Όταν σήμερα αγοράζεις μικρομεσαίο τελευταίας τεχνολογίας με 12.000 ευρώ, υπάρχει λόγος να περιμένεις ένα φθηνό κινέζικο μοντέλο;
Εσείς περιμένετε ακόμη τα κινέζικα μοντέλα για να πάρετε φτηνό αυτοκίνητο;
10.193 Επισκέψεις στο άρθρο (29/9/2013)
Φέρνει ένα Qoros την άνοιξη; Μπορεί το κινεζο-ισραηλινό μοντέλο να θέτει γερά θεμέλια για την πορεία του στην Ευρώπη, είναι όμως αρκετό για να μπείτε πάλι στην αναμονή φτηνού αυτοκινήτου από την Κίνα; Μήπως τα φτηνά αυτοκίνητα είναι ήδη γύρω μας;
Η Κίνα είναι από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου και δύσκολα περισσεύουν αυτοκίνητα της εγχώριας παραγωγής για εκτός συνόρων πωλήσεις. Δεν απασχολεί ακόμη σοβαρά τους κινέζους κατασκευαστές η υπόλοιπη αγορά και αυτό φάνηκε στις πολύ διστακτικές εξαγωγές, μερικές από τις οποίες ήρθαν και στην Ελλάδα.
Η Qoros έχει βέβαια άλλες προτεραιότητες, και το κινεζικό της σκέλος έχει να κάνει με την δυνατότητα παραγωγής εκεί, και όχι τόσο στις πωλήσεις. Όμως η Qoros, παρά τους πολύ θετικούς οιωνούς με τα 5 αστέρια του EuroNCAP και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιεί, δεν κοιτάζει να έρθει ως «το φτηνό» αυτοκίνητο στη Ευρώπη.
Εξάλλου η Ευρώπη, τα τελευταία πέντε χρόνια έπιασε το υπονοούμενο και παράγει αυτοκίνητα που απευθύνονται και στα χαμηλότερα εισοδήματα. Γατί μπορεί τα κινέζικα να μην ήρθαν, προσιτά αυτοκίνητα όμως έχουμε σήμερα. Σε συνδυασμό μάλιστα με το μέτρο της απόσυρσης και τις προσφορές, τα προσιτά αυτοκίνητα της αγοράς δεν είναι ούτε «ειδικά», ούτε «ιδιαίτερα», ούτε ενός ή δύο κατασκευαστών.
Ειδικά σήμερα, οι κατασκευαστές έχουν ρίξει τις τιμές τους όσο δεν παίρνει. Η επιθετική τιμολογιακή πολιτική είναι πλέον κανόνας για τους περισσότερους, ενώ πολλές μάρκες έχουν λανσάρει μοντέλα με στόχο την ιδιαιτερότητα της ελληνικής αγοράς, που προσφέρουν χώρους, τεχνολογία και ποιότητα σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές. Όταν σήμερα αγοράζεις μικρομεσαίο τελευταίας τεχνολογίας με 12.000 ευρώ, δεν υπάρχει λόγος να περιμένεις κανένα «σωτήρα».
Εσείς λοιπόν περιμένετε ακόμη το φτηνό αυτοκίνητο να έρθει από την Κίνα ή από αλλού; Ή μήπως βρήκατε το μοντέλο που θέλετε στην τιμή που μπορείτε, τώρα; Τι λέτε;
Φυσικά και θα αγοράσω Κινέζικο.
Όχι, δεν υπάρδει λόγος να περιμένει κανείς ένα κινέζικο μοντέλο, για να πάρει φθηνό αυτοκίνητο. Όχι, ένα και μόνο πεντάστερο δεν είναι αρκετο. Τα κινέζικα ακόμα δεν έχουν τις κατάλληλες - απαραίτητες προϋποθέσεις και προδιαγραφές ασφάλειας, αξιοπιστίας και ποιότητας για την Ευρώπη. Μέχρι να τα αποκτήσουν. έχει ο Θεός. Ως τότε, όποιος θέλει να βρει το μοντέλο που θέλει στην τιμή που μπορεί, καλύτερα να επιλέξει - για να μην κατονομάσω μάρκες - ή κορεάτικη, ή τσέχικη θυγατρική Γερμανών, ή ρουμάνικη θυγατρική Γάλλων, ή ρώσικη.
