Τα Fiesta και Polo βρίσκονται αντιμέτωπα για άλλη μια φορά στην μακρόχρονη ιστορία τους, με τις τελευταίες τους γενιές να μάχονται πιο σθεναρά από ποτέ.
Μπορεί η κατηγορία των μικρών να έχει δεχθεί στις τάξεις της πολλά νέα, σημαντικά και αξιόλογα μοντέλα, στην κορυφή της ωστόσο οι βασικοί «παίκτες» είναι το ολοκαίνουριο VW Polo και το νέο Ford Fiesta. Και τα δύο αποτελούν σημείο αναφοράς για την κατηγορία σε ορισμένους τομείς, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα αυτοκίνητα πόλης αφού διαθέτουν στοιχεία που συναντούμε στην μεγαλύτερη –μικρομεσαία- κατηγορία. Το μεταξύ τους ντέρμπι αποτελεί συχνά πυκνά πεδίο αντιπαράθεσης. Ας τη δούμε από κοντά.
Εμφάνιση: Πιο κομψό το Fiesta
Η 8η γενιά του Ford Fiesta χωρίς ιδιαίτερες διαφορές από την προηγούμενη, καταφέρνει και δείχνει πιο φρέσκια ενώ συνδυάζει καλύτερα τη δυναμική με τον εκλεπτυσμένο του χαρακτήρα. Το Fiesta έχει μεγαλώσει ελαφρώς σε διαστάσεις με τα πίσω φωτιστικά σώματα να τονίζουν το μεγαλύτερο πλάτος του σε σχεδιαστικό επίπεδο. Κατά τα άλλα εμφανισιακά δεν έχει κάτι το ριζοσπαστικό, παραμένοντας κομψό και ώριμο αισθητικά. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με το 6ης γενιάς Polo (αποκλειστικά 5θυρο), στο οποίο οι επιρροές από το μεγαλύτερο Golf είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς αλλά μέσω της εφαρμογής πιο δυναμικών στοιχείων από το παρελθόν, είναι αρκετά πιο ενδιαφέρον αισθητικά.
Κινητήρες- Επιδόσεις: Ελαφρύ προβάδισμα για το Fiesta σε επιδόσεις
Τα δύο μοντέλα έρχονται αντιμέτωπα άμεσα στο πεδίο των κινητήρων εφοδιαζόμενα με 1,0 λίτρου τρικύλινδρους και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης. Τόσο ο EcoBoost του Fiesta όσο και ο TSI του Polo είναι ιδιαίτερα ικανοί για την σβέλτη κίνησή τους, ενώ παρουσιάζουν και πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας με περιορισμένα επίπεδα παραγόμενου θορύβου και απουσία κραδασμών. Οι 100 ίπποι του Fiesta και το 6τάχυτο κιβώτιο με πυκνή κλιμάκωση, του εξασφαλίζουν ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τους 95 ίππους του TSI και το 5τάχυτο κιβώτιό του, ενώ όσον αφορά στην κατανάλωση και τα δύο μοντέλα απαιτούν 6,1 λτ. βενζίνης ανά 100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.
Εσωτερικό – Χώροι: Πιο ευρύχωρο το Polo
Το εσωτερικό και των δύο μικρών μοντέλων στην τελευταία τους γενιά συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο την όμορφη εικόνα με το σύγχρονο διάκοσμο που τους προσδίδουν κυρίως οι οθόνες αφής στο κέντρο της κονσόλας. Το Fiesta συγκριτικά είναι πιο ευχάριστο μέσω του διακόσμου του, με το Polo ωστόσο να εμφανίζει ελάχιστα καλύτερη ποιότητα κατασκευής και υλικών, τομέας στον οποίο δεν έχει αντίπαλο στην κατηγορία. Η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίστηκε το Polo προσφέρει και ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα όσον αφορά στους χώρους, αφού είναι πιο ευρύχωρο τόσο για τους επιβάτες όσο κυρίως για τις αποσκευές (όγκος 351 λίτρα έναντι των 292 λίτρων του Fiesta).
