Έχουμε μάθει να υπολογίζουμε τα χιλιόμετρα που θα βγάλει ένα αυτοκίνητο με γεμάτο ντεπόζιτο
Στα βενζίνης λοιπόν ξέρεις πως θα βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα στην Εθνική, λιγότερα στην πόλη
Στα ηλεκτρικά όμως η κατανάλωση πάει αντίστροφα, δηλαδή είναι χαμηλή στην πόλη, υψηλή στην Εθνική
Οι μπαταρίες στο πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη χάνουν αρκετή αυτονομία
Έχουμε μάθει να υπολογίζουμε τα χιλιόμετρα που θα βγάλει ένα αυτοκίνητο με γεμάτο ντεπόζιτο
Πόσοι ξέρουν πώς χρησιμοποιεί την ενέργειά του το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο; Πώς την πατάνε χειμώνα καλοκαίρι όσοι νομίζουν πως η χρήση είναι η ίδια με τα θερμικά; Και γιατί τελικά δεν είναι;
Εκατό και πλέον χρόνια με θερμικά αυτοκίνητα, ακόμη και οι νέοι οδηγοί σύντομα μαθαίνουν περίπου πόσα χιλιόμετρα βγάζει ένα γεμάτο ντεπόζιτο. Ακόμη και πριν τις εποχές των υπολογιστών στο αυτοκίνητο, ήξερες πόσο μακριά θα πας πριν χρειαστεί να ξαναβάλεις καύσιμο. Ειδικά στα νέα αυτοκίνητα με το trip computer, η ένδειξη είναι συνήθως ακριβής, αν και βασίζεται στα τελευταία 50 χιλιόμετρα που έχεις διανύσει και δεν ξέρει τι σκοπεύεις να κάνεις ακριβώς.
Στα βενζίνης λοιπόν ξέρεις πως θα βγάλεις περισσότερα χιλιόμετρα στην Εθνική, λιγότερα στην πόλη
Εσύ ξέρεις όμως πως τα ίδια λίτρα καυσίμου, άλλα χιλιόμετρα θα βγάλουν στην Εθνική, άλλα στην κίνηση και άλλα σε μικτή χρήση. Στα θερμικά αυτοκίνητα η σταθερή ταχύτητα είναι προτιμότερη ακόμη και αν είναι σχετικά υψηλή, αφού το μοτέρ, η κλιμάκωση στο κιβώτιο και η αεροδυναμική έχουν συνδυαστεί για χαμηλή κατανάλωση. Έτσι στο ταξίδι καις λίγο, στην πόλη πολύ. Ακόμη και χωρίς τις έξυπνες προβλέψεις που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως προς την αυτονομία τους, στα θερμικά γνωρίζεις πως θα πας πιο μακριά σε ταξίδι απ`ότι στην πόλη.
Στα ηλεκτρικά όμως η κατανάλωση πάει αντίστροφα, δηλαδή είναι χαμηλή στην πόλη, υψηλή στην Εθνική
Η χρήση της ενέργειας στα ηλεκτρικά όμως είναι τελείως διαφορετική. Στην πόλη, σε αργές ταχύτητες ή μποτιλιάρισμα, το σταμάτα-ξεκίνα δεν έχει την ίδια επίπτωση στην κατανάλωση όπως στα θερμικά, και έτσι τα ηλεκτρικά έχουν άνετη αυτονομία. Στον ανοιχτό δρόμο όμως όπου η ισχύς του κινητήρα πρέπει να αποδίδεται συνεχώς για να αντισταθμίσει την αντίσταση του αέρα, τα ηλεκτρικά «καίνε» και «καίνε» πολύ. Η χρήση της ενέργειας δηλαδή είναι τελείως διαφορετική από τα θερμικά κάτι που μπερδεύει πολλούς νέους οδηγούς ηλεκτρικών.
Οι μπαταρίες στο πολύ κρύο ή την πολλή ζέστη χάνουν αρκετή αυτονομία
Και σαν να μην έφτανε που η χρήση ενέργειας διαφέρει, τα ηλεκτρικά έχουν ζητήματα απόδοσης σε πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Το 100% της μπαταρίας δεν θα βγάλει τα ίδια χιλιόμετρα στον ίδιο δρόμο όταν η θερμοκρασία είναι διαφορετική. Και παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του υπολογιστή, δεν είναι περίεργο η προβλεπόμενη αυτονομία να πέσει απότομα και αυτό παρότι αρκετά μοντέλα έχουν σύστημα διατήρησης σταθερής θερμοκρασίας στη μπαταρία. Έτσι οι οδηγοί μπορεί εύκολα να βρεθούν με άλλη αυτονομία όταν παρκάρουν το αυτοκίνητό τους, και άλλη όταν πάνε να το πάρουν. Αν τώρα βάλεις σε αυτό και όλα τα ηλεκτρικά ρημάδια, κυρίως Tesla, που ήρθαν εισαγωγή μεταχειρισμένα με μπαταρίες σε κακή κατάσταση, όταν ήταν στη μόδα, και η θέα ενός ηλεκτρικού στην άκρη το δρόμου με άδεια μπαταρία είναι αρκετά πιθανή.
Εσύ πως υπολογίζεις και πως προγραμματίζεις τις μετακινήσεις σου όταν έχεις ταξίδι με κρύο ή ζεστό καιρό; Και τι κάνεις αν ξέρεις πως η επόμενη φόρτιση είναι μακριά από τον προορισμό σου;