![Έρευνα: Το Adaptive Cruise Control οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα Έρευνα: Το Adaptive Cruise Control οδηγεί σε περισσότερα ατυχήματα](/jpg/AUTOTRITI/390/NEWS/adaptive-cruise-control-11225.jpg)
Έρευνα από την Ολλανδία.
Επικεντρώθηκε σε 28 συστήματα διαφορετικού βαθμού σημαντικότητας.
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας μειώνει το ποσοστό ατυχημάτων κατά 19,1%.
Το Cruise Control αυξάνει τα τροχαία 12% και το Adaptive Cruise Control κατά 1,8%.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Έρευνα από την Ολλανδία
Τα σημερινά αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, τα οποία προφανώς υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβατών ευκολότερη αλλά και ασφαλέστερη. Σύμφωνα όμως με μία πρόσφατη έρευνα, ένα από αυτά, το cruise control μπορεί να προκαλέσει περισσότερο κακό παρά καλό!
Έρευνα σε 28 λειτουργίες διαφορετικού βαθμού σημαντικότητας
Η έρευνα προέρχεται από την Ολλανδία, με τους υπεύθυνους να υποστηρίζουν πως συγκέντρωσαν δεδομένα από όλο τον κόσμο σχετικά με την αποτελεσματικότητα των συστημάτων ADAS και τη συμβολή τους στη μείωση των ατυχημάτων. Η μελέτη επικεντρώθηκε σε 28 συγκεκριμένες λειτουργίες του οχήματος οι οποίες ξεκίνησαν από απλές ενημερώσεις προς το οδηγό, όπως για παράδειγμα το σύστημα ενημέρωσης για την πίεση των ελαστικών και έφτασαν και σε πιο σύνθετες και σημαντικές τεχνολογίες για την ασφάλεια όπως για παράδειγμα το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης.
Τα συστήματα αυτά κατηγοριοποιήθηκαν τελικά σε τέσσερα επίπεδα αλληλεπίδρασης. Αυτά ήταν τα εξής:
- Συστήματα ενημέρωσης - χαμηλά επίπεδα ελέγχου και επείγουσας ανάγκης
- Συστήματα προειδοποίησης - χαμηλά επίπεδα έλεγχου και μεγάλα επίπεδα επείγουσας ανάγκης
- Παρεμβατικά συστήματα - υψηλά επίπεδα ελέγχου και μεγάλα επίπεδα επείγουσας ανάγκης
- Συστήματα άνεσης - υψηλά επίπεδα έλεγχου και χαμηλά επίπεδα επείγουσας ανάγκης.
Το σύστημα διατήρησης λωρίδας μειώνει το ποσοστό ατυχημάτων κατά 19,1%
Σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης, η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όλα τα συστήματα στις τρεις πρώτες κατηγορίες είτε δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα, είτε μειώνουν την πιθανότητα ατυχημάτων. Ως παράδειγμα αναφέρουν πως η ένδειξη πίεσης ελαστικών δεν κάνει κάποια διαφορά σε θέματα ασφάλειας, αλλά το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων κατά 19,1%. Στο ίδιο μήκος κύματος, το σύστημα παρακολούθησης του οδηγού μειώνει το ποσοστό ατυχημάτων κατά 14%.
Γιατί το cruise control αυξάνει τη πιθανότητα τροχαίου
Από αυτά τα συστήματα, το cruise control και το προσαρμοζόμενο (Adaptive) cruise control, ήταν τα μόνα που έδειξαν ότι αυξάνουν την πιθανότητα τροχαίου! Το τυπικό cruise control έδειξε πως συμβάλει στην αύξηση των τροχαίων κατά 12%, ενώ το προσαρμοζόμενο cruise control κατά 1,8%. Ως η βασική αιτία γι' αυτούς τους αριθμούς αναφέρεται η απόσπαση της προσοχής του οδηγού, ο οποίος επαναπαύεται παραχωρώντας τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο cruise control.
Καταλήγοντας, η μελέτη υπογραμμίζει πως δεν είναι ικανά όλα τα προσαρμοζόμενα cruise control να ανιχνεύουν όσο έγκαιρα πρέπει, τα αργά ή ακίνητα οχήματα, με αποτέλεσμα να μην αποφεύγεται το τροχαίο, ακόμα και αν εμπλακεί το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Με λίγα λόγια, ακόμα και με ενεργοποιημένο το προσαρμοζόμενο cruise control, ο οδηγός πρέπει να έχει τα μάτια του και την προσοχή του στο δρόμο!