Το Audi Α4 θέλει να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά και ήδη από το 2019 θα παρουσιαστεί σημαντικά ανανεωμένο στο πλαίσιο ενός λίφτινγκ, το οποίο αναμένεται να φέρει ριζικές αλλαγές τόσο σε αισθητικό, όσο και σε μηχανικό επίπεδο.
Μια έστω και σύντομη ματιά σε μια έκθεση της Audi είναι αρκετή για να δείξει πώς διαμορφώνεται η κατάσταση με την πολυτελή θυγατρική της VW. Θα δείτε μέσα οχήματα όπως το Α8, το Α7, το Α6 ή τα ακόμα πιο νέα Q3 και A1. Όλα εντελώς νέα μοντέλα, σχεδιασμένα με προχωρημένο στιλ, κάτι που έλειπε καιρό από την Audi.
Ακριβώς δίπλα θα δείτε το Α4, το Q5 και το Q7, μοντέλα τα οποία δεν έχουν δεχτεί ακόμη τη σχεδιαστική φροντίδα του chief designer Μαρκ Λίχτε. Παρόλο που δεν είναι πολύ παλιότερα παραπέμπουν σε μια πιο συντηρητική εικόνα, κάτι που συνήθιζε στο πρόσφατο παρελθόν της η premium φίμα, όμως ο αέρας της αλλαγής ήδη πνέει συμπαρασύροντας τα αυστηρά σχεδιαστικά πρότυπα.
Κι αυτό πονάει την Audi προπαντός σε ό,τι αφορά το Α4. Οι πωλήσεις εδώ πρέπει να είναι υψηλές και στην Ελλάδα η πορεία μπορεί να μην είναι άσχημη, στη Γερμανία όμως και κατά τον περασμένο χρόνο, οι ταξινομήσεις ήταν πάνω από 3% χαμηλότερες από το δοσμένο στόχο. Και όλα αυτά παρόλο που η BMW Σειρά 3 ήταν σε φάση αντικατάστασης και η C-Class περίμενε το δικό της λίφτινγκ. Σε αγορές του εξωτερικού, από την άλλη, η Audi κυνήγησε μερίδια μέσα από γενναίες αυξήσεις.
Ωστόσο, τα περιθώρια κέρδους παραμένουν υψηλά. Το δε λίφτινγκ του 2019 προβλέπει για το Α4 ένα εντελώς νέο αμάξωμα από το δάπεδο και σχεδόν μέχρι την οροφή και θα κοστίσει γύρω στο μισό δις ευρώ, όπως ανέφερε μια πηγή μέσα από τη VW.
Είναι χρήματα που θα πιάσουν τόπο! Οι επεξεργασμένες φωτογραφίες που βλέπετε εδώ δείχνουν ένα πολύ φρέσκο Α4. Το πρόσωπο διατηρεί το χαρακτήρα του, ταιριάζει όμως πολύ καλύτερα με την οικογενειακή σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας. Στις άκρες ξεχωρίζουν τα φουσκωμένα φτερά τα οποία θυμίζουν το παλιό coupe quattro. Στο πίσω μέρος οι επεμβάσεις είναι πιο διακριτικές με τα φωτιστικά σώματα να προέρχονται από το Α6 και βοηθούν να δείχνει το Α4 σχεδόν αγνώριστο. Επίσης πίσω θα εξαφανιστούν οι απολήξεις των εξατμίσεων που ξέραμε τόσα χρόνια. Οι ειδικοί έχουν αποφασίσει ότι δεν είναι πια επίκαιρες. Αυτές είναι οι αλλαγές στις οποίες θα υποβληθεί το Α4 προκειμένου να χτυπήσει γερά τις «φιλενάδες» μπερλίνες από πλευράς BMW και Mercedes.
Μεγάλο μερίδιο της ανανέωσης αφορά φυσικά στο εσωτερικό το οποίο θα έχει εντελώς νέα διαμόρφωση. Είναι η πρώτη φορά που η Audi δέχτηκε εδώ «κατσάδα» από τους πελάτες της. Το Ίνγκολσταντ είχε εδώ και χρόνια καλομάθει το κοινό του με πολύ μαλακά υλικά, προσεκτική συναρμολόγηση και αρχοντικούς σε αίσθηση διακόπτες. Στο Α4 ωστόσο οι σχεδιαστές θέλουν να το παρακάνουν λίγο, διότι είναι πια γεγονός ότι με καλούς διακόπτες και ωραία μπουτόν δεν κερδίζεις τους πελάτες που θες. Η Mercedes A-Class είναι το αυτοκίνητο που δείχνει πώς πρέπει να είναι ένα μοντέρνο εσωτερικό στις μέρες μας.
