Στην πρώτη θέση των πωλήσεων της χρονιάς με 17,5%, (918 αυτοκίνητα) ήταν η Tesla
Οι γερμανικές μάρκες κατέκτησαν το 32,6% των πωλήσεων
Οι κινεζικές μάρκες φτάνουν το 18,7% της αγοράς (το 10,90% η BYD με 571 οχήματα)
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Ποιες εταιρείες πούλησαν τα περισσότερα ηλεκτρικά
Η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, την χρονιά που πέρασε, συνέχισε την ανοδική πορεία της, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των μαρκών. Οι εταιρικές πωλήσεις (χρονομίσθωση– leasing) καταδεικνύουν την κυριαρχία συγκεκριμένων «παικτών» και την αυξανόμενη παρουσία Κινέζων και Ευρωπαίων κατασκευαστών στην ελληνική αγορά.
Ο πιο κάτω πίνακας αποτυπώνει τις εταιρικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το 2024.
Εταιρικές πωλήσεις 2024 | Μάρκα | % Μερίδιο | Χώρα Προέλευσης |
918 | TESLA | 17,50% | ΗΠΑ |
781 | VOLVO | 14,90% | Σουηδία |
571 | BYD | 10,90% | Κίνα |
323 | BMW | 6,20% | Γερμανία |
247 | AUDI | 4,70% | Γερμανία |
233 | VOLKSWAGEN | 4,40% | Γερμανία |
217 | CITROEN/DS | 4,10% | Γαλλία |
210 | MERCEDES | 4% | Γερμανία |
210 | PEUGEOT | 4% | Γαλλία |
151 | MG | 2,90% | Κίνα |
151 | MINI | 2,90% | Γερμανία |
146 | JEEP | 2,80% | ΗΠΑ |
145 | HYUNDAI | 2,80% | Νότια Κορέα |
144 | OPEL | 2,70% | Γερμανία |
119 | FORD | 2,30% | ΗΠΑ |
116 | CUPRA | 2,20% | Ισπανία |
100 | SKODA | 1,90% | Τσεχία |
79 | KIA | 1,50% | Νότια Κορέα |
69 | FIAT | 1,30% | Ιταλία |
62 | PORSCHE | 1,20% | Γερμανία |
56 | SMART | 1,10% | Γερμανία |
51 | DACIA | 1% | Ρουμανία |
38 | TOYOTA | 0,70% | Ιαπωνία |
24 | LEAPMOTOR | 0,50% | Κίνα |
21 | SERES | 0,40% | Κίνα |
17 | NISSAN | 0,30% | Ιαπωνία |
10 | HONDA | 0,20% | Ιαπωνία |
8 | JAGUAR | 0,20% | Ηνωμένο Βασίλειο |
8 | ALFA ROMEO | 0,20% | Ιταλία |
7 | LEXUS | 0,10% | Ιαπωνία |
5 | YODO | 0,10% | Κίνα |
4 | SAIC MAXUS | 0,10% | Κίνα |
3 | ABARTH | 0,10% | Ιταλία |
2 | MASERATI | 0% | Ιταλία |
2 | VOYAH | 0% | Κίνα |
2 | RENAULT | 0% | Γαλλία |
1 | MAZDA | 0% | Ιαπωνία |
1 | DONGFENG | 0% | Κίνα |
Ας δούμε μερικά από τα συνολικά πορίσματα της χρονιάς
Οι ευρωπαϊκές μάρκες (Γερμανία, Σουηδία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Τσεχία, Ρουμανία) κατέκτησαν το 56,2% της αγοράς. Η Γερμανία ήταν η “κυρίαρχη χώρα” (με 32,6%).
Οι κινεζικές μάρκες (BYD, MG, Leapmotor, Seres, Yodo, SAIC Maxus, Voyah, Dongfeng) συνολικά κατέχουν περίπου 18,7% της αγοράς, με την BYD να έχει μόνη της το 10,90% από αυτό.
Οι ιαπωνικές μάρκες, έχουν μικρότερα μερίδια αγοράς (η Toyota που βρέθηκε στην 1η θέση των συνολικών πωλήσεων και τα πάει εξαιρετικά με τα υβριδικά της οχήματα, στα ηλεκτρικά είχε 0,70% ακολουθούμενη από Nissan με 0,30% και Honda με 0,20%).
Μια ματιά και στα μερίδια ανά αντιπρόσωπο (group μαρκών)
Το Syggelidis group εκπροσωπεί τις μάρκες Citroen/DS, Peugeot, MG, Opel, Mazda. Το Βασιλάκης group είναι υπεύθυνο για τις μάρκες Jeep, Hyundai, CUPRA, Kia, Fiat, Leapmotor, Alfa Romeo, Abarth. Η Kosmocar εκπροσωπεί τις μάρκες Audi, Volkswagen και Skoda. Η Σφακιανάκης εκπροσωπεί την BYD (10,9%). Η BMW-MINI group είναι υπεύθυνη για τις μάρκες BMW και MINI. Το Mercedes group υπολογίζεται με τις μάρκες Mercedes και smart. Η Spanos group εκπροσωπεί τις μάρκες Seres, Yodo και Dongfeng με συνολικό μερίδιο 1%.
Εταιρεία | Πωλήσεις | % Μερίδιο |
Tesla | 918 | 17,50% |
Syggelidis group | 723 | 13,80% |
Volvo | 781 | 14,90% |
Βασιλάκης group | 590 | 11,20% |
Kosmocar | 580 | 11,10% |
Σφακιανάκης | 571 | 10,90% |
Bmw-Mini group | 474 | 9,00% |
Mercedes group | 266 | 5,10% |
Ford | 119 | 2,30% |
Renault-Dacia | 53 | 1,00% |
Toyota-Lexus | 45 | 0,90% |
Spanos group | 27 | 0,50% |
Others | 105 | 2,00% |
Tι θα γίνει το 2025; Διαπιστώσεις και δράσεις
Η αγορά και οι άνθρωποι-κλειδιά διαπιστώνουν, σχεδιάζουν, κινούνται μα και αναμένουν!
Διαπιστώνουν πως το ευρύ κοινό (προφανώς και τα στελέχη που αποφασίζουν για χρονομισθώσεις και leasing εταιρικών οχημάτων) δεν είναι καλά ενημερωμένο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την χρήση τους (δυστυχώς πεδίο δράσης για trolls και παρα-πληροφόρηση). Ένα κενό που το Autotriti φροντίζει με μπαράζ 100 special ενημερωτικών άρθρων στα πλαίσια της ψηφιακής του έκθεσης “Τώρα που τα ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα…” (που “τρέχει”ως την ¶νοιξη).
Σχεδιάζουν τις δικές τους κινήσεις. Φέρνουν νέες μάρκες. Δημιουργούν πολιτικές, μεθοδεύουν παραγγελίες.
Κινούνται! Υλοποιούν ειδικές προσφορές (βλέπουμε μοντέλα σε τιμές εως 3-4 χιλιάδες καλύτερες από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα τους π.χ. Citroen e-C3)
Μα και αναμένουν!
Την επιδότηση να ενισχυθεί με τα 11.000.000 ευρώ σε 1η φάση (και να συνεχιστεί κατόπιν).
Την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου φόρτισης (και ταχυ-φόρτισης). Παρότι πλέον στην πόλη όλοι μπορούν να βρουν έναν φορτιστή κοντά τους η επέκταση του δικτύου είναι απαραίτητη για να δωθεί η ευκαιρία σε ένα μεγαλύτερο κοινό που θέλει ηλεκτρικό όχημα μα απαιτεί και μια πιο γρήγορη διαδικασία φόρτισης.