To πιο οικονομικό και «πράσινο» ορυκτό καύσιμο του σήμερα συναντά την ηλεκτροκίνηση του αύριο. Σε συσκευασίες τσέπης, ή αλλιώς το Fiat Panda με φυσικό αέριο στέκεται απέναντι από το Skoda Citigo e iV, το πιο προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς.
Το φυσικό αέριο (CNG) είναι γνωστό για την οικονομία που προσφέρει ως καύσιμο, αλλά και για την καθαρότερη καύση του. Το μόνο του ουσιαστικά μειονέκτημα είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού στη χώρα μας. Από την άλλη, οι κατασκευαστές εξ-ηλεκτρίζουν τις γκάμες τους και στοχεύουν στην κατάργηση των ορυκτών καυσίμων για μηδενικές εκπομπές ρύπων. Το κόστος των ηλεκτρικών είναι σήμερα υψηλό και η αγορά τους δεν μπορεί να γίνει ακόμα με οικονομοτεχνικά κριτήρια. Το πιο φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς σήμερα είναι το Skoda Citigo e iV των 83 ίππων, το οποίο μετά από την κρατική επιδότηση και απόσυρση κοστίζει 17.703 ευρώ (22.300 κανονική τιμή). Το Fiat Panda CNG των 80 ίππων κοστίζει μετά από τρέχουσα προσφορά 12.400 ευρώ (13.250 τιμή καταλόγου). Η αντιπαράθεση των δύο μίνι θα γίνει με φόντο την οικονομία και τους συμβιβασμούς που κάθε μία περίπτωση απαιτεί και όχι με βάση την τιμή, αφού η διαφορά των 5.300 ευρώ που χωρίζει τα δύο μοντέλα είναι είναι μεγάλη και αυτή που διαμορφώνει τον τελικό νικητή λαμβάνοντας υπόψη την διαφορά στα κόστη κατανάλωσης και συντήρησης.
Ποιο είναι πιο οικονομικό και πάει πιο μακριά;
Το ηλεκτρικό Citigo είναι αισθητά πιο σβέλτο στην καθημερινότητα όχι λόγω των 3 παραπάνω ίππων του, αλλά λόγω της αμεσότητας απόδοσης της ισχύος και της ροπής του ηλεκτροκινητήρα των 83 ίππων και 210 Nm ροπής από τις 0 σ.α.λ.. Είναι σίγουρα και πιο οικονομικό, αφού με 1,1 ευρώ κάνει 100 χλμ., όταν το 2κύλινδρο turbo Panda CNG των 80 ίππων και των 140 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ., για την ίδια απόσταση απαιτεί κατά μέσο όρο 3,4 ευρώ.
Βέβαια το ηλεκτρικό μίνι της Skoda απαιτεί φόρτιση της μπαταρίας των 36,8 kWh και η οποία έχει διάρκεια ανάλογα το φορτιστή: Mε ταχυφορτιστή 40 kW το 80% φορτίζει σε 1 ώρα, με wall-box 7,2 kW χρειάζονται 4 ώρες και 15 λεπτά, ενώ σε οικιακή πρίζα σχεδόν 13 ώρες… Εκτός πόλης η αυτονομία πέφτει αισθητά και το σχετικό άγχος αυξάνεται. Στην πόλη λόγω της ανάκτησης η μέση αυτονομία με λειτουργία Eco+ (εχει ακόμα Eco και Normal με την τελευταία να έχει την πλήρη ισχύ και ροπή) πλησιάζει τα 250 χλμ., οπότε με μια φόρτιση μπορείς να καλύψεις την εβδομαδιαία καθημερινότητα σπίτι-δουλειά-σπίτι. Από την άλλη το Panda CNG παρά