- Υβριδική με V6 και 3 ηλεκτρικά μοτέρ για 1.200 άλογα.
- Κάνει το 0-100 σε 2,15 δευτερόλεπτα.
- Αεροδυναμικά σχεδιασμένη με DNA από τη F1.
- Η διθέσια «1+» καμπίνα είναι προσανατολισμένη στον οδηγό.
Η νέα ναυαρχίδα της ιταλικής μάρκας
Η Ferrari αποκάλυψε το νέο της «διαμάντι». Ο λόγος για τη νέα F80, η οποία έκανε ντεμπούτο λίγες ημέρες μετά την McLaren W1 και έρχεται να αποτελέσει τη νέα ναυαρχίδα της ιταλικής μάρκας μετά τη LaFerrari.
Υβριδική με 1.200 άλογα
Επειδή τα πολλά λόγια είναι φτώχεια πάμε κατευθείαν στο κυρίως θέμα, ξεκινώντας από το σύστημα κίνησης. Η Ferrari F80 εξοπλίζεται από ένα 3λιτρο V6 κινητήρα ο οποίος συνδυάζεται με τρία ηλεκτρικά μοτέρ (δύο στον μπροστινό άξονα και ένα στον πίσω), κατασκευασμένα και αυτά εσωτερικά από τη μάρκα. Μόνος του ο κινητήρας βενζίνης αποδίδει 900 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. (κόφτης στις 9.200 σ.α.λ.), αλλά όταν στο παιχνίδι μπαίνουν και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες, τότε η συνδυαστική ισχύς... γράφει 1.200 άλογα. Έτσι η F80 γίνεται το πιο ισχυρό αυτοκίνητο δρόμου που βγήκε ποτέ από τις πύλες του εργοστασίου της Ferrari! Να σημειωθεί πως ο κινητήρας «παντρεύεται» με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων διπλού συμπλέκτη.
Χρειάζονται μόλις 2,15 δευτερόλεπτα για να φτάσει η Ferrari F80 από στάση τα 100 χλμ./ώρα και 5,75 δευτερόλεπτα για τα 200 χλμ./ώρα, πριν «ακουμπήσει» την τελική ταχύτητα των 350 χλμ./ώρα!
Παράλληλα, η νέα ιταλίδα καλλονή είναι εξίσου ικανή και στο φρενάρισμα απαιτώντας 28 μέτρα για να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα και 98 μέτρα από τα 200 χλμ./ώρα, χάρη στις εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo στους μπροστά τροχούς των 20 ιντσών, συνδυαστικά με τις τετραπίστονες δαγκάνες στους πίσω τροχούς μεγέθους 21 ιντσών.
Αεροδυναμικά σχεδιασμένη με DNA από τη F1
Η F80 χρησιμοποιεί ένα ασύμμετρο μονοκόκ πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και άλλα σύνθετα υλικά. Η οροφή είναι κατασκευασμένη εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα και τόσο το μπροστινό όσο και το πίσω υποπλαίσιο είναι από αλουμίνιο.
Εξωτερικά, οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω, επιτρέπουν την ευκολότερη είσοδο και έξοδο, εκτός από το γεγονός πως της δίνουν ακόμα πιο εντυπωσιακή εικόνα. Από κει και πέρα, η Ferrari πήρε τα περισσότερα από τα αεροδυναμικά της στοιχεία από τη Formula 1, όπως θα περίμενε κανείς. Η F80 ωθεί την αεροδυναμική απόδοση σε επίπεδα που δεν είχαν ξαναδεί ποτέ αυτοκίνητο δρόμου της μάρκας, όπως μαρτυρούν τα 1.000 κιλά κάθετης δύναμης που παράγονται στα 250 χλμ./ώρα. Το μπροστινό άκρο της F80, αναπτύσσει 460 κιλά συνολικής κάθετης δύναμη (στα 250 χλμ./ώρα), ενώ πίσω υπάρχει ενεργή αεροτομή και τεράστιος διαχύτης για 590 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα.
Η καμπίνα είναι προσανατολισμένη στον οδηγό
Στο «1+» εσωτερικό (όχι 1+1), όπως το ονομάζει η Ferrari για να δείξει ότι είναι εστιασμένο στον οδηγό, η F80 έχει μια παραδοσιακή διάταξη δύο θέσεων. Η Ferrari δημιούργησε επίσης ένα νέο τιμόνι για την F80 με πιο επίπεδο πάνω και κάτω μέρος. Η ασύμμετρη σχεδίαση του πλαισίου σημαίνει ότι το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο και χωρίζεται από αυτό του συνοδηγού. Μάλιστα, ξεχωρίζουν και από το χρώμα, με το πρώτο να έρχεται σε κόκκινη απόχρωση, ενώ το δεύτερο σε μαύρη. Δεν υπάρχει κύρια οθόνη, αλλά αντίθετα μια οθόνη πληροφοριών οδηγού τοποθετημένη απευθείας στην κεντρική κολόνα.
Συνέχεια του άρθρου >>>