Ο διπλού καυσίμου 0,9 TwinAir είναι εξαιρετικά οικονομικός στην καθημερινότητα, είναι όμως και αρκετά θορυβώδης. Εξαντλώντας τα αποθέματα και των δύο καυσίμων, η αυτονομία του Panda CNG ξεπερνά τα 850 χλμ.
Ποιο είναι καλύτερο στην οδήγηση;
62.291 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2020)
Στην πόλη, το αγαπημένο τους πεδίο δράσης, είναι εξαιρετικά και τα δύο. Είναι ευκολόχρηστα, άνετα, πρακτικά, ευέλικτα και παρκάρουν για πλάκα. Ωστόσο, η σπιρτάδα, η χαμηλή θέση οδήγησης και η ησυχία του ηλεκτρικού Citigo του χαρίζουν ένα πόντο παραπάνω. Έξω από την πόλη, παρά την έντεχνη κάλυψη του μεγάλου βάρους, fun to drive δε το λες ωστόσο δεν μπορείς να μην του αποδόσεις τα εύσημα για τη σταθερότητα και την αποτελεσματικότητά του. Βέβαια για ταξίδι ούτε λόγος, αφού υπάρχει ο περιορισμός της αυτονομίας και της ανάγκης για φόρτιση κάθε 180-200 χλμ..
Να σχολιάσω για το θέμα απόσβεσης στη διαφορά τιμής. Από το επίσημο site έχουμε την κατανάλωση WLTP
https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-en.pdf
135–164 βατ/χλμ Άρα μέσο όρο 14,95 κιλο-βάτ/100χλμ
Επιλέγοντας για φόρτιση αναγκαστικά και αποκλειστικά νυχτερινό ρεύμα, μόνο σε γκαράζ και σε εναλλακτικό πάροχο (δε θα αναφερθώ) έχουμε με έκπτωση συνέπειας 0,05949€/kw
Όμως αν το αμάξι καθημερινά κάνει 50χλμ και σύμφωνα με το Μέσο Όρο στην Ελλάδα που ένα νοικοκυριό καίει 1200kw/τετράμηνο, θα επιβαρυνθεί επιπλέον 897κιλοβαρώρες ξεπερνώντας τις 2000kw/τετράμηνο
Προσθέτουμε τις ΥΚΩ +0,03 ,λοιπές χρεώσεις 0,00007 και ΕΤΜΕΑΡ 0,017 συν ΦΠΑ 6% πάει 0,1129536€/Kw ,άρα κατανάλωση μικρή μεν αλλά υπαρκτή είναι
~1,7Ε/100χλμ (με ΔΕΗ και χωρίς νυχτερινό το αφήνουμε καλύτερα!)
Το panda (κάτοχος) καίει 3.5Ε/100χλμ μέσο όρο.
Η διαφορά στην τιμή είναι τεράστια 9000Ε (χωρίς επιδότηση), αλλά έστω οτι κάποιος δικαιούται η τιμή βγαίνει
18.603E με απόσυρση (δεν ξέρω πως υπολόγισαν στο άρθρο λανθασμένα) , άρα διαφορά >6000Ε
Τα τέλη κυκλοφορίας αντισταθμίζονται απο τα διπλά ασφάλιστρα του ηλεκτρικού
Τα service αντισταθμίζονται απο την αναπόφευκτη αλλαγή μπαταριάς στα χιλιόμετρα που θα δείτε σε λίγο για την απόσβεση (με προϋπόθεση οτι θα έχουν πέσει τιμές στην αντικατάσταση μπαταρίας)
Έστω 5000Ε διαφορά στην αξία απόκτησης, έχουμε 3,5Ε-1,7Ε=1,8Ε/100χλμ διαφορά...
Δηλαδή πρέπει να διανύσουμε πάνω απο 270000 χλμ για ξεκινήσουμε την απόσβεση με προυπόθεση
Φόρτιση σε γκαραζ
Νυχτερινό μόνο σε άλλο πάροχο
Έχουμε αποσύρει όχημα αξίας 1000Ε
Έχουμε μπει στην επιδότηση.
Διακόσιες εβδομήντα χιλιάδες!!!! Καταλήγω στο οτι δε συμφέρει ή είναι η ιδέα μου???!!!