το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο (12 κιλά χωρούν οι ειδικές δεξαμενές του), άγχος αυτονομίας δεν δημιουργεί μιας και ο οδηγός μπορεί όποτε θέλει γυρίσει στη βενζίνη, το ρεζερβουάρ της οποίας είναι στα 35 λίτρα. Ο κινητήρας του είναι αισθητά θορυβώδης και με αρκετό κραδασμό συγκρινόμενος με την ησυχία και την ηρεμία που συναντά κανείς μέσα στο ηλεκτρικό Citigo. Δυο εντελώς διαφορετικοί κόσμοι…
Να σχολιάσω για το θέμα απόσβεσης στη διαφορά τιμής. Από το επίσημο site έχουμε την κατανάλωση WLTP
https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-en.pdf
135–164 βατ/χλμ Άρα μέσο όρο 14,95 κιλο-βάτ/100χλμ
Επιλέγοντας για φόρτιση αναγκαστικά και αποκλειστικά νυχτερινό ρεύμα, μόνο σε γκαράζ και σε εναλλακτικό πάροχο (δε θα αναφερθώ) έχουμε με έκπτωση συνέπειας 0,05949€/kw
Όμως αν το αμάξι καθημερινά κάνει 50χλμ και σύμφωνα με το Μέσο Όρο στην Ελλάδα που ένα νοικοκυριό καίει 1200kw/τετράμηνο, θα επιβαρυνθεί επιπλέον 897κιλοβαρώρες ξεπερνώντας τις 2000kw/τετράμηνο
Προσθέτουμε τις ΥΚΩ +0,03 ,λοιπές χρεώσεις 0,00007 και ΕΤΜΕΑΡ 0,017 συν ΦΠΑ 6% πάει 0,1129536€/Kw ,άρα κατανάλωση μικρή μεν αλλά υπαρκτή είναι
~1,7Ε/100χλμ (με ΔΕΗ και χωρίς νυχτερινό το αφήνουμε καλύτερα!)
Το panda (κάτοχος) καίει 3.5Ε/100χλμ μέσο όρο.
Η διαφορά στην τιμή είναι τεράστια 9000Ε (χωρίς επιδότηση), αλλά έστω οτι κάποιος δικαιούται η τιμή βγαίνει
18.603E με απόσυρση (δεν ξέρω πως υπολόγισαν στο άρθρο λανθασμένα) , άρα διαφορά >6000Ε
Τα τέλη κυκλοφορίας αντισταθμίζονται απο τα διπλά ασφάλιστρα του ηλεκτρικού
Τα service αντισταθμίζονται απο την αναπόφευκτη αλλαγή μπαταριάς στα χιλιόμετρα που θα δείτε σε λίγο για την απόσβεση (με προϋπόθεση οτι θα έχουν πέσει τιμές στην αντικατάσταση μπαταρίας)
Έστω 5000Ε διαφορά στην αξία απόκτησης, έχουμε 3,5Ε-1,7Ε=1,8Ε/100χλμ διαφορά...
Δηλαδή πρέπει να διανύσουμε πάνω απο 270000 χλμ για ξεκινήσουμε την απόσβεση με προυπόθεση
Φόρτιση σε γκαραζ
Νυχτερινό μόνο σε άλλο πάροχο
Έχουμε αποσύρει όχημα αξίας 1000Ε
Έχουμε μπει στην επιδότηση.
Διακόσιες εβδομήντα χιλιάδες!!!! Καταλήγω στο οτι δε συμφέρει ή είναι η ιδέα μου???!!!
Σρυ κιόλας, ιδέα μου είναι ότι το Panda είναι περισσότερο άνετο πίσω, από τις φωτογραφίες και μόνο, παρά τα νούμερα των πινάκων που δηλώνουν το αντίθετο; Στο δια ταύτα, το skoda απαγορευτικό για εκτός Αθήνας, ούτε καν Θεσσαλονίκη μεριά. Όλο και μια Χαλκιδική θα θες να πας, να σκέφτεσαι αν θα φτάσεις Πολύχρονο και να ψάχνεις πρίζα; Εκτός αν έχεις δεύτερο αυτοκίνητο, που σημαίνει αυτομάτως by by το όποιο κέρδος από μηδενικά κόστη χρήσης. Οπότε, fiat για σαλόνια και αλώνια.
