Aυτό που αναμένεται να γίνει στα αυτοκίνητα είναι ανάλογο με αυτό που έγινε πριν από 20 και πλέον χρόνια στα κινητά τηλέφωνα, όταν από τις παλιές ογκώδεις μπαταρίες περάσαμε στις ιόντων λιθίου και μέσα σε μια νύχτα άλλαξε όλη η βιομηχανία. Όλα βέβαια θα εξυπηρετηθούν από την πρόοδο της τεχνολογίας και των υλικών. Η χρήση στέρεου και όχι υγρού ηλεκτρολύτη στις μπαταρίες είναι το βασικό βήμα, με τη σιλικόνη να παίρνει τη θέση του γραφίτη. Αυτό θα ρίξει το κόστος, θα αυξήσει την απόδοση αλλά και την ασφάλεια, καθώς θα κάνει τους συσσωρευτές λιγότερο ευμετάβλητους και ακόμα λιγότερο επιρρεπείς σε φωτιά.
Σήμερα λοιπόν, έχουμε μια απόδοση 250 βατώρες (Wh) για κάθε κιλό της μάζας της μπαταρίας. Οι εταιρείες εργάζονται γοργά για να φτάσουν στις 330 Wh/κιλό ενώ η έρευνα κοιτάζει προς τις 500 Wh/κιλό. Από το πλήθος των start-up εταιρειών που ασχολούνται με το θέμα αυτό, υπάρχουν ήδη φίρμες που έχουν ανακοινώσει ότι, έχουν φτάσει στις 1.000 Wh/κιλό. Το επίτευγμα αυτό, μέσα σε ένα αυτοκίνητο, θα σήμαινε, 1.000 ή και παραπάνω χιλιόμετρα αυτονομίας!
Επίσης όσο θα προοδεύει η αυτονομία, θα προοδεύει και η αξιοπιστία. Το Tesla Roadster του 2020 θεωρητικά θα πλησιάζει ή και θα ξεπερνάει τα 1.000 χλμ. σε αυτονομία και θα έχει μπαταρία που θα αντέχει έως και 1 εκατομμύριο χλμ., χάνοντας στην πορεία μόνο το 10% της ισχύος της.