Τα σπορ crossover: Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος τα Ford Fiesta Active και Kia Stonic ανήκουν στα crossover, έχουν όμως και κάτι ακόμη: είναι δύο από τις πιο σπορτίφ και απολαυστικές προτάσεις στην κατηγορία. Μια σύντομη σύγκριση στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους.
Γιατί έχουν γίνει τα B-SUV διάσημα; Η απάντηση είναι απλή. Έχουν αυξημένη απόσταση από το έδαφος, μοντέρνα σχεδίαση, καλούς χώρους και κάτω από το καπό τους φορούν κινητήρες αντίστοιχης ιπποδύναμης και κατανάλωσης των μικρών ή μικρομεσαίων που έρχονται να πάρουν τη θέση τους.
Κάθε κατασκευαστής λοιπόν έχει πλέον τη δική του πρόταση στην κατηγορία και για να «σταθεί» σε αυτή πρέπει να προτάξει κάτι το ξεχωριστό. Στην προκειμένη περίπτωση, Kia Stonic και Ford Fiesta Active έχουν ως αιχμή του δόρατος την σπορτίφ οδική τους συμπεριφορά, αλλά -βέβαια- και τον γενικότερο μοντέρνο χαρακτήρα. Μια γρήγορη αντιπαράθεση στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους...
Με 19.000 και κάτι ευρώ
Αρχικά να σημειώσουμε πως η τιμή απόκτησης των δύο μοντέλων διαφέρει μόλις 130 ευρώ. Συγκεκριμένα, 19.312 ¤ κοστίζει το Ford Fiesta στην έκδοση Active 2, και 19.390 ¤ το Kia Stonic στην έκδοση Uptown. Αμφότερες διαθέτουν καλό εξοπλισμό μιας και είναι οι μεσαίες εκδόσεις εξοπλισμού, ενώ στην προκειμένη περίπτωση οι τιμές αφορούν τις πετρελαιοκίνητες εκδοχές κινητήρων. Σε αυτή τη μάχη επομένως έχουμε ισοπαλία.
Πιο ψηλό το Kia Stonic
Αναφορικά με την απόσταση από το έδαφος, το Kia Stonic έχει ένα μικρό προβάδισμα. Με 15άρες ζάντες το ύψος του είναι στα 165 χλστ., ενώ με 17άρες στα 183 χλστ.. Το Ford Fiesta Active, από την άλλη, είναι στα 152 χλστ.. Βέβαια, κανένα από τα δύο μοντέλα δεν προορίζεται για σκληρές εκτός δρόμου διαδρομές, αφού ο πρόβολός τους θα θέσει τους περιορισμούς. Θα καταφέρουν να φτάσουν στην παραλία, αρκεί να μην είναι η πιο απομακρυσμένη του νησιού. Μάλλον περισσότερη σημασία έχει ότι κάθεσαι ψηλά και έχεις καλύτερη περιφερειακή ορατότητα όταν κινείσαι μέσα στην πόλη…
Πιο σβέλτο το Fiesta
Κάτω από το καπό, το Fiesta Active φορά τον 1.500άρη diesel των 120 ίππων και 270 Nm ροπής της Ford, ενώ το Kia Stonic ένα 1.600άρη 115 ίππων και 200 Nm ροπής. Τα ελαφρώς αυξημένα νούμερα του Ford Fiesta Active του χαρίζουν ένα προβάδισμα στο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά το Stonic είναι πιο γρήγορο στο 60-100 χλμ./ώρα. Μικρές όμως οι διαφορές. Περισσότερη σημασία, εδώ, έχει η περιορισμένη κατανάλωση των μοντέλων, που είναι 6,1 και 6,7 λτ./100 χλμ. αντίστοιχα για το Fiesta Active και Kia Stonic.
Απόλαυση στο δρόμο
Όπως γράψαμε και προηγουμένως, η οδηγοκεντρική συμπεριφορά αποτελεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των δύο μοντέλων. Βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι τους και πραγματικά ευχαριστιέσαι την αίσθηση και την πληροφόρηση που λαμβάνεις, το στιβαρό πλαίσιο, τη σφιχτή ανάρτηση η οποία δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις. Αν τώρα πρέπει οπωσδήποτε να δώσουμε κάπου την προτίμησή μας, αυτή θα ήταν προς το Fiesta Active, λόγω της πληροφόρησης από το τιμόνι, όμως και το Stonic είναι αντάξιό του. Μάλιστα, έχει καταφέρει και ελαφρώς καλύτερη επίδοση στα φρένα (37,2 μ.), αν και τα 38,9 μ. του Active αποτελούν επίσης μια καλή επίδοση.
Στην καμπίνα
Θετικές οι σκέψεις μας και για το εσωτερικό των δύο μοντέλων. Το μεν Fiesta είναι λίγο πιο ευχάριστο στην κεντρική κονσόλα, το δε Stonic σε πείθει με την ποιότητα των υλικών, τους αποθηκευτικούς χώρους και τη συναρμογή του. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για δύο πολύ καλές προτάσεις στην κατηγορία. Από την άλλη, τέλος, αναφορικά με τους χώρους, το Stonic έχει προβάδισμα. Έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (352 έναντι 311 λίτρων), ενώ έχει ελάχιστα παραπάνω χιλιοστά σε πλάτος για τους ώμους και αέρα για γόνατα-κεφάλι.
Η άποψή μας
Ford Fiesta Active και Kia Stonic αποτελούν δύο από τις πιο απολαυστικές οδηγικά προτάσεις στην κατηγορία. Το πρώτο φέρνει περισσότερο σε όχημα της μικρής κατηγορίας, το δεύτερο περισσότερα στα B-SUV. Η τελική επιλογή δεν θα κριθεί όμως από την οδική συμπεριφορά, αλλά από τις επιμέρους αναζητήσεις του εκάστοτε αγοραστή.
Το Kia Stonic στα 1600cc -115hp εχει 286Nm ροπης. Παρακαλω διορθωστε.
Απάντηση: Διορθώθηκε. Ευχαριστούμε!