ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εταιρικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές της χρονιάς

1.331 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2025)
Εταιρικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων: Ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές της χρονιάς
2 Φωτογραφίες »

Στην πρώτη θέση των πωλήσεων της χρονιάς με 17,5%, (918 αυτοκίνητα) ήταν η Tesla
Οι γερμανικές μάρκες κατέκτησαν το 32,6% των πωλήσεων
Οι κινεζικές μάρκες φτάνουν το 18,7% της αγοράς (το 10,90% η BYD με 571 οχήματα)

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Ποιες εταιρείες πούλησαν τα περισσότερα ηλεκτρικά

Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, την χρονιά που πέρασε, συνέχισε την ανοδική πορεία της, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των μαρκών. Οι εταιρικές πωλήσεις (χρονομίσθωσηleasing) καταδεικνύουν την κυριαρχία συγκεκριμένων «παικτών» και την αυξανόμενη παρουσία Κινέζων και Ευρωπαίων κατασκευαστών στην ελληνική αγορά.

Ο πιο κάτω πίνακας αποτυπώνει τις εταιρικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2024.
 

Εταιρικές πωλήσεις 2024 Μάρκα % Μερίδιο Χώρα Προέλευσης
918 TESLA 17,50% ΗΠΑ
781 VOLVO 14,90% Σουηδία
571 BYD 10,90% Κίνα
323 BMW 6,20% Γερμανία
247 AUDI 4,70% Γερμανία
233 VOLKSWAGEN 4,40% Γερμανία
217 CITROEN/DS 4,10% Γαλλία
210 MERCEDES 4% Γερμανία
210 PEUGEOT 4% Γαλλία
151 MG 2,90% Κίνα
151 MINI 2,90% Γερμανία
146 JEEP 2,80% ΗΠΑ
145 HYUNDAI 2,80% Νότια Κορέα
144 OPEL 2,70% Γερμανία
119 FORD 2,30% ΗΠΑ
116 CUPRA 2,20% Ισπανία
100 SKODA 1,90% Τσεχία
79 KIA 1,50% Νότια Κορέα
69 FIAT 1,30% Ιταλία
62 PORSCHE 1,20% Γερμανία
56 SMART 1,10% Γερμανία
51 DACIA 1% Ρουμανία
38 TOYOTA 0,70% Ιαπωνία
24 LEAPMOTOR 0,50% Κίνα
21 SERES 0,40% Κίνα
17 NISSAN 0,30% Ιαπωνία
10 HONDA 0,20% Ιαπωνία
8 JAGUAR 0,20% Ηνωμένο Βασίλειο
8 ALFA ROMEO 0,20% Ιταλία
7 LEXUS 0,10% Ιαπωνία
5 YODO 0,10% Κίνα
4 SAIC MAXUS 0,10% Κίνα
3 ABARTH 0,10% Ιταλία
2 MASERATI 0% Ιταλία
2 VOYAH 0% Κίνα
2 RENAULT 0% Γαλλία
1 MAZDA 0% Ιαπωνία
1 DONGFENG 0% Κίνα

Ας δούμε μερικά από τα συνολικά πορίσματα της χρονιάς

Οι ευρωπαϊκές μάρκες (Γερμανία, Σουηδία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Τσεχία, Ρουμανία) κατέκτησαν το 56,2% της αγοράς. Η Γερμανία ήταν η “κυρίαρχη χώρα” (με 32,6%).

Οι κινεζικές μάρκες (BYD, MG, Leapmotor, Seres, Yodo, SAIC Maxus, Voyah, Dongfeng) συνολικά κατέχουν περίπου 18,7% της αγοράς, με την BYD να έχει μόνη της το 10,90% από αυτό.

Οι ιαπωνικές μάρκες, έχουν μικρότερα μερίδια αγοράς (η Toyota που βρέθηκε στην 1η θέση των συνολικών πωλήσεων και τα πάει εξαιρετικά με τα υβριδικά της οχήματα, στα ηλεκτρικά είχε 0,70% ακολουθούμενη από Nissan με 0,30% και Honda με 0,20%).

Μια ματιά και στα μερίδια ανά αντιπρόσωπο (group μαρκών)

Το Syggelidis group εκπροσωπεί τις μάρκες Citroen/DS, Peugeot, MG, Opel, Mazda. Το Βασιλάκης group είναι υπεύθυνο για τις μάρκες Jeep, Hyundai, CUPRA, Kia, Fiat, Leapmotor, Alfa Romeo, Abarth. Η Kosmocar εκπροσωπεί τις μάρκες Audi, Volkswagen και Skoda. Η Σφακιανάκης εκπροσωπεί την BYD (10,9%). Η BMW-MINI group είναι υπεύθυνη για τις μάρκες BMW και MINI. Το Mercedes group υπολογίζεται με τις μάρκες Mercedes και smartΗ Spanos group εκπροσωπεί τις μάρκες Seres, Yodo και Dongfeng με συνολικό μερίδιο 1%.
 

Εταιρεία Πωλήσεις % Μερίδιο
Tesla 918 17,50%
Syggelidis group 723 13,80%
Volvo 781 14,90%
Βασιλάκης group 590 11,20%
Kosmocar 580 11,10%
Σφακιανάκης 571 10,90%
Bmw-Mini group 474 9,00%
Mercedes group 266 5,10%
Ford 119 2,30%
Renault-Dacia 53 1,00%
Toyota-Lexus 45 0,90%
Spanos group 27 0,50%
Others 105 2,00%

Tι θα γίνει το 2025; Διαπιστώσεις και δράσεις

Η αγορά και οι άνθρωποι-κλειδιά διαπιστώνουν, σχεδιάζουν, κινούνται μα και αναμένουν!

Διαπιστώνουν πως το ευρύ κοινό (προφανώς και τα στελέχη που αποφασίζουν για χρονομισθώσεις και leasing εταιρικών οχημάτων) δεν είναι καλά ενημερωμένο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την χρήση τους (δυστυχώς πεδίο δράσης για trolls και παρα-πληροφόρηση). Ένα κενό που το Autotriti φροντίζει με μπαράζ 100 special ενημερωτικών άρθρων στα πλαίσια της ψηφιακής του έκθεσης “Τώρα που τα ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα… (που “τρέχει”ως την ¶νοιξη).

Σχεδιάζουν τις δικές τους κινήσεις. Φέρνουν νέες μάρκες. Δημιουργούν πολιτικές, μεθοδεύουν παραγγελίες.

Κινούνται! Υλοποιούν ειδικές προσφορές (βλέπουμε μοντέλα σε τιμές εως 3-4 χιλιάδες καλύτερες από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα τους π.χ. Citroen e-C3)
Μα και αναμένουν!

Την επιδότηση να ενισχυθεί με τα 11.000.000 ευρώ σε 1η φάση (και να συνεχιστεί κατόπιν).
Την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου φόρτισης (και ταχυ-φόρτισης). Παρότι πλέον στην πόλη όλοι μπορούν να βρουν έναν φορτιστή κοντά τους η επέκταση του δικτύου είναι απαραίτητη για να δωθεί η ευκαιρία σε ένα μεγαλύτερο κοινό που θέλει ηλεκτρικό όχημα μα απαιτεί και μια πιο γρήγορη διαδικασία φόρτισης.

KGM
OPEL