Γι΄αυτό η Audi θα στραφεί προς το εσωτερικό του Α6 προς όφελος του μικρότερου αδελφού. Τα όργανα θα είναι από τη βάση φουλ ψηφιακά. Δύο οθόνες θα υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα ενσωματώνοντας και τη μονάδα ελέγχου του κλιματισμού. Aλλη μία οθόνη θα αποτελεί ουσιαστικά όλος ο πίνακας οργάνων. Σε αυτές θα προστεθεί μια αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών η οποία δε θα είναι ακριβώς στη λογική του «Hey Mercedes» αλλά θα μπορεί να σηκώσει ένα μεγάλο μέρος του χειρισμού του ταμπλό. Την ίδια ώρα που θα αλλάζει σημαντικά το Α4, το Α5 δε θα έχει το ίδιο εύρος επεμβάσεων. Κι αυτό γιατί με τις λίγο διαφορετικές, κομψές και μίνιμαλ γραμμές του είναι πολύ πιο ελκυστικό προς το κοινό. Λίγο διαφοροποιημένα φώτα και ελαφρώς πιο αγριεμένες ποδιές θα επαρκούν για να παραμείνει φρέσκο το Α5. Ωστόσο, το νέο εσωτερικό θα περάσει κι εδώ κανονικά, δίνοντας έξτρα πόντους τόσο στο κουπέ και το κάμπριο μοντέλο όσο και στις εκδόσεις «S».
Εντελώς νέο: το κουπέ του Q3
Εντελώς καινούριο στο χαρτοφυλάκιο θα είναι όμως το πρώτο Coupe για τη γκάμα του Q3. Για πολύ καιρό βέβαια το συγκεκριμένο σχέδιο είχε δύο προβλήματα: από τη μία ήταν σε μια διαρκή αμφισβήτηση για το αν θα προχωρήσει ποτέ και από την άλλη, αν ποτέ έβγαινε στην παραγωγή, το σχέδιο ήταν να ονομαστεί Q4. ΓιΆαυτό άλλωστε είχε προχωρήσει πιο παλιά η Audi και στην αγορά των δικαιωμάτων για τo όνομα Q4 (μαζί φυσικά και με το Q2).
Στην πορεία ωστόσο όλα πήγαν αλλιώς. Η Audi θα φέρει τελικά το νέο Coupe, κάποια στιγμή μέσα στο νέο έτος. Ωστόσο θα ακολουθήσει τη γνώριμη ονοματολογία και θα βαφτιστεί Q3 Sportback. Το ότι αυτό το SUV-κουπέ άργησε τόσο πολύ να έρθει (κυριολεκτικά πέντε χρόνια από το λανσάρισμα της επιτυχημένης Χ4) οφείλεται καθαρά στο σχεδιασμό. Το πρώτο Q3 βασιζόταν στο Tiguan και οι αναλογίες δε βοηθούσαν πολύ. Πολύ ψηλό, στενό και με μικρό μήκος: δύσκολο να του περάσει κάποιος μια κουπέ φόρμα.
Με το νέο Q3 αυτά αλλάζουν. Το αυτοκίνητο ανέβηκε στα 4,50 μέτρα και το επίπεδο πίσω μέρος κουμπώνει τέλεια με το σύνολο. Η ομάδα του Μαρκ Λίχτε μπόρεσε πιο εύκολα να ταιριάξει ένα πολύ πιο όμορφο άκρο πίσω – οπτικά πολύ πιο ευχάριστο στο μάτι από το αντίστοιχο της BMW X4 αλλά και της GLC Coupe. Και είναι σημαντικό ότι οι χωροταξικές αρετές του Q3 δε θα θυσιαστούν για λογαριασμό του νέου Sportback κι έτσι και η σπορ παραλλαγή θα μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση υψηλόσωμους επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
Εν κατακλείδι, μπορούμε να πούμε ότι, με νέο A4 και A5 αλλά και ένα νέο SUV Coupe, οι εκθέσεις της Audi θα δείχνουν πολύ διαφορετικά από του χρόνου.
Η άποψή μας
Tα μοντέλα που φιλοτέχνησε ο Μαρκ Λίχτε κάνουν το Α4 να δείχνει πιο παλιό από όσο είναι. Το λίφτινγκ θα βοηθήσει πολύ ώστε η μεσαία κλαση της Audi να επανέλθει σε φόρμα. Το δε Q3 Sportback μπορεί να άργησε να έρθει, θέλει όμως να είναι το πιο όμορφο στην κατηγορία του.