Από φέτος θα δούμε ένα πιο γρήγορο Q2 με δίλιτρο κινητήρα και 300 ίππους. Το εικονιζόμενο RS Q3 θα γίνει πράξη αν υπάρξει η απαιτούμενη ζήτηση από την αγορά. Η εμφάνιση θα είναι αρκετά επιθετική, προφανώς.
Έρχονται Audi RS Q2 & RS Q3
8.890 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2018)
Πλησιάζουν τα 2 θηριώδη SUV της Audi με ακόμα πιο εξελιγμένες τεχνολογίες, παντρεύοντας premium και sport χαρακτήρα και με επιδόσεις που τρομάζουν. Πότε έρχονται;
Κοιτώντας προς το μέλλον, ο πρόεδρος της Audi, Ρούπερτ Στάντλερ φαίνεται ότι θέλει να εστιάσει σε τρεις πυλώνες: ενίσχυση της κλασσικής σειράς μοντέλων, περισσότερα μέλη για την οικογένεια «Q» και φυσικά περισσότερα ηλεκτρικά.
To λανσάρισμα του RS Q3 εκτιμάται ότι θα γίνει περίπου ένα χρόνο μετά το Q3, δηλαδή προς τα τέλη του 2019. Από πλευράς εμφάνισης οι άγριοι αεραγωγοί εμπρός, οι λεπτομέρειες σε ασημί χρώμα και οι μεγάλης διαμέτρου ζάντες θα δίνουν τον τόνο.
Στην πρώτη περίπτωση το επίκεντρο του ενδιαφέροντος είναι η πλατφόρμα MLB και πώς αυτή θα στηρίξει τα επόμενα σεντάν της φίρμας (Α4/Α6). Στο θέμα των ηλεκτρικών η φαρέτρα των e-tron θα γεμίζει σιγά-σιγά με μοντέλα τα οποία η Αudi θα φτιάχνει μόνη της ή και μαζί με την Porsche. Σε ό,τι αφορά τα «Q» μοντέλα εμείς θα εστιάσουμε στις τοπ εκδόσεις του Q3 και του Q2.
RS Q3: Αύξηση ισχύος για τη νέα γενιά
Η νέα γενιά του Q3 αναμένεται να παρουσιαστεί φέτος, προς τα τέλη της χρονιάς και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θέλει να κάνει ένα άλμα σε θέματα ποιότητας, πολυτέλειας και στιλ. Για την κορυφή το πλάνο δεν αλλάζει και ένοικος εκεί θα συνεχίσει να είναι η έκδοση RS Q3. Eξάλλου η Audi δεν είναι άπειρη σε αυτό το κομμάτι, δεν ξεκινά να ψάχνεται τώρα δηλαδή με μια γρήγορη έκδοση του μικρομεσαίου crossover της καθώς είχε λανσάρει RS παραλλαγή ήδη από την τωρινή γενιά του μοντέλου. Αυτό που θα αλλάξει θα είναι σίγουρα η ισχύς: ο πεντακύλινδρος των 2,5 λίτρων θα συνεχίσει να καταλαμβάνει το εμπρός διαμέρισμα του αυτοκινήτου αλλά η ισχύς θα ανέβει πάνω από τους 400 ίππους. Κάποιοι λένε ήδη ανεπίσημα για 420 ίππους. Η αλήθεια είναι ότι η σημερινή ισχύς των 340 ίππων διόλου ευκαταφρόνητη είναι, αλλά δείχνει λίγο «υποτονική» αν σκεφτούμε ότι στο αμάξωμα του Α3 έχει φτάσει ήδη τους 400 ίππους μετά την πρόσφατη ανανέωση που δέχτηκε.
Στη νέα γενιά αυτό θα αλλάξει και μαζί με αλλαγές που θα φέρει η χρήση νέας πλατφόρμας το μοντέλο θα είναι πια πολύ πιο ικανό. Το μεταξόνιο θα είναι μακρύτερο όπως και τα μετατρόχια αλλάζοντας το πάτημα του RS Q3. Χρόνοι για το 0-100 χλμ./ώρα εκεί κοντά στα 4 δλ. είναι σίγουρα μέσα στο ρεπερτόριο αυτού του crossover. Φυσικά όλη η αναβάθμιση που περιμένουμε για την επόμενη γενιά Q3, με πιο αρχοντικό εσωτερικό, φουλ digital ταμπλό, ανεβασμένη ποιότητα και καλύτερους χώρους θα ευνοούν και την RS εκδοχή. Στάνταρ φυσικά η τετρακίνηση αλλά και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
RS Q2: Σε δύο στάδια
Εδώ η προσέγγιση θα είναι λίγο διαφορετική από ότι στην περίπτωση του Q3. Η Αudi θέλει να κινηθεί σε δύο στάδια και γιΆαυτό σχεδιάζει, σε αντίθεση με το Q3, να διαθέσει το Q2 πρώτα σε μια έκδοση «S». Η κίνηση θα στηριχτεί στο δίλιτρο μοτέρ του S3 και η ισχύς εκτιμάται ότι θα είναι μίνιμουμ στους 300 ίππους. Αυτή η έκδοση η οποία πρέπει να θεωρείται ήδη εγκεκριμένη για λανσάρισμα μέσα στο 2018, θα αποτελέσει κριτήριο και για τη συνέχεια. Αν το κοινό την υποδεχτεί ζεστά, τότε θα υπάρξει και συνέχεια. Κι αυτή θα είναι φυσικά με τη μορφή μιας έκδοσης RS.
H ισχύς εδώ δε θα ξεπεράσει τους 400 ίππους, ώστε να υπάρχει μια καλή απόσταση ασφαλείας από το αντίστοιχο Q3 σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις. Στο βασικό εξοπλισμό θα είναι οπωσδήποτε η τετρακίνηση αλλά και το κιβώτιο S tronic με επτά σχέσεις. Να θυμήσουμε εδώ ότι στο ίδιο περίπου επίπεδο ισχύος θα κινηθεί και η Mercedes GLA μετά τις περιποιήσεις της AMG ενώ και η BMW με τη Χ2 φαίνεται να ετοιμάζει έκδοση εκεί λίγο πριν τους 400 ίππους (360-370 σύμφωνα με τη φημολογία). Η ατζέντα για τα πιο γρήγορα Q2 έχει ως εξής: SQ2 από το 2018 και RS Q2 από το 2019.
Η άποψή μας
Μπορεί οι 400 ίπποι να μοιάζουν κάτι υπερβολικό για compact μοντέλα όμως για το ρυθμό με τον οποίο αναπτύσσεται η αγορά δεν είναι. Η Audi λοιπόν, μοιάζει να σκέφτεται σωστά όταν σχεδιάζει τέτοιες παραλλαγές για τα δύο μικρότερα crossover της. Και είναι και σίγουρη κίνηση για την ίδια και το μέλλον της να χτίζει ένα οδηγοκεντρικό προφίλ και να εστιάζει στις επιδόσεις. Ειδικά σε δύσκολους καιρούς, η στήριξη των βασικών αξιών του πυρήνα του DΝΑ της, είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για επιστροφή στην ηρεμία.