Θα έρθει και η ώρα και των Κινέζικων μοντέλων τα επόμενα χρόνια, καθώς η ανάπτυξη της χώρας γίνεται με καταιγιστικούς ρυθμούς.Ακόμα όμως είναι νωρίς, τουλάχιστο για την Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική,οπού ο καταναλωτής έχει μια αυτοκινητιστική παιδεία και δεν θέλει απλά ένα φτηνό ότι να ναι αυτοκίνητο,αλλά τεχνολογία αιχμής σε όλους τους τομείς.Όταν οι Κινέζοι γίνουν οι νέοι Κορεάτες, τότε θα πουλήσουν και στον Δυτικό Κόσμο.Εκτός και αν ο Δυτικός Κόσμος προλάβει και εξαθλιωθεί οικονομικά τόσο πολύ,που δεν θα έχει τέτοιου είδους διλλήματα και θα προσπαθεί απλά να καλύπτει βασικές ανάγκες.
Oι τιμές είναι πλέον πολύ χαμηλές και πιστεύω ότι μπορεί να βρει κάποιος αξιόλογα αυτοκίνητα με ένα σχετικά μικρό ποσό. Οι κινέζοι για να φτιάξουν κάτι αντάξιο των υπολοίπων κατασκευαστών θα πρέπει να ανεβάσουν το κόστος και αυτό δεν τους κάνει ανταγωνιστικούς. Στο μέλλον μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα και να δούμε όντως καλές προτάσεις.
Τα κινέζικα οχήματα ήρθαν στην Ελλάδα,απλά το κράτος τα έδιωξε επειδή οι επιχειρηματίες του χώρου του αυτοκινήτου έχουν ακόμα από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές τα χρήματα τους,είναι νωρίς ακόμα για κινεζιές.Όλα στην ώρα τους.Και αυτά που ήρθαν στην Ελλάδα είναι χειρότερα από τα Ιαπωνέζικα που ήρθαν στην χώρα μας το 1960.Να θυμηθούμε λίγο τα toyota στην Ελλάδα.Όταν ο πολύς Τζώννυ Πεσμαζόγλου,που αντιπροσώπευε επάξια το χώρο του αυτοκινήτου με μάρκες όπως general mototrs,chevrolet και πολλά άλλα,πουλούσε και τα φθηνά και άσημα τότε toyota corolla.Αν έβγαιναν καλά εντάξει,αλλιώς τι είχαμε τι χάσαμε,δεν ήταν για κάποιους ακριβά.
Αλλά επειδή οι άνθρωποι αλλάζουν,στην Ελλάδα μάγκας είναι αυτός που παίρνει χρήματα από ένα ή και περισσοτέρους κατασκευαστές για να το παίζει κεντρικός έμπορος,και να μην μπορεί να παραχθεί ούτε ρελέ,ούτε ψυγείο για αυτοκίνητο,κ.τ.λ.Βλέπετε οι Ελληνάρες εντός και εκτός συνόρων είναι πάρα μα πάρα πολλοί.ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ.
Επειδή η παγκόσμια σκακιέρα ξανααλλάζει και πλέον οι κινέζοι εξαγοράζουν πράγματα από την Ελλάδα,από την Ευρώπη,μάρκες παραδοσιακές,είναι λίγο ξεφτίλα να φέρουν,για λόγους τιμής,φθηνό όχημα.Θα κοιτάξουν να το πουλήσουν αλλού.Και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη θα κοιτάξουν να βγάζουν όσο το δυνατό καλύτερα αυτοκίνητα,αναλογικά πάντα με τις δυνατότες τους και με τις παγκόσμιες εξαγορές τις οπόιες κάνουν.Όσοι προλλάβουν κάτι το φθηνό,το πρόλαβαν,τέλος,και αυτό το λέω μέσα σε εισαγωγικά.
Στην Ευρώπη πέφτει πείνα,αλλά όλοι θέλουν να κάνουν αυτό που έκανε η toyota.Να βγάλουν την παραγωγή τους,έξω από την χώρα τους,και τα καταφέρνουν πολλοί κατασκευαστές.Και νέες αγορές,πελάτες και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους.Για την ποιότητα και αυτά που προσφέρουν τα Ευρωπαϊκά,τύπου Ιαπωνίας οχήματα είναι κάπως ακριβά,δεν τα λες φθηνά,απλά τα μεταχειρισμένα γίναν πολλά και οι κουτοπόνηροι άλλοι τόσοι.
Πιστεύω πως τα πράγματα με την Ευρώπη και την Κίνα θα είναι ίσα βάρκα,ίσα γιαλό.Και κάποια φθηνά θα έρθουν από την Κίνα σε όλόκληρη την Ευρώπη και πολλοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα βγάζουν Κινέζικα οχήματα στην τιμή,με ανάλογη συνολική εικόνα,επειδή χρήματα στην Ευρώπη και ειδικά στο νότο δεν θα υπάρχουν αρκετά.Μετά από λίγο το ξαναβλέπουμε και το ξανασυζητάμε το θέμα.