Έχει κανείς απαιτήσεις εκτός δρόμου όταν αγοράζει SUV;
2.648 Επισκέψεις στο άρθρο (7/5/2019)
Οι κατασκευαστές το ξεπέρασαν. Η αγορά το συνηθίζει. Εσείς; Έχετε ακόμη εκτός δρόμου απαιτήσεις όταν αγοράζετε SUV; Και τελικά είναι απαιτήσεις ή ψευδαισθήσεις;
Αγοράζεις SUV με σκοπό να το πας εκτός δρόμου; Πόσο εκτός δρόμου; Χώμα πατημένο ή κατσάβραχο; Και το αγοράζεις 4κίνητο γιατί έχεις απαιτήσεις για ικανότητες εκτός δρόμου; Τι ακριβώς περιμένεις;
Φαίνεται πως μεγάλη μερίδα της αγοράς έχει ακόμη εκτός δρόμου απαιτήσεις από τα SUV. Ναι, σαφώς τα μοντέλα αυτά ξεκίνησαν τη ζωή τους κάποτε ως εκτός δρόμου οχήματα, όμως αυτό ήταν πριν τουλάχιστον 20 χρόνια, και η αγορά, όπως και τα αυτοκίνητα αυτά, έχουν εξελιχθεί.
Η εξέλιξή τους είναι τέτοια που να ακολουθεί της απαιτήσεις της αγοράς. Η αγορά θέλει ψηλή θέση οδήγησης, άνετους χώρους, και αίσθηση ασφάλειας λόγω όγκου. Θέλει και σχετικά αυξημένη διαδρομή στην ανάρτηση για να καταπίνει τις ανωμαλίες στους καρόδρομους, ή άντε και να καβαλάει και ένα πεζοδρόμιο που και που. Για εκτός δρόμου ικανότητες, ούτε κουβέντα πλέον.
Πολλοί θεωρούν ακόμη πως αφού προσφέρεται τετρακίνηση, τουλάχιστον κάποιες εκδόσεις έχουν πιο «χωμάτινο» χαρακτήρα. Το πιο χωμάτινο όμως που μπορούν να έχουν τα αυτοκίνητα αυτά είναι τα λάστιχά τους. Η τετρακίνηση, ως τεχνολογία αλλά και ως εφαρμογή, ελάχιστα βοηθάει εκτός δρόμου. Αντίθετα, δημιουργεί ψευδαισθήσεις.
Αν αυτό δεν είναι ικανό να πείσε πως τα SUV δεν είναι για εκτός δρόμου, τότε μια ματιά στους εμπρός προβόλους και πόσο περιορίζουν τη γωνία προσέγγισης είναι αρκετή. Ποια γωνία, ρωτάτε; Τη γωνία που μετρούσαμε κάθε φορά σε κάθε νέο SUV, όταν τα μοντέλα είχαν την εκτός δρόμου χρήση στη λίστα με τις ικανότητές τους. Αυτή που βοήθησε το Ford Ecosport να ξεχωρίσει στο πρόσφατο off road test του AutoΤρίτη.
Τώρα πια δεν υπάρχουν σχεδόν πουθενά και έτσι οι μούρες μεγαλώνουν και κρεμάνε προς τα κάτω ώστε να βοηθήσουν τόσο στην αεροδυναμική, όσο και στην αισθητική που πλέον θέλει τα SUV να έχουν όχι άγρια και σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά, αλλά κάτι από σπορ σχεδιαστικά στοιχεία.
Το να βλέπεις λοιπόν CR-V και RAV-4 ανεβασμένα σε ράμπες έξω από εκθέσεις αυτοκινήτων σημαίνει πως είτε οι έμποροι έχουν ψευδαισθήσεις, είτε, το πιθανότερο, προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις ψευδαισθήσεις των αγοραστών, που ακόμη νομίζουν πως SUV=εκτός δρόμου.
Γιατί σίγουρα αυτά τα οχήματα θα περάσουν εύκολα από λίγο χώμα ή λάσπη, δεν θα βρουν σε κάποια πέτρα ή λακκούβα, αλλά δεν μπορείς να τα αποκαλέσεις off-road όπως κάποια κλασικά «τζιπάκια» του παρελθόντος. Μιλάμε όμως για οχήματα που στην άσφαλτο και με ταχύτητες πάνω από 70-80 χλμ./ώρα ένιωθες λιγότερη ασφάλεια απότι σε δύσβατες διαδρομές!
Εσείς το νομίζετε; Εσείς έχετε απαιτήσεις εκτός δρόμου; Αγοράζετε SUV σε τετρακίνητη έκδοση θεωρώντας πως αυτό είναι πιο «χωμάτινο»; Μήπως τα πράγματα δεν είναι έτσι; Μήπως τα SUV είναι απλά ψηλότερα Ι.Χ. και δεν έχουν καμία σχέση με τα σκληροτράχηλα εκτός δρόμου οχήματα του παρελθόντος; Τι λέτε; Έχετε μήπως ψευδαισθήσεις;
Ποιος ο λόγος να πάρεις SUV αν δεν έχει τετρακίνηση; Για να κολλάς σε δέκα πόντους χιόνι και έναν πόντο πάγο; Το θέμα είναι αν όντως χρειάζεσαι τετρακίνηση και άρα SUV. Γιατί ψηλή θέση οδήγησης και χώρους προσφέρουν και άλλου είδους οχήματα. Αν μένεις Αθήνα ή γενικά σε πόλη δεν χρειάζεσαι σε καμία περίπτωση SUV. Αν το πάρεις, θα είναι καθαρά χάριν γούστου και δικαίωμα του καθενός φυσικά να οδηγάει ότι αμάξι γουστάρει. Αν όμως μένεις επαρχία τότε ενδεχομένως χρειάζεσαι την έξτρα ασφάλεια της τετρακίνησης. Και με ένα χειμερινό ή all seasons ελαστικό είσαι κομπλέ. Σιγά μην αλλάζουμε και λάστιχα κάθε τρεις και λίγο. Με άλλα λόγια ναι. Για μένα τουλάχιστον είναι απαραίτητη η τετρακίνηση στα SUV. Και θα το πήγαινα κι ακόμα παραπέρα και θα έλεγα πως όλα τα μοντέλα θα έπρεπε να είχαν και τετρακίνητες εκδόσεις. Γι αυτούς που θέλουν μεν τετρακίνηση αλλά όχι SUV.
