Η νέα γενιά του Renault Kadjar έρχεται ως αδελφός του νεότερου Nissan Qashqai, αλλά με εντελώς διαφορετική σχεδίαση και τεχνολογίες όντας για πρώτη φορά υβριδικό και Plug-in υβριδικό.
Ο δεσμός αίματος που συνδέει το Kadjar, το μικρομεσαίο SUV της Renault, με το Nissan Qashqai θα συνεχίσει και στη νέα, δεύτερη γενιά του γαλλικού SUV. Το μοντέλο που έκανε ντεμπούτο το 2015 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, όντας βασισμένο στη δημοφιλέστατη δεύτερη γενιά του Nissan Qashqai, έρχεται να συνεχίσει την πορεία του ακολουθώντας τα χνάρια του ιαπωνικού best seller θέλοντας να επιτύχει και σε τούτη την περίπτωση υπεροχή στους τομείς της ποιότητας στην καμπίνα και της συνολικότερης αίσθησης στο δρόμο.
Σύμφωνα με διεθνή Μέσα, υπάρχει μια πιθανότητα η Renault να μην διατηρήσει την ονομασία Kadjar και να βαπτίσει αλλιώς το οικογενειακό SUV της, αν και αυτό δεν είναι ξεκάθαρο μέχρι στιγμής. Το σίγουρο της υπόθεσης είναι ότι το νέο Kadjar (ή όπως αλλιώς θα λέγεται) θα χτιστεί στο CMF-C πάτωμα του Nissan Qashqai έχοντας κατά βάση σχεδόν τις ίδιες -μεγαλύτερες σε σχέση με πριν- διαστάσεις, πέρα από το μεταξόνιο που αναμένεται να είναι το ίδιο (2.666 χλστ.). Εκεί που θα διαφοροποιηθεί εντελώς το γαλλικό μοντέλο είναι στο ντιζάιν.
Νέα σχεδίαση α λα Renault Megane
Όπως βλέπετε και στην αποκλειστική ψηφιακά επεξεργασμένη εικόνα που αντλεί πληροφορίες από καμουφλαρισμένα μοντέλα δοκιμών και εσωτερικές πληροφορίες των «κατασκόπων» μας, το επόμενο Kadjar θα είναι πολύ δυναμικό, έχοντας πληθώρα από τα χαρακτηριστικά στοιχεία της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας των Γάλλων. Το νέο λογότυπο της Renault δεσπόζει στο κέντρο της μάσκας, η οποία πλαισιώνεται από λεπτούς LED προβολείς με την αναγνωρίσιμη φωτεινή υπογραφή «C» που συναντούμε στα περισσότερα μοντέλα της γκάμας (Megane, Clio, Captur κ.ά.), θυμίζοντας εν πολλοίς και το ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric. Από εκεί και έπειτα, οι νευρώσεις στο πλάι, τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος και η γυρτή προς τα πίσω οροφή σε διχρωμία συντελούν στη δημιουργία ενός καλαίσθητου σχήματος, που μπορεί να μην ταράζει τα νερά της κατηγορίας, αλλά δίνει μια ιδιαίτερη ταυτότητα στο μοντέλο, θέτοντας παράλληλα τις δέουσες αποστάσεις από το αδελφό Qashqai.
Hi-tech καμπίνα με οθόνες έως 12,3 ιντσών
Μπορεί να μην έχουμε εικόνα από την καμπίνα του νέου Kadjar, ωστόσο οι πληροφορίες μας λένε πως το οικογενειακό SUV των Γάλλων θα ανεβάσει τις τεχνολογικές του μετοχές κατακόρυφα. Ο σχεδιασμός του πλήρως ψηφιακού ταμπλό θα ακολουθήσει τα πρωτότυπα των Trezor, Symbioz και Morphoz υιοθετώντας αυτό που η Renault αποκαλεί OpenR» σε σχήμα ανεστραμμένου «L». Μία οθόνη 12,3 ιντσών τοποθετείται μπροστά από τον οδηγό παίζοντας το ρόλο του ψηφιακού πίνακα ελέγχου, ενώ συμπληρώνεται από μια οθόνη αφής 12 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, στις κορυφαίες εκδόσεις. Οι φθηνότερες εκδόσεις θα έχουν μικρότερη κεντρική οθόνη εννέα ιντσών. Σε κάθε περίπτωση, το νέο Kadjar αναμένεται να είναι πιο ευρύχωρο, ως απόρροια της αύξησης των διαστάσεων και του μεταξονίου, πρακτικό και ποιοτικό.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο πεδίο των κινητήρων, η Renault είναι δεδομένο θα επιλέξει την τελευταία λέξη της μόδας από τα πάνω ράφια της συμμαχίας, δηλαδή τον 1,3 λτ. turbo βενζίνης με ήπια υβριδικό σύστημα 48V σε δύο εκδόσεις ισχύος με 140 και 160 άλογα. Επιπλέον, αναμένεται να εφοδιαστεί με το υβριδικό σύστημα e-Power του Qashqai, που κατ΄ ουσία χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα για τη μετάδοση της κίνησης και τον βενζινοκινητήρα σε ρόλο γεννήτριας ανάλογα πάντα με τις ανάγκες μετακίνησης. Γερμανικά Μέσα υποστηρίζουν ότι το Kadjar θα εφοδιαστεί με το Plug-in υβριδικό σύστημα του Captur E-Tech, το οποίο απαρτίζεται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία επιπλέον γεννήτρια), ο συνδυασμός των οποίων θα προσφέρει στο γαλλικό μικρό SUV ισχύ 160 ίππων. Μιας και η Renault υλοποιεί το σχέδιο «Renaulution», το οποίο θέλει τη γαλλική φίρμα να εξηλεκτρίζεται προκειμένου να γίνει πιο φιλική προς το περιβάλλον, δεν αποκλείεται το Kadjar να έχει και ηλεκτρική version, βασισμένη στην πλατφόρμα CMF-EV, πάνω στην οποία δομήθηκε το Nissan Ariya, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της ιαπωνικής φίρμας.
Κλείνοντας, το νέο Renault Kadjar αναμένεται να παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2022 και να λανσαριστεί επίσημα στις αγορές μέχρι τα τέλη του έτους ή στις αρχές του 2023, εφόσον ομαλοποιηθεί η κατάταση με τον εφοδιασμό ημιαγώνων.