Τα compact crossover αυτοκίνητα είναι η ανερχόμενη δύναμη στην αγορά, ακολουθώντας την συνεχώς αυξανόμενη τάση των crossover γενικότερα. Οι περιορισμένες τους διαστάσεις, η ευελιξία τους, το στυλ και ο συνδυασμός πλεονεκτημάτων από διαφορετικές κατηγορίες, συντελούν στην διαμόρφωση ευχάριστων, πρακτικών και καθημερινών αυτοκινήτων. Συγκρίνουμε τα νέα Ford EcoSport και SEAT Arona παρέα με το επίσης κόμπακτ διαστάσεων Suzuki Vitara. Με απόδοση κινητήρων 115, 120 και 125 ίππων (Arona, Vitara και EcoSport αντίστοιχα) και παραπλήσιες τιμές αγοράς, τα αυτοκίνητα αυτά αποτελούν 3 ιδιαίτερα ικανές προτάσεις σε όλα τα επίπεδα. Ας τα δούμε αναλυτικά.
Εμφάνιση: Δυναμικό το EcoSport, στυλάτο το Arona, καλαίσθητο το Vitara
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η μοντέρνα σχεδίαση αποτελούν κοινό χαρακτηριστικό των τριών μοντέλων της δοκιμής, αν και το καθένα έχει το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα. Αρχικά, το ανανεωμένο Ford EcoSport έρχεται πλέον με πιο δυναμική εμφάνιση και macho χαρακτήρα ακολουθώντας μια πιο τετράγωνη λογική σχεδίασης. Το Arona είναι το πιο ενδιαφέρον αισθητικά πάντως, με τις έντονες ακμές του αμαξώματός του να κερδίζουν τις εντυπώσεις διαμορφώνοντας ένα πιο νεανικό και σπορτίφ στυλ. Το Vitara «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια, εκφράζει όμως σύγχρονο και καλαίσθητο χαρακτήρα γενικότερα.
Value For Money: Ateca και EcoSport καλύτερα σε εξοπλισμό και έξοδα
Το φθηνότερο μοντέλο του συγκριτικού είναι το Suzuki Vitara το οποίο στην βασική του έκδοση κοστίζει 16.190 ευρώ. Ο εξοπλισμός δεν διαφέρει σημαντικά, με όλα τα αυτοκίνητα να διαθέτουν τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, ωστόσο η βασική έκδοση του Ford EcoSport (16.500 ευρώ) διαθέτει επιπλέον Cruise Control. Το Vitara προσφέρει επιπλέον αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, όμως αντίθετα με τα υπόλοιπα, δεν διαθέτει σύστημα infotainment με οθόνη αφής στο εσωτερικό του, αλλά απλό ηχοσύστημα. Το SEAT Arona, τέλος, συνεχίζει την ελκυστική τιμολογιακή πολιτική της SEAT και διαθέτει την φθηνότερη βασική έκδοση (από 14.900 ευρώ με 95 PS), ωστόσο η πρώτη έκδοση (Style) με τους 115 ίππους που έρχεται κοντά στην τιμή των άλλων (16.500 ευρώ), διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου και προβολείς ομίχλης.