Η Ford και η Volkswagen ανακοίνωσαν από κοινού ότι η επέκταση της παγκόσμιας συνεργασίας τους θα περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα μαζί με την ανάπτυξη αυτόνομων τεχνολογιών και επαγγελματικών οχημάτων.
Μέρος της συμφωνίας επιτρέπει στη Ford να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων ΜΕΒ «για τουλάχιστον ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα στην Ευρώπη»,το οποίο θα κυκλοφορήσει το 2023. Μάλιστα λέγεται πως η Ford σχεδιάζει να παραδώσει περισσότερες από 600.000 μονάδες σε διάστημα έξι ετών, ενώ ένα δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις.
Η Volkswagen θα προμηθεύσει την πλατφόρμα συν τα μη καθορισμένα εξαρτήματα τα οποία ενδέχεται να περιλαμβάνουν το σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου και το ηλεκτρικό μοτέρ. Να σημειωθεί πως η Ford σχεδιάζει να συναρμολογήσει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο εργοστάσιό της στην Κολωνία της Γερμανίας.
Ο δεύτερος ακρογωνιαίος λίθος στη σχέση της Volkswagen και της Ford είναι μια επένδυση από τη γερμανική εταιρεία, στην Argo AI, μια εταιρεία που ασχολείται στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων και είναι θυγατρική της Ford. Η Volkswagen αρχικά θα επενδύσει ένα ποσό 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από τα συνολικό αριθμό των 2,6 δις. δολάρια, ενώ θα μεταφέρει και τη δική της αντίστοιχη εταιρεία Autonomous Intelligent Driving (AID) αξίας 1,6 δις. δολάρια. Επιπλέον θα προβεί στην αγορά μετοχών της Ford για περίοδο τριών ετών. Με αυτή τη κίνηση η συνολική αποτίμηση της Argo AI θα ξεπεράσει τα 7 δις δολάρια.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Argo AI είναι το πρώτο με εμπορικά σχέδια ανάπτυξης για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Στα πλάνα της είναι να προσφέρει ένα διαχειριστικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης 4ου επιπέδου.
Από κει και πέρα οι δύο εταιρείες μίλησαν για την ανάπτυξη επαγγελαμτικών οχημάτων και pick-up. Η Ford θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα πωληθεί και από τα δύο σήματα στην Ευρώπη, την Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Νότιο Αμερική από το 2022. Η αμερικανική εταιρεία θα είναι επίσης υπεύθυνη για ένα μεγάλο βαν που θα απευθύνεται στους ευρωπαίους πελάτες, ενώ η Volkswagen θα κατασκευάσει ένα βαν πόλης.
Τα βασικά μοντέλα, όπως το Transit και Ranger της Ford, καθώς και τα Transporter και Caddy της Volkswagen, θα παραμείνουν ως έχουν.