Κινητήρες: Οριακά επαρκείς αλλά οικονομικοί
Στο πεδίο των κινητήρων έχουμε να κάνουμε με δύο μοτέρ τα οποία εστιάζουν σαφέστατα στην οικονομία και στον αστικό χαρακτήρα προσφέροντας πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας, αλλά και μέτριες επιδόσεις. Ο 1.000άρης Mivec κινητήρας του Space Star είναι τρικύλινδρος και αποδίδει 71 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο αραιής κλιμάκωσης. Αυτός κινεί ικανοποιητικά το βάρους 860 κιλών αμάξωμα του μικρού Mitsubishi σε αστικές συνθήκες, παράγει ωστόσο αυξημένο θόρυβο όταν πιεστεί. Από την άλλη ο 4κύλινδρος κινητήρας του Panda (σ.σ. κάνει και αυτός αισθητή ηχητικά την παρουσία του) αποδίδει 69 ίππους από 1,2 λίτρα χωρητικότητας και συνδυάζεται επίσης με 5τάχυτο κιβώτιο πιο σφιχτής κλιμάκωσης, προσφέροντας συγκριτικά καλύτερες τιμές επιδόσεων από στάση. Πιο οικονομικός πάντως και λόγω και πάλι του κιβωτίου του, αποδεικνύεται ο 1.000άρης του Space Star με 4,5 λτ./100 χλμ. μέσης εργοστασιακής κατανάλωσης.
Στο δρόμο: ¶νετα και ιδιαίτερα ευέλικτα στο δρόμο
Με επίκεντρο τις αστικές μετακινήσεις και τα δύο αυτοκίνητα επιδεικνύουν έναν ιδιαίτερα ευχάριστο και πρακτικό χαρακτήρα σε τέτοιες συνθήκες. Το Fiat Panda είναι ιδιαίτερα άνετο και εύχρηστο προβάλλοντας και ευκολία στην οδήγησή του, ενώ αποδεικνύεται και ιδιαίτερα ευέλικτο. Η λειτουργία «CITY» που ελαφραίνει το τιμόνι, αποτελεί ένα αστικό highlight και συμβάλλει στην διευκόλυνση κατά το παρκάρισμά του ενισχύοντας τον αστικό του προσανατολισμό. Το Panda είναι φυσικά άνετο και σε εκτός πόλης διαδρομές, εκεί όμως παρουσιάζει μια πιο νευρική συμπεριφορά στην απόσβεση των ανωμαλιών λόγω της μαλακής ανάρτησης και του ημιάκαμπτου πίσω άξονα υπενθυμίζοντας πως πρόκειται για ένα καθημερινό αστικό αυτοκίνητο. Το Mitsubishi Space Star μετά την ανανέωσή του απέκτησε ένα πιο ευχάριστο και ώριμο οδηγικό προφίλ. Η ανάρτηση είναι και εδώ μαλακή και εστιάζει στην άνεση, ωστόσο προσφέρει καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και πιο στιβαρό πάτημα σε εκτός πόλης διαδρομές ενώ είναι και αυτό ιδιαίτερα ευέλικτο στην πόλη με 9,2μ. κύκλο στροφής (σ.σ. 9,3 μ. στο Panda).
Η γνώμη μας
Ο αστικός χαρακτήρας των δύο μοντέλων τα καθιστά ιδιαίτερα ξεχωριστά για τις ανάγκες της καθημερινότητας αποτελώντας δύο πολύ ικανά μοντέλα στην αγορά για έναν νέο οδηγό. Το Fiat Panda είναι πιο προσιτό στην αρχική του έκδοση και ίσως κερδίσει μερικούς με περιορισμένο budget, το Mitsubishi Space Star από την άλλη έχει όμορφη σχεδίαση και σε κάποιους τομείς ξεφεύγει από το segment A και ανήκει στη κατηγορία των compact μικρών.
Λόγω απροβλημάτιστης και ευχάριστης συμβίωσης με το προηγούμενο panda για μια δεκαετία και κάμποσα χιλιάδες χλμ, τόσο στην πόλη όσο κι εκτός (ιδανικό και σε προτίμηση για διακοπές και σε αναζήτηση παραλιών που απλά άλλα δεν πλησιάζουν-κι ας είναι δικίνητο), θα πήγαινα με κλειστά μάτια και πάλι στο panda, που εξακολουθεί να έχει τον ίδιο, παλιό, καλό, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, με την πολύ καλή ροπή για τα κυβικά του, αγχολυτικό και πρακτικό εσωτερικό, πραγματικά χαμηλό κόστος σε συντήρηση, και το σημαντικότερο, όχι πολλά, πολλά ηλεκτρονικά γκάτζετ, μόδα των τελευταίων ετών. Δυο λέξεις το χαρακτηρίζουν: Πάει παντού
To panda ειναι κ όμορφο..το αλλο είναι σα περίπτερο με ροδες..
Λόγω απροβλημάτιστης και ευχάριστης συμβίωσης με το προηγούμενο panda για μια δεκαετία και κάμποσα χιλιάδες χλμ, τόσο στην πόλη όσο κι εκτός (ιδανικό και σε προτίμηση για διακοπές και σε αναζήτηση παραλιών που απλά άλλα δεν πλησιάζουν-κι ας είναι δικίνητο), θα πήγαινα με κλειστά μάτια και πάλι στο panda, που εξακολουθεί να έχει τον ίδιο, παλιό, καλό, 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα, με την πολύ καλή ροπή για τα κυβικά του, αγχολυτικό και πρακτικό εσωτερικό, πραγματικά χαμηλό κόστος σε συντήρηση, και το σημαντικότερο, όχι πολλά, πολλά ηλεκτρονικά γκάτζετ, μόδα των τελευταίων ετών. Δυο λέξεις το χαρακτηρίζουν: Πάει παντού