Θέτουμε αντιμέτωπα δυο «καυτά» δίλιτρα diesel μοντέλα με σπορ καταβολές, που θέλουν να συνδυάσουν οικονομία και επιδόσεις. Πως θα καταφέρουν κάτι τέτοιο;
Focus ST Vs 308 GT
(22/9/2016)
Είναι δύσκολο να συμπεριλάβεις σε μια πρόταση τις λέξεις diesel και «σπορ» και ακόμα πιο δύσκολο να συνδυάσεις το «diesel» με τον όρο «GTi», ωστόσο υπάρχουν δυο αυτοκίνητα τα οποία έχουν τα γονίδια από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους και τιμούν αυτό τον όρο.
Τα αυτοκίνητα του συγκριτικού αποδεικνύουν ότι και τα diesel έχουν ψυχή και είναι ικανά να προβάλλουν σπορ χαρακτήρα με τον δικό τους τρόπο. Πρόκειται για τις κορυφαίες diesel εκδόσεις των μικρομεσαίων που απαρτίζουν μια ιδιαίτερη κατηγορία εκείνη των GTi, άσχετα αν την προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο. Τα diesel λοιπόν GTi που συγκρίνουμε είναι το νέο Ford Focus ST και το Peugeot 308, τα οποία βασίζονται εν πολλοίς στις αντίστοιχες βενζινοκίνητες εκδόσεις τους.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Οι δίλιτροι κινητήρες που τα κινούν αποδίδουν λιγότερους ίππους από τους αντίστοιχους βενζίνης, με την ροπή ωστόσο να είναι αυξημένη, ενώ το σημαντικότερο είναι ότι «καίνε» λιγότερο, με αποτέλεσμα να καθίστανται ιδιαίτερα οικονομικά, αναλογικά με τις επιδόσεις που προσφέρουν. Aπό κει και ύστερα, το καθένα προβάλλει το δικό του ξεχωριστό οδηγικό προφίλ, παρά τα κοινά στοιχεία που εντοπίζονται στο σύνολό τους.
Είναι σπορ και το δείχνουν
Η εξωτερική εμφάνιση των μικρομεσαίων diesel δεν μαρτυρά σε τίποτα πως πρόκειται για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους, αφού ακολουθεί την ιδιαίτερη σχεδίαση των αντίστοιχων βενζινοκίνητων εκδόσεων. Το Ford Focus ST diesel μάλιστα δεν διαθέτει ούτε ένα λογότυπο που να το διαφοροποιεί από το βενζινοκίνητο «αδελφάκι» του. Το Peugeot 308 είναι ίδιο κι εκείνο με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο GT και αν και ως GT έχει το πιο συγκρατημένο αισθητικό προφίλ, είναι το πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, αφού το 308 είναι και στις απλές εκδόσεις του, ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της κατηγορίας.