Να σχολιάσω για το θέμα απόσβεσης στη διαφορά τιμής. Από το επίσημο site έχουμε την κατανάλωση WLTP https://cdn.skoda-storyboard.com/2019/09/TD-CITIGOe-iV-en.pdf 135–164 βατ/χλμ Άρα μέσο όρο 14,95 κιλο-βάτ/100χλμ Επιλέγοντας για φόρτιση αναγκαστικά και αποκλειστικά νυχτερινό ρεύμα, μόνο σε γκαράζ και σε εναλλακτικό πάροχο (δε θα αναφερθώ) έχουμε με έκπτωση συνέπειας 0,05949€/kw Όμως αν το αμάξι καθημερινά κάνει 50χλμ και σύμφωνα με το Μέσο Όρο στην Ελλάδα που ένα νοικοκυριό καίει 1200kw/τετράμηνο, θα επιβαρυνθεί επιπλέον 897κιλοβαρώρες ξεπερνώντας τις 2000kw/τετράμηνο Προσθέτουμε τις ΥΚΩ +0,03 ,λοιπές χρεώσεις 0,00007 και ΕΤΜΕΑΡ 0,017 συν ΦΠΑ 6% πάει 0,1129536€/Kw ,άρα κατανάλωση μικρή μεν αλλά υπαρκτή είναι ~1,7Ε/100χλμ (με ΔΕΗ και χωρίς νυχτερινό το αφήνουμε καλύτερα!) Το panda (κάτοχος) καίει 3.5Ε/100χλμ μέσο όρο. Η διαφορά στην τιμή είναι τεράστια 9000Ε (χωρίς επιδότηση), αλλά έστω οτι κάποιος δικαιούται η τιμή βγαίνει 18.603E με απόσυρση (δεν ξέρω πως υπολόγισαν στο άρθρο λανθασμένα) , άρα διαφορά >6000Ε Τα τέλη κυκλοφορίας αντισταθμίζονται απο τα διπλά ασφάλιστρα του ηλεκτρικού Τα service αντισταθμίζονται απο την αναπόφευκτη αλλαγή μπαταριάς στα χιλιόμετρα που θα δείτε σε λίγο για την απόσβεση (με προϋπόθεση οτι θα έχουν πέσει τιμές στην αντικατάσταση μπαταρίας) Έστω 5000Ε διαφορά στην αξία απόκτησης, έχουμε 3,5Ε-1,7Ε=1,8Ε/100χλμ διαφορά... Δηλαδή πρέπει να διανύσουμε πάνω απο 270000 χλμ για ξεκινήσουμε την απόσβεση με προυπόθεση Φόρτιση σε γκαραζ Νυχτερινό μόνο σε άλλο πάροχο Έχουμε αποσύρει όχημα αξίας 1000Ε Έχουμε μπει στην επιδότηση. Διακόσιες εβδομήντα χιλιάδες!!!! Καταλήγω στο οτι δε συμφέρει ή είναι η ιδέα μου???!!!
Σρυ κιόλας, ιδέα μου είναι ότι το Panda είναι περισσότερο άνετο πίσω, από τις φωτογραφίες και μόνο, παρά τα νούμερα των πινάκων που δηλώνουν το αντίθετο; Στο δια ταύτα, το skoda απαγορευτικό για εκτός Αθήνας, ούτε καν Θεσσαλονίκη μεριά. Όλο και μια Χαλκιδική θα θες να πας, να σκέφτεσαι αν θα φτάσεις Πολύχρονο και να ψάχνεις πρίζα; Εκτός αν έχεις δεύτερο αυτοκίνητο, που σημαίνει αυτομάτως by by το όποιο κέρδος από μηδενικά κόστη χρήσης. Οπότε, fiat για σαλόνια και αλώνια.