Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έρευνα: Τα μοτέρ βενζίνης/diesel δεν θα καταργηθούν ούτε σε 100 χρόνια

6.655 Επισκέψεις στο άρθρο (29/3/2024)
Έρευνα: Τα μοτέρ βενζίνης/diesel δεν θα καταργηθούν ούτε σε 100 χρόνια

- Γλυκοκοιτάζουν τα θερμικά μοτέρ ξανά οι εταιρείες σύμφωνα με ειδικό αναλυτή
- Ενισχύουν τα μοντέλα βενζίνης και diesel στην γκάμα τους
- Χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, οι εταιρείες έχουν μικρά κέρδη ή ζημία από τα ηλεκτρικά
- Το φταίξιμο είναι των πολιτικών λέει ο Dudenhöffer

Γλυκοκοιτάζουν τα θερμικά μοτέρ ξανά οι εταιρείες σύμφωνα με ειδικό αναλυτή

Κάθε μέρα που περνάει κυκλοφορούν όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους. Σύμφωνα με μια έρευνα όμως του Γερμανού ειδικού σε θέματα αυτοκινητοβιομηχανίας Ferdinand Dudenhöffer, οι κινητήρες βενζίνης και diesel όχι μόνο δεν θα καταργηθούν σύντομα αλλά οι εταιρείες έχουν αρχίσει ξανά να επενδύουν πάνω σε αυτούς.

Ενισχύουν τα μοντέλα βενζίνης και diesel στην γκάμα τους οι εταιρείες

Τους τελευταίους μήνες, οι πωλήσεις των μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων παραμένουν στάσιμες σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, και ιδίως στη Γερμανία. Και ο λόγος είναι απλός: τους περασμένους μήνες, χώρες όπως η Γερμανία τερμάτισαν απότομα τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η απόφαση αυτή είχε σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά, καθώς οι δυνητικοί αγοραστές αποθαρρύνθηκαν από την έλλειψη οικονομικής στήριξης, γεγονός που συνέβαλε στη στασιμότητα των πωλήσεων. Ως αντίμετρο στην παραπάνω εξέλιξη, σύμφωνα με τη μελέτη, οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων για να διατηρήσουν ψηλά τις πωλήσεις τους, ενίσχυσαν σημαντικά την παρουσία θερμικών μοντέλων στους καταλόγους τους.

Χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, οι εταιρείες έχουν μικρά κέρδη ή ζημία από τα ηλεκτρικά

Ακόμα, οι εκπτώσεις που δίνουν οι εταιρείες για αγορά αυτοκινήτων βενζίνης και diesel είναι αυτή την στιγμή υψηλότερες από αυτές που προσφέρονται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (16,8% έκπτωση στα θερμικά αντί 16,2% έκπτωση στα ηλεκτρικά στην Γερμανία), αφού τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους στα αυτοκίνητα αυτά διευκολύνουν ιδιαίτερα αυτή τη στρατηγική. Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποφέρουν χαμηλά κέρδη, ή ακόμη και ζημίες, για τις μάρκες πλέον, στις χώρες που δεν υπάρχει κάποια κρατική επιδότηση, αφού οι φίρμες καλούνται να τα προσφέρουν με μεγάλες εκπτώσεις για να τα πουλήσουν. Οι εταιρείες έχουν επομένως κάθε συμφέρον να στραφούν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν κερδοφόροι και πιο προσιτοί στο ευρύ κοινό.

«Η αγορά αυτοκινήτων κάνει στροφή», δήλωσε ο Dudenhöffer. «Τα ηλεκτρικά προωθούνται λιγότερο πλέον. Λόγω των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, είναι ευκολότερο για τους κατασκευαστές να χορηγούν εκπτώσεις σε αυτούς. Με τα ηλεκτρικά, μόνο μικρά κέρδη ή ακόμη και ζημίες προκύπτουν για τις εταιρείες μετά την κατάργηση της κρατικής επιδότησης» πρόσθεσε ο Dudenhöffer.

Το φταίξιμο είναι των πολιτικών λέει ο Dudenhöffer

Ο Dudenhöffer υπερασπίζεται τις εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων. Αφού καταργήθηκαν οι επιδοτήσεις για την ηλεκτρονική κινητικότητα, δεν είχαν άλλη επιλογή για να αξιοποιήσουν τα εργοστάσιά τους στο μέγιστο βαθμό. «Δεν ήταν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που καταστρέφουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά οι πολιτικοί» δηλώνει. Κατά τη γνώμη του Dudenhöffer, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen συμβάλλει επίσης στην κατηφόρα που έχουν πάρει τα ηλεκτρικά με το να αναβάλει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ και καταλήγει στο εξής συμπέρασμα: «Οι κινητήρες βενζίνης και diesel είναι εξασφαλισμένοi για τα επόμενα 100 χρόνια».

TI YOKOHAMA AGORAZO
OPEL