Ναι σίγουρα τα αγοράζουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες τους, ξέρετε τι είναι να ανεβαινεις τα πεζοδρόμια στο Κολωνάκι, στη Γλυφάδα, στην Κηφισιά και όχι μόνο. Πολλοί λίγοι /ες είναι αυτοί πού χρησιμοποιουν τέτοια αυτοκίνητα για εκτός δρόμου και φυσικά οι επιλογές τους σε μάρκες είναι πολύ διαφορετικές .Ξέρεις τι νιώθει η μαντάμ όταν πηγαίνει στο HONDO για ψώνια και βγαίνει από την suvάρα της, πωπωπω κακίες λέω πρωί πρωί.
Σήμερα όταν αγοράζεις ένα SUV για να κινηθείς ΚΑΙ εκτός δρόμου, δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις συμβιβασμούς στη κυρίως μεταφορά σου που είναι στην άσφαλτο, όπως πριν από μερικά χρόνια. Γιατί στην καλύτερη περίπτωση τα SUV θα κινηθούν μόνο περιστασιακά σε δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου, και εκεί τα λάστιχα μικτής χρήσης, μια καλή απόσταση από το έδαφος και κυρίως οι μικροί πρόβολοι, λύνουν πρακτικά το πρόβλημα. Έχετε δίκιο όμως, ότι οι κοντοί πρόβολοι θυσιάζονται σήμερα στο βωμό της αισθητικής και της αεροδυναμικής, οπότε το επόμενο καλύτερο είναι ένα "συμμαζεμένο" κάτω μέρος του αυτοκινήτου που δεν θα "μαγκώσει" σε εμπόδια και δεν θα υποστεί ζημιά σε περίπτωση επαφής, και εύκαμπτη ποδιά κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα.
Ποιος ο λόγος να πάρεις SUV αν δεν έχει τετρακίνηση; Για να κολλάς σε δέκα πόντους χιόνι και έναν πόντο πάγο; Το θέμα είναι αν όντως χρειάζεσαι τετρακίνηση και άρα SUV. Γιατί ψηλή θέση οδήγησης και χώρους προσφέρουν και άλλου είδους οχήματα. Αν μένεις Αθήνα ή γενικά σε πόλη δεν χρειάζεσαι σε καμία περίπτωση SUV. Αν το πάρεις, θα είναι καθαρά χάριν γούστου και δικαίωμα του καθενός φυσικά να οδηγάει ότι αμάξι γουστάρει. Αν όμως μένεις επαρχία τότε ενδεχομένως χρειάζεσαι την έξτρα ασφάλεια της τετρακίνησης. Και με ένα χειμερινό ή all seasons ελαστικό είσαι κομπλέ. Σιγά μην αλλάζουμε και λάστιχα κάθε τρεις και λίγο. Με άλλα λόγια ναι. Για μένα τουλάχιστον είναι απαραίτητη η τετρακίνηση στα SUV. Και θα το πήγαινα κι ακόμα παραπέρα και θα έλεγα πως όλα τα μοντέλα θα έπρεπε να είχαν και τετρακίνητες εκδόσεις. Γι αυτούς που θέλουν μεν τετρακίνηση αλλά όχι SUV.
Ναι σίγουρα τα αγοράζουν για τις εκτός δρόμου δυνατότητες τους, ξέρετε τι είναι να ανεβαινεις τα πεζοδρόμια στο Κολωνάκι, στη Γλυφάδα, στην Κηφισιά και όχι μόνο. Πολλοί λίγοι /ες είναι αυτοί πού χρησιμοποιουν τέτοια αυτοκίνητα για εκτός δρόμου και φυσικά οι επιλογές τους σε μάρκες είναι πολύ διαφορετικές .Ξέρεις τι νιώθει η μαντάμ όταν πηγαίνει στο HONDO για ψώνια και βγαίνει από την suvάρα της, πωπωπω κακίες λέω πρωί πρωί.
Σήμερα όταν αγοράζεις ένα SUV για να κινηθείς ΚΑΙ εκτός δρόμου, δεν είσαι διατεθειμένος να κάνεις συμβιβασμούς στη κυρίως μεταφορά σου που είναι στην άσφαλτο, όπως πριν από μερικά χρόνια. Γιατί στην καλύτερη περίπτωση τα SUV θα κινηθούν μόνο περιστασιακά σε δύσκολες διαδρομές εκτός δρόμου, και εκεί τα λάστιχα μικτής χρήσης, μια καλή απόσταση από το έδαφος και κυρίως οι μικροί πρόβολοι, λύνουν πρακτικά το πρόβλημα. Έχετε δίκιο όμως, ότι οι κοντοί πρόβολοι θυσιάζονται σήμερα στο βωμό της αισθητικής και της αεροδυναμικής, οπότε το επόμενο καλύτερο είναι ένα "συμμαζεμένο" κάτω μέρος του αυτοκινήτου που δεν θα "μαγκώσει" σε εμπόδια και δεν θα υποστεί ζημιά σε περίπτωση επαφής, και εύκαμπτη ποδιά κάτω από τον εμπρός προφυλακτήρα.