Οδική συμπεριφορά: Κάνει Fiesta τίτλου στο δρόμο
Οδηγικά και τα δύο αυτοκίνητα αποτελούν άξιους συνεχιστές της παράδοσής τους, ικανά να προσφέρουν ασφαλείς και άνετες μετακινήσεις. Το Fiesta επωφελείται μέσω της αναβαθμισμένης πλατφόρμας του ακόμα περισσότερο σε οδηγικό επίπεδο, παρουσιάζοντας τον πιο ευχάριστο χαρακτήρα ανάμεσα στα μοντέλα όλης της κατηγορίας. Είναι σταθερό και άνετο σε μεγάλες ταχύτητες και μέσω της αμεσότητας που το χαρακτηρίζει αλλά και την κορυφαία του αίσθηση αποτελεί μια πιο εμπνευσμένη πρόταση σε σχέση με το πολύ καλό στην τελευταία του γενιά Polo. To τελευταίο δεν έχει πρόβλημα να ακολουθήσει το Fiesta σε όλους τους τομείς, ωστόσο υπολείπεται σε αίσθηση και σε fun to drive χαρακτήρα, αποτελώντας συγκριτικά μια ελαφρώς πιο συμβατική για τα δεδομένα της κατηγορίας, πρόταση.
Η άποψή μας
Κύριο γνώρισμα και των δύο μικρών αυτοκινήτων στην τελευταία τους γενιά, είναι το γεγονός πως φλερτάρουν με μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα σε όλους τους τομείς. Το Fiesta κερδίζει πλέον ξεκάθαρα την μεταξύ τους μάχη στις βασικές υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις τους, προσφέροντας πιο εστιασμένο οδηγικό χαρακτήρα και γενικότερα πιο ευχάριστο προφίλ.
Το Fiesta γενικώς μαζί με το Ιbiza είναι οι καλύτερες προτάσεις αυτή τη στιγμή στην κατηγορία.Το Ford είναι ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο μοντέλο που τα έχει όλα συν 8 χρόνια εγγύηση.
Το Polo είναι σε αυτή γενιά απλώς αδιάφορο και δεν το βλέπω να βγάζει τη διετία άνετα χωρίς ένα γερό facelift
Χωρίς δεύτερη σκέψη, ψηφίζω Fiesta, γιατί είναι πιο όμορφο, έχει εξατάχυτο κιβώτιο, πιο ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, και γιατί βαρέθηκα την σχεδιαστική ατολμία των Γερμανών που είναι μια από τα ίδια κάθε φορά.
Tο polo πολυ ακριβο το fiesta πανακριβo!Πας απευθειας στο ibiza με 115hp και με τα ρεστα βγαζεις τα παγια ολης της χρονιας.Τωρα σε επιλογη αποκλειστικα ενα εκ των δυο του τεστ μαλλον η καλυτερη οδηγικη συμπεριφορα του fiesta και το εξαρι σασμαν αξιζουν τα 800€ παραπανω.
Το 95άρι Polo για μένα είναι σαν να μην υπάρχει...
Το Fiesta από την άλλη, εκτός από την έκδοση ST-Line, το βρίσκω πολύ αδιάφορο και καθόλου αντάξιο των προηγούμενων σε σχεδίαση.
Εννοειται το αμερικανικο Fiesta το οποιο ειναι μακραν πιο ευχαριστο στην οδηγηση και πιο αξιοπιστο σε σχεση με το γερμανικο σαβουροπαιχνιδι.
Fiesta από πλευρά εμφάνισης, μέσα κι έξω...συν τα 8 χρόνια εγγύηση...
Το Fiesta γενικώς μαζί με το Ιbiza είναι οι καλύτερες προτάσεις αυτή τη στιγμή στην κατηγορία.Το Ford είναι ένα ιδιαίτερα ολοκληρωμένο μοντέλο που τα έχει όλα συν 8 χρόνια εγγύηση. Το Polo είναι σε αυτή γενιά απλώς αδιάφορο και δεν το βλέπω να βγάζει τη διετία άνετα χωρίς ένα γερό facelift
Χωρίς δεύτερη σκέψη, ψηφίζω Fiesta, γιατί είναι πιο όμορφο, έχει εξατάχυτο κιβώτιο, πιο ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά, και γιατί βαρέθηκα την σχεδιαστική ατολμία των Γερμανών που είναι μια από τα ίδια κάθε φορά.
VW ... και όταν μετά από χρόνια χρειαστεί να το ξεφορτωθείς φεύγει σαν ζεστό ψωμάκι!
Tο polo πολυ ακριβο το fiesta πανακριβo!Πας απευθειας στο ibiza με 115hp και με τα ρεστα βγαζεις τα παγια ολης της χρονιας.Τωρα σε επιλογη αποκλειστικα ενα εκ των δυο του τεστ μαλλον η καλυτερη οδηγικη συμπεριφορα του fiesta και το εξαρι σασμαν αξιζουν τα 800€ παραπανω.
Το 95άρι Polo για μένα είναι σαν να μην υπάρχει... Το Fiesta από την άλλη, εκτός από την έκδοση ST-Line, το βρίσκω πολύ αδιάφορο και καθόλου αντάξιο των προηγούμενων σε σχεδίαση.