. Aπορω γιατι τσιγκουνευτηκαν οι Γερμανοι. Με 3-4 εκατοστα πιο πανω θα ειχε αλλον ''αερα'' το αυτοκινητο, κατι που μετραει στην κατηγορια αυτη. Οσο για τον κινητηρα των 1.33 λιτρων της 200αρας με τους 163 ιππους, ειναι ιδανικος νομιζω.
Εξαιρετικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη, θα σπάσει ταμεία!!!
Με προβληματίζει και μένα η απόσταση από το έδαφος. Γράφετε ότι είναι +9 χιλιοστά από την προηγούμενη γενιά, δλδ ήταν 132χλστ? Με ένα γρήγορο ψάξιμο βρήκα αναφορές από 157 εώς 183χλστ για την προηγούμενη GLA.
.....Σαφως καλυτερη απο την προηγουμενη GLA, η οποια δεν σε επειθε για SUV, ομως και παλι με αποσταση απο το εδαφος μολις 14,3 εκατ. δεν μπορει να χαρακτηριστει SUV, αφου αν δεν κανω λαθος πρεπει να ειναι πανω απο 15 εκατ. για να λεγεται SUV. Aπορω γιατι τσιγκουνευτηκαν οι Γερμανοι. Με 3-4 εκατοστα πιο πανω θα ειχε αλλον ''αερα'' το αυτοκινητο, κατι που μετραει στην κατηγορια αυτη. Οσο για τον κινητηρα των 1.33 λιτρων της 200αρας με τους 163 ιππους, ειναι ιδανικος νομιζω.
Εξαιρετικό αυτοκίνητο από κάθε άποψη, θα σπάσει ταμεία!!! Με προβληματίζει και μένα η απόσταση από το έδαφος. Γράφετε ότι είναι +9 χιλιοστά από την προηγούμενη γενιά, δλδ ήταν 132χλστ? Με ένα γρήγορο ψάξιμο βρήκα αναφορές από 157 εώς 183χλστ για την προηγούμενη GLA.