Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Έτσι η Κίνα βοηθά τις μάρκες της να προσφέρουν φθηνά ηλεκτρικά

 Σχολιάστε 
3.746 Επισκέψεις στο άρθρο (8/7/2024)
Έτσι η Κίνα βοηθά τις μάρκες της να προσφέρουν φθηνά ηλεκτρικά

- Αβάντες κάθε είδους από την Κίνα στις μάρκες της.
- Κρατικά δάνεια, γη σε χαμηλές τιμές για εργοστάσια, επιδοτήσεις για μπαταρίες κ.α.
- Η SAIC, που έχει την MG, η πιο ευνοημένη του κινεζικού κράτους.
- Η BYD επιδοτείται για το λίθιο στις μπαταρίες, στο 19,9% ο δασμός στην Geely.

Σε ισχύ οι προσωρινοί δασμοί στα κινεζικά ηλεκτρικά

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκανε πράξη τα λόγια της θέτοντας σε ισχύ τους προσωρινούς έξτρα δασμούς στα φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη, ακόμα και αν αυτή η κίνηση δεν έβρισκε σύμφωνες όλες τις ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων, όπως και κάποιες χώρες της «Γηραιάς ηπείρου». Παράλληλα, η ΕΕ, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της πλήρης έκθεσης στην οποία προέβη, αναλύοντας τα στοιχεία που την οδήγησαν να πάρει τη συγκεκριμένη απόφαση και για ποιους λόγους οι έξτρα δασμοί δεν είναι ίδιοι για κάθε κινεζική εταιρεία.

Αβάντες κάθε είδους από την Κίνα στις μάρκες της

Ως γενικό αποτέλεσμα, η έρευνα της ΕΕ για τους κινέζους κατασκευαστές κάνει λόγο για δάνεια από κρατικές τράπεζες, άλλα είδη χρηματοδότησης, επιχορηγήσεις, κίνητρα πωλήσεων, γη σε μειωμένες τιμές για να φτιάξουν εργοστάσια και μεγάλες επιδοτήσεις στις μπαταρίες. Όλα τα προαναφερόμενα ήταν οι διευκολύνσεις που παρείχε η κινεζική κυβέρνηση στις εταιρείες της με σκοπό αυτές στη συνέχεια να μπορούν να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να τα πουλούν σε χαμηλότερες τιμές στην ευρωπαϊκή αγορά.

Η SAIC η πιο ευνοημένη του κινεζικού κράτους

Ειδικότερα, η Επιτροπή αναλύει το ποσό της βοήθειας που έλαβε κάθε εταιρεία, καθορίζοντας έτσι το μέγεθος των έξτρα δασμών που επιβλήθηκαν. Για παράδειγμα, η SAIC ιδιοκτήτρια της MG κρίθηκε ότι έλαβε περισσότερη βοήθεια από άλλες εταιρείες, καθώς η ΕΕ καθόρισε ότι οι επιδοτήσεις που έλαβε από το κινεζικό κράτος ανήλθαν σε 34,4%, αναφέρει το Reuters. Το ποσοστό αυτό περιελάμβανε 1,38% για δάνεια από κρατικές τράπεζες, 8,27 τοις εκατό από άλλες χρηματοδοτήσεις, 8,56 τοις εκατό σε επιχορηγήσεις, 2,28 τοις εκατό σε κίνητρα πωλήσεων, 0,67 τοις εκατό για ακίνητα με έκπτωση και 13,24 τοις εκατό από μπαταρίες αξίας πολύ μεγαλύτερη από ό,τι πλήρωσε η SAIC για αυτές! Οι ευκολίες αυτές του κινεζικού κράτους στην SAIC, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕ, της έδωσε το πλεονέκτημα να κατασκευάζει αυτοκίνητα κάτω από το ελάχιστο κόστος παραγωγής ενός αυτοκινήτου που κατασκευάζεται στην Κίνα. Η SAIC κρίθηκε επίσης ότι ήταν λιγότερο συνεργάσιμη στην έρευνα από άλλες εταιρείες και έτσι τις επιβλήθηκε ο μέγιστος δασμός 37,6 τοις εκατό επιπλέον του 10 τοις εκατό που ήδη ίσχυε.

Η BYD επιδοτείται για το λίθιο στις μπαταρίες, στο 19,9% ο δασμός στην Geely

Η BYD και η Geely εκτιμήθηκαν ότι έλαβαν λιγότερη κρατική βοήθεια και αμφότερες ήταν διαφανείς με την ομάδα της Επιτροπής, γι' αυτό και αντιμετωπίζουν μόνο δασμούς 17,4 και 19,9%, αντίστοιχα. Για την BYD η Έκθεση της ΕΕ αναφέρει, πως σε αντίθεση με τη SAIC, κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες, ωστόσο το κάνει χρησιμοποιώντας υλικά όπως το λίθιο που επιδοτούνται από την κυβέρνηση. Ως εκ τούτου, επωφελείται σημαντικά στο κόστος παραγωγής.
 
Από κει και πέρα, σημειώνεται πως άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ αλλά δεν έχουν συμπεριληφθεί στην Έκθεση θα πληγούν με μέσο δασμό 20,8%, ενώ οι εταιρείες που δεν συνεργάστηκαν θα δουν τους πρόσθετους δασμούς να φτάνουν το 37,6%.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Autotriti.gr
Fia