Φίλτρα της Audi συγκρατούν σκουπίδια δρόμων να φτάσουν στη θάλασσα
Ένα νέο σύστημα φιλτραρίσματος δοκιμάζει η Audi στο Βερολίνο μέσω του οποίου προστατεύει το οικοσύστημα από τα υπολείμματα των ελαστικών, των δρόμων και άλλα μικροπλαστικά σκουπίδια που πρόκειται να καταλήξουν στη θάλασσα!
Εφαρμόζει νέο σύστημα φιλτραρίσματος των ομβρίων υδάτων
Κατά την κίνηση των οχημάτων στους δρόμους, τόσο από την φθορά των ελαστικών όσο και από τη φθορά του οδοστρώματος παράγονται διαφόρων ειδών σωματίδια, τα οποία μαζί με άλλα υπολείμματα από σκουπίδια (πχ. γόπες τσιγάρων) αποτελούν εστίες ρύπανσης του περιβάλλοντος. Οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι 110.000 μετρικοί τόνοι τέτοιων σωματιδίων εντοπίζονται στους δρόμους της Γερμανίας κάθε χρόνο και στη συνέχεια μέσω της βροχής και του αποχετευτικού συστήματος καταλήγουν στη θάλασσα.
Για να το διορθώσει αυτό, η Audi συνεργάζεται με το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου για την ανάπτυξη ενός νέου τρόπου φιλτραρίσματος για την επιφανειακή απορροή των ομβρίων υδάτων. Επί της ουσίας η γερμανική φίρμα δοκιμάζει φίλτρα που επιχειρούν να παγιδέψουν μικροπλαστικά υπολείμματα στο επίπεδο του δρόμου και στο επίπεδο της αποχέτευσης, με σκοπό φυσικά να μην καταλήξουν στη θάλασσα εις βάρος του οικοσυστήματος.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Συγκρατεί πολλά διαφορετικά μικροπλαστικά σκουπίδια
Η προσπάθεια ξεκίνησε το 2020, σε ένα εργαστήριο στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, όπου κατάφερε να παγιδεύσει όχι μόνο τα υπολείμματα ελαστικών, αλλά και αποτσίγαρα, περιτυλίγματα καραμελών, καπάκια καφέ και άλλα μικροπλαστικά. Μάλιστα τον τελευταίο περίπου μήνα το σύστημα έχει αναπτυχθεί σε έναν πολυσύχναστο δρόμο του Βερολίνου, με τα πρώτα αποτελέσματα να είναι άκρως ενθαρρυντικά έπειτα από τις βροχοπτώσεις που υπήρξαν στην περιοχή τον Φεβρουάριο. Η ομάδα έχει αναπτύξει εννέα φίλτρα σε τρεις ζώνες για να δει ποιο είναι το πιο αποτελεσματικό και πώς λειτουργούν αρμονικά.
Έχει αντεπεξέλθει έως και σε μέτριας έντασης βροχοπτώσεις
«Το σύστημα έχει ήδη ανταπεξέλθει σε δοκιμές με υπολείμματα που αφήνουν οι γόμες των ελαστικών μεγέθους μεταξύ 20 και 1.000 μικρομέτρων (μm) σε συνθήκες ελαφριάς έως μέτριας βροχόπτωσης», δήλωσε ο Daniel Venghaus, επιστημονικός συνεργάτης στο Τμήμα Διαχείρισης Αστικών Υδάτων στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Βερολίνου. «Τώρα εργαζόμαστε για τη βελτίωση της απόδοσης του φίλτρου όταν υπάρχουν ισχυρές βροχοπτώσεις», κατέληξε.
Συνέχεια του άρθρου >>>