Σρυ κιόλας, ιδέα μου είναι ότι το Panda είναι περισσότερο άνετο πίσω, από τις φωτογραφίες και μόνο, παρά τα νούμερα των πινάκων που δηλώνουν το αντίθετο; Στο δια ταύτα, το skoda απαγορευτικό για εκτός Αθήνας, ούτε καν Θεσσαλονίκη μεριά. Όλο και μια Χαλκιδική θα θες να πας, να σκέφτεσαι αν θα φτάσεις Πολύχρονο και να ψάχνεις πρίζα; Εκτός αν έχεις δεύτερο αυτοκίνητο, που σημαίνει αυτομάτως by by το όποιο κέρδος από μηδενικά κόστη χρήσης. Οπότε, fiat για σαλόνια και αλώνια.
Να σχολιάσω για το θέμα απόσβεσης στη διαφορά τιμής. Από το επίσημο site έχουμε την κατανάλωση WLTP https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-en.pdf 135–164 βατ/χλμ Άρα μέσο όρο 14,95 κιλο-βάτ/100χλμ Επιλέγοντας για φόρτιση αναγκαστικά και αποκλειστικά νυχτερινό ρεύμα, μόνο σε γκαράζ και σε εναλλακτικό πάροχο (δε θα αναφερθώ) έχουμε με έκπτωση συνέπειας 0,05949€/kw Όμως αν το αμάξι καθημερινά κάνει 50χλμ και σύμφωνα με το Μέσο Όρο στην Ελλάδα που ένα νοικοκυριό καίει 1200kw/τετράμηνο, θα επιβαρυνθεί επιπλέον 897κιλοβαρώρες ξεπερνώντας τις 2000kw/τετράμηνο Προσθέτουμε τις ΥΚΩ +0,03 ,λοιπές χρεώσεις 0,00007 και ΕΤΜΕΑΡ 0,017 συν ΦΠΑ 6% πάει 0,1129536€/Kw ,άρα κατανάλωση μικρή μεν αλλά υπαρκτή είναι ~1,7Ε/100χλμ (με ΔΕΗ και χωρίς νυχτερινό το αφήνουμε καλύτερα!) Το panda (κάτοχος) καίει 3.5Ε/100χλμ μέσο όρο. Η διαφορά στην τιμή είναι τεράστια 9000Ε (χωρίς επιδότηση), αλλά έστω οτι κάποιος δικαιούται η τιμή βγαίνει 18.603E με απόσυρση (δεν ξέρω πως υπολόγισαν στο άρθρο λανθασμένα) , άρα διαφορά >6000Ε Τα τέλη κυκλοφορίας αντισταθμίζονται απο τα διπλά ασφάλιστρα του ηλεκτρικού Τα service αντισταθμίζονται απο την αναπόφευκτη αλλαγή μπαταριάς στα χιλιόμετρα που θα δείτε σε λίγο για την απόσβεση (με προϋπόθεση οτι θα έχουν πέσει τιμές στην αντικατάσταση μπαταρίας) Έστω 5000Ε διαφορά στην αξία απόκτησης, έχουμε 3,5Ε-1,7Ε=1,8Ε/100χλμ διαφορά... Δηλαδή πρέπει να διανύσουμε πάνω απο 270000 χλμ για ξεκινήσουμε την απόσβεση με προυπόθεση Φόρτιση σε γκαραζ Νυχτερινό μόνο σε άλλο πάροχο Έχουμε αποσύρει όχημα αξίας 1000Ε Έχουμε μπει στην επιδότηση. Διακόσιες εβδομήντα χιλιάδες!!!! Καταλήγω στο οτι δε συμφέρει ή είναι η ιδέα μου???!!!
Σρυ κιόλας, ιδέα μου είναι ότι το Panda είναι περισσότερο άνετο πίσω, από τις φωτογραφίες και μόνο, παρά τα νούμερα των πινάκων που δηλώνουν το αντίθετο; Στο δια ταύτα, το skoda απαγορευτικό για εκτός Αθήνας, ούτε καν Θεσσαλονίκη μεριά. Όλο και μια Χαλκιδική θα θες να πας, να σκέφτεσαι αν θα φτάσεις Πολύχρονο και να ψάχνεις πρίζα; Εκτός αν έχεις δεύτερο αυτοκίνητο, που σημαίνει αυτομάτως by by το όποιο κέρδος από μηδενικά κόστη χρήσης. Οπότε, fiat για σαλόνια και